۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۹۹۳۵۶
با 144 رای موافق؛

وکلای ملت با کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده موافقت کردند

خبرگزاری رسا ـ خانه ملتی ها با 144 رای موافق از مجموع 201 رای ماخوذه با کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده موافت کردند.
وکلای ملت با کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده موافقت کردند

به گزارش خبرگزاری رسا، بهارستانی ها در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده با کلیات این طرح با 144 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر موافقت کردند.

 

لازم به ذکر است با توجه به بار مالی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده با نظر موافق نمایندگان این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد.

 

گفتنی است گزارش طرح مذکور از سوی سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس قرائت شد.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جزئیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده گفت: بحث جمعیت یکی از مطالبات رهبری بوده ولی دولت هیچ اقدامی در خصوص آن انجام نداده است.

 

وی با تأکید بر اینکه دولت باید لایحه ای در خصوص افزایش جمعیت به مجلس ارائه می داد افزود: با وجود درخواست های مکرر مجلس هیچ لایحه ای از سوی دولت به مجلس در این باره ارسال نشده است.

 

طاهری با تأکید بر اینکه ما با چاله جمعیتی مواجه شده ایم گفت: برخی از اعتقاداتی که در این باره مطرح می شود برخلاف نظر رهبری است.

 

وی ادامه داد: با تصویب کلیات در صحن علنی مجلس لزوما جزئیات این طرح در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

شایان ذکر است در جریان بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده باهنر نایب رئیس مجلس گفت: این مسئله مورد تأکید رهبری است و در مورد بار مالی باید گفته شود طبق اصل 75 قانون اساسی این اشکال به آن وارد است و از کمیسیون می خواهیم با تشکیل کارگروهی به بررسی دقیق این طرح بپردازند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ با تصویب کلیات طرح مذکور جزئیات در کمیسیون تخصصی بررسی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اخطار لاله افتخاری در جریان بررسی طرح مذکور گفت: این طرح 55 ماده دارد که معمولا مورد به مورد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نایب رئیس مجلس ادامه داد: برخی از آقایان می گویند چطور طرح قبلی نیز به همین دلیل رد شد اما باید گفت آن طرح فقط یک ماده بود و زمانی که یک ماده باشد در کلیات نیز رد می شود اما در مورد طرح فعلی که 55 ماده دارد هر ماده باید به صورت جداگانه بررسی شود./858/د102/ج

ارسال نظرات