۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۹۹۳۲۰
امام جمعه فاروج:

اصلاح فرهنگ عمومی پیش نیاز توسعه اقتصادی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر اینکه باید اصلاح فرهنگ عمومی محور همه فعالیت ها باشد، گفت: در واقع اصلاح فرهنگ عمومی پیش نیاز اصلاح، رشد و توسعه اقتصادی و سیاسی است.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: برای توسعه در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، سیاست، اجتماع و غیره ابتدا نیازمند اصلاح فرهنگ عمومی جامعه هستیم.

 

وی با اشاره به تأکیدها و سفارش های رهبر معظم انقلاب در این زمینه، گفت: همان گونه که رهبری فرمودند اصلاح فرهنگ عمومی محور و اساس همه کارها بوده و تا زمانی که درست نشود نمی توان انتظار داشت در سایر بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به توسعه پایدار و متوازن دست یافت.

 

حجت الاسلام قلیزاده با یادآوری هجمه فرهنگی دشمنان و تلاش استکبار جهانی برای استیلای فرهنگ غربی بر مکتب و فرهنگ اسلامی در جوامع مسلمان، خاطرنشان کرد: حمله همه جانبه فرهنگی دشمن، دفاع و مقابله همه جانبه نیز طلب می کند در غیر این صورت اثرگذار بوده و جوانان و نوجوانان با تغییر فرهنگی از دست می روند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر مقابله با تلاش گسترده دشمن برای رخنه فرهنگی، افزود: باید همواره مراقب نفوذ دشمنان از طریق فرهنگ باشیم چرا که در مقابل نفوذ فرهنگی، نفوذ اقتصادی و حتی امنیتی دشمنان نیز اهمیت کمتری دارد.

 

وی با بیان اینکه همه باید مراقب باشیم در کشور در داخل نقشه دشمنان قرار نگرفته و پیاده نظام آنها نشویم، تصریح کرد: باید اصلاح فرهنگ عمومی محور همه فعالیت ها باشد چرا که این مهم پیش نیاز اصلاح و توسعه اقتصادی و سیاسی است.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه در این راستا رهاسازی فرهنگ به هیچ عنوان جایز و معقول نیست، افزود: می بایست نسبت به تولیدات فرهنگی نظیر کتاب، تولیدات رسانه ای، نشریات و سایر موارد مراقبت و دقت لازم صورت گیرد تا خواسته و ناخواسته به ابزار دشمن برای تهاجم فرهنگی تبدیل نشوند.

 

وی با بیان اینکه لازم است همه مسؤولان و مردم با وحدت و انسجام در برابر هجمه فرهنگی و توطئه های شوم دشمنان ایستادگی کنند، خاطرنشان کرد: وحدت و هماهنگی امت اسلام در برابر دشمنان برترین معروف بوده و در سایه آن می توان نقشه های شوم دشمنان در حوزه های مختلف را نقش بر آب کرد.

 

حجت الاسلام قلیزاده افزود: اگر همه مردم و مسؤولان در بخش های گوناگون نسبت به هجمه و نفوذ فرهنگی دشمنان با حساسیت و احساس مسؤولیت نقش آفرینی کنند بدون شک بسیاری از آسیب ها و مشکلات فرهنگی موجود از جامعه اسلامی ما رخت بر می بندند.

 

گفتنی است، با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1387، چهاردهم آبان ماه که با تصویب آیین نامه شورای فرهنگ عمومی مصادف است به عنوان روز فرهنگ عمومی در تقویم رسمی ثبت شد و از آن زمان تاکنون همه ساله در این ایام دستگاه ها و مسؤولان اجرایی و فرهنگی کشور برنامه‌های ویژه‌ای را با محوریت فرهنگ عمومی جامعه اجرا می کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات