۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۹۹۳۸۲
امام جمعه تسوج:

مرگ بر آمریکا زبان مشترک ملت های استکباری ستیز است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام بجانی با بیان این‌که مرگ بر آمریکا زبان مشترک ملت های استکباری ستیز است، گفت: تا زمانی که آمریکا از خوی ضداستکباری خود دست برندارد این شعار پابرجا خواهد بود.
حجت الاسلام بجاني

حجت‌الاسلام  بجانی، امام جمعه تسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، روز 13 آبان را روز استکبارستیزی دانست و اظهار داشت: این روز نماد مبارزه با استکبار جهانی است، چنین روزی شاهد سه رویداد بزرگ در سال‌های متفاوت است.


وی با اشاره به طرح قانون کاپیتولاسیون و سخنرانی امام راحل در این مورد، ادامه داد: نخستین واقعه بازداشت و تبعید حضرت امام راحل(ره) به ترکیه در سال 1343 است که بعد از سخنرانی جنجالی علیه لایحه کاپیتولاسیون که آن را تحقیر ملت ایران دانست، اتفاق افتاد.


امام جمعه تسوج با اشاره به مناسبت دیگر این روز، خاطرنشان کرد: دومین مناسبت یورش مأموران شاه به دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در سال 1357 است که در این حمله خون دانش‌آموزان و دانشجویان از سوی رژیم پهلوی در خیابان های تهران ریخته شد.


وی سومین مناسبت در 13 آبان را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانش آموزان و دانشجویان و ملت مبارز ایران دانست و ابراز داشت: این رویدادها سبب شد تا روز 13 آبان به عنوان روز جهانی مبارزه علیه استکبار نام گیرد و نماد استکبارستیزی شود.


حجت‌الاسلام بجانی ادامه داد: بنابراین این روز یک نماد است، نماد مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است، در روز 13 آبان امسال مردم ایران شعار مرگ بر آمریکا را کوبنده‌تر و رساتر بیان خواهند کرد و فریادهای خود را بر سر دولت استکباری، منحوس و جنایتکار آمریکا سر خواهند داد.


وی آمریکا را غیر قابل اعتماد خواند و افزود: آمریکا عهدشکن است، خود برتربین است، ناقض حقوق بشر، ظالم و جنگ افروز است، دولت استکباری و شیطانی آمریکا به دنبال ترویج اسلام هراسی و ایران هراسی است، مرگ بر آمریکا زبان مشترک تمام ملت‌های ضد استکباری است.


امام جمعه تسوج تصریح کرد: مسؤولان آمریکا و بعضی از فریب‌خوردگان داخل کشور به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند و خیال می‌کنند که بعد از برجام دشمنی آمریکا تمام خواهد شد، دشمنی آمریکا با ایران تمام‌شدنی نیست و تا زمانی که بر سر ارزش ها انقلاب ایستادگی دارم ادامه خواهد داشت.


وی با بیان این‌که آمریکا از شعار مرگ بر آمریکا هراس دارد و به تأثیرات بزرگ و عملی آن آگاه است، خاطرنشان کرد: آنان باید بدانند شعار مرگ بر آمریکا بخاطر خوی استکباری و سلطه طلبی آن‌ها است، تا زمانی که آمریکا این خوی را دارد و به تعبیر امام راحل آدم نشده است، این شعار پابرجاست.


حجت الاسلام بجانی تصیرح کرد: این شعار به این معناست که ما سر تعظیم در برابر هیچ قدرتی فرود نمی‌آوریم، به ویژه که این ایام مصادف شده با شهادت دانش آموز بسیجی 13 ساله شهید محمد حسین فهمیده که امام راحل فرمودند رهبر ما همان نوجوان 13 ساله است.


وی افزود: ملت ایران، ملتی است که شهادت در دل کوچک و بزرگش موج می‌زند، بنابراین هیچ قدرتی نمی‌تواند با آن مقابله کند تا روحیه شهادت طلبی در میان تمام اقشار ملت از جوانان، نوجوان و میانسال است قدرت و شکست ناپذیری پابرجاست، پس باید سعی شود روحیه ایمان و شهادت طلبی حفظ شود./854/302/ب2

ارسال نظرات