۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۹۳۲۶
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت روشنگری در راستای استفاده از ماهواره و فضای مجازی در جامعه کنونی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت روشنگری در راستای استفاده از ماهواره و فضای مجازی در جامعه کنونی، گفت: دشمن برای آسیب به تحکیم بنیان خانواده سرمایه‌گذاری کرده و عمده برنامه‌های ماهواره ضربه زدن به این مهم است.
نشست علمي تحکيم بنيان خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ابوالفضل خراسانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز دوشنبه 11 آبان در نشست علمی با موضوع تحکیم بنیان خانواده در رودان با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده از نظر اسلام و لزوم ترویج فرهنگ اسلامی گفت: ایجاد فضای آرام در خانواده، نحوه ارتباط صحیح و مثبت والدین با فرزندان، اصلاح رفتارهای غلط فرزندان به شیوه ای مناسب، پیروی از دستورات اسلام و ترویج فرهنگ ایرانی اسلام بین خانواده ها می‌تواند زمینه لازم را برای تحکیم هر چه بیشتر بنیان خود فراهم کنند.

 

وی تحکیم بنیان خانواده را از اصلی‌ترین موضوع مطرح شده در کشور خواند و افزود: دشمن در خصوص آسیب به تحکیم خانواده سرمایه‌گذاری کرده و عمده برنامه‌های ماهواره ضربه زدن به این مهم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این مطلب که یکی از راه‌کارهای تحکیم در خانواده مربوط به اعضای خانواده است که نباید از آن غفلت کرد، حساس بودن نسبت به اختلافات خانوادگی، تقویت دانش خانواده، توزیع کتاب مربوط در بین اعضای خانواده، دعوت از سخنران، استفاده از برنامه صدا وسیما، برگزاری نمایشگاه و روشنگری در امر استفاده از ماهواره و فضای مجازی را از جمله مواردی که برای ایجاد این تحکیم موثر است، برشمرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌ریزی درباره برقراری ارتباطات تعاملی در خانواده را امری مهم خواند و ابراز داشت: خانواده باید مکانی برای ابراز نیازهای عاطفی و روانی و کانونی برای تک تک اعضای خانواده باشد.

 

خراسانی تأکید کرد: انسجام و سلامت روان خانواده به نوعی روی جامعه تأثیرگذار است و یک ارتباط دو سویه بین خانواده و جامعه وجود دارد.

 

وی در پایان به مقایسه اعمال مردم برخی کشورها با کشور خودمان پرداخت و خواستار توجه بیشتر به نهادینه‌سازی رفتار اسلامی و انسانی در بین خانواده‌ها شد./851/203/ب2

ارسال نظرات