۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۹۹۳۷۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اهدای100میلیون ریال برای بازسازی دو مسجد در میانه، ثبت یک وقف جدید در تبریز و مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله قاضی در جلفا از مهم‌‍ ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه با تاکید بر اهمیت نماز و انجام امورات عبادی در مساجد، مساجد را خانه های خدا و بهترین محل برای عبادات دینی عنوان کرد و گفت: نخستین بنیانگذار مسجد، پیامبر بزرگوار اسلام بودند و اکنون شاهد اعتلای عظمت دنیای اسلام در جهان با رسالت خطیر ایشان هستیم.


وی با قدردانی از بسیج سازندگی در اهدای این کمک هزینه ها، مساجد را مرکز صلابت و عظمت دنیای اسلام در جهان دانست و افزود: مساجد مرکز اخوت و برادری مسلمانان و دژی مستحکم در برابر دشمنان و توطئه گران با اتحاد و یکدلی نمازگزاران هستند.


گفتنی است، در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی، بسیج سازندگی میانه از محل درآمدهای عمرانی خود، مبلغ 10 میلیون تومان به دو مسجد حضرت محمد(ص) و علی اکبر(ع) جهت بازسازی و تکمیل، اهدا کرد.


وقف جدید در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در تبریز

همزمان با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی یک قطعه زمین به مساحت 16000 متر مربع در روستای اسفهلان وقف شد.


حمید هاشمی، رییس اداره اوقاف وامورخیریه ناحیه 2 شهرستان تبریز با اشاره به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار داشت: خیرنیک اندیش آقای "حمید قربانی" در یک اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه زمین خود را در روستای اسفهلان وقف کرد.


وی خاطرنشان کرد: این خیر اسفهلانی یک قطعه زمین به مساحت 16000  مترمربع به ارزش تقریبی 16 میلیارد ریال در روستای اسفهلان در بخش خسروشهر شهرستان تبریز جهت خدمات عمومی وقف کرد.


تجلیل از دانش آموزان نخبه قرآنی در تبریز


مراسم تجلیل از دانش آموزان نخبه قرآنی ناحیه پنج تبریز با همکاری اداره آموزش و پرورش این ناحیه و اداره اوقاف و امور خیریه تبریز  در محل آستان مقدس امام زاده سید ابراهیم (ع) در محله شتربان تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام حریرچی، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف شهرستان تبریز در این مراسم که با حضور معاونان و معلمان پرورشی مدارس این ناحیه برگزار شد،  به تشریح طرح حفظ قرآن  پرداخت و گفت: این طرح از سال 90 آغاز شده و  در قالب آن کلاس های حفظ قرآن در مدارس برگزار می شود.


وی ادامه داد: این طرح موجب ایجاد جهشی در زمینه حفظ قرآن در پایه ابتدایی تحصیلی می شود و زمینه ساز تربیت حافظان و قاریان برجسته قرآنی را فراهم می کند.


مراسم بزرگداشت شهادت ایت الله قاضی طباطبایی در جلفا برگزار شد


همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی، اولین شهید محراب انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشتی با حضور فرماندار و مسولین لشکری و کشوری در مصلی وحدت هادی شهر برگزار شد.


حجت الاسلام میرابوالقاسم میرمحمدی، یکی از وعاظ شهرستان در سخنانی با تاکید بر جایگاه والا و شخصیتی آیت الله طباطبایی، این عالم را از یاران امام(ره) و انقلاب دانست و اظهار داشت: شهید قاضی طباطبایی با رفتار و سخنان خود در برقراری حکومت عدل الهی و استحکام پایه های انقلاب زحمات فراوانی کشید.


حجت الاسلام میرمحمدی افزود: در سایه تبعیدها، شکنجه ها و زندان هایی که بسیاری از علما در دوران شاهنشاهی متحمل شدند، ثمره آن امروز اقتدار و موجودیت نظام اسلامی است.


وی بر عمل به سیره و روش علمای دین در راه اعتلای اسلام ناب محمدی تاکید و ولایت مداری و تبعیت از رهبری را تنها راه تعالی و پیشرفت و بقای انقلاب اسلامی بیان کرد./935/203/ب3

ارسال نظرات