۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۹۳۸۵
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

ارزش و قبولی تمام عبادات در گرو ولایتمداری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر نماز ستون دین است، ولایت ستون نماز است، چون اگر ولایت نباشد نماز، نماز نیست و حج، حج نیست، اگر ولایت نباشد همه چیز بهم می‌ریزد و هیچ عبادتی ارزش ندارد.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام عابديني حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در مراسمی که با حضور ائمه جماعات و اساتید حوزه علمیه قزوین به مناسبت تودیع و معارفه مدیر رسیدگی به امور مساجد تشکیل شده بود، گفت: در مکتب اهل بیت(ع) اسرار ویژه‌ای وجود دارد که نمی‌توان به راحتی بر زبان جاری کرد.

 

وی در ادامه افزود: اگر جماعتی پیدا شوند و بگویند یکفینا کتاب الله، کتاب قرآن ما را کفایت می‌کند یا بگویند یکفینا سنت، پیغمبر و اهل بیت ما را کفایت می‌کند و ما دیگر نیازی به قرآن و کتاب خدا نداریم، همان‌گونه که یکفینا کتاب الله دور از شأن و مقام پیروان قرآن است، این مطلب هم دور از مقام پیروان اهل بیت(ع) است.

 

این کارشناس تفسیر با بیان اینکه محال است که بین کتاب الله و عترتی افتراق ایجاد شود، تصریح کرد: بنابراین افتراغ هم به این معناست که قرآن را بگیرند و اهل بیت(ع) را کنار بگذارند یا اهل بیت(ع) را بگیرند و قرآن را رها کنند باید به قرآن و اهل‌ بیت(ع) باهم توجه کنند.

 

این استاد حوزوی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت(ع) مانند اجزای تشکیل دهنده آب هستند، ابراز کرد: کسی که تشنه است باید از آب استفاده کند، آب هم ترکیبی از اکسیژن است، هم هیدروژن اگر از اکسیژن خالی استفاده کند رفع عطش نمی‌کند و هیدروژن هم به تنهایی نمی‌تواند تشنگی را برطرف کند.

 

وی با بیان اینکه خداوند وقتی حکم ولایت و امامت را به علی(ع) بخشید آیه یا ایهالرسول را نازل کرد، ابراز کرد: ای رسول آنچه را که مأمور به انجام آن هستی، انجام بده که اگر انجام ندهی رسالت خود را به پایان نبرده‌ای.

 

امام جمعه قزوین در ادامه فزود: اگر عنصر ولایت و امامت در کنار قرآن کریم نباشد، کار ناتمام می‌ماند این نشان می‌دهد که مسأله خیلی جدی است یا وقتی که پیامبر رسالت خود را انجام داد که همان من کنت مولا فهذا علی مولاه بود، خدای متعال این کار را بسیار تحویل گرفت، یعنی الان دین شما کامل شد و من راضی شدم.

 

این استاد حوزوی اظهار کرد: رمز اینکه خدا می‌فرماید نماز را اقامه کنید، یعنی نمی‌گوید بخوانید و از آن طرف پیامبر و امیرمؤمنان می‌فرمایندالصلوة عمود الدین، یعنی ستون، قوام دارد و نماز هم باید قوام پیدا کند، یعنی هم نماز هم نمازگزار باید برافراشته باشند درآن صورت است که دیده می‌شود و اثر گذار و مؤثر می‌‌شود.

 

نماز، روزه و حج و این امور بدون ولایت بی‌ارزش است

وی با اشاره به اینکه نماز باید قوام داشته باشد ابراز کرد: احادیثی وجود دارد که بیان می‌کند نماز، روزه و حج و این امور بدون ولایت بی‌ارزش است همان طور که قرآن بدون عترت پذیرفته نمی‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد که می‌فرماید: اگر کسی همه شب‌ها را نماز بخواند و روزها را روزه بدارد و هرچیزی را که خدا به او داده در راه خدا انفاق کند، و همه ساله حج بجا آورد ولی نداند امامش کیست ،ذره‌ای نزد خداوند ثواب ندارد اصلا این فرد اهل ایمان نیست.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: امام باقر(ع) در ایام حج، نسبت به طواف کردن حاجیان فرمودند حجی که این گروه انجام می‌دهند مانند حج دوران جاهلیت است که دور بت‌ها می‌گشتند در حالی که اینها امت پیامبربودند و اهل نماز و روزه بودند.

 

این کارشناس تفسیر اضافه کرد: امام علی(ع) می‌فرماید اینها که دوره خانه خدا می‌گردند تنها یک وظیفه دارند،اینکه به نزد ما بیایند و به ما مراجعه کنند، باید مودت و ولایت خود را به ما نشان دهند و آن را اظهار کنند.

 

اگر نمازستون دین است ولایت ستون نماز است

نماینده ولی فقیه استان تأکید کرد: اگر نماز ستون دین است، ولایت ستون نماز است، اگر ولایت نبود نماز، نماز نیست و حج، حج نیست، اگر ولایت نباشد همه چیز بهم می‌ریزد و هیچ عبادتی ارزش ندارد.

 

این استاد حوزوی ابراز کرد: تفاوت جمهوری اسلامی با عراق، سوریه و کشورهای دیگر در این است که ما در مسأله امامت و ولایت به طور شفاف نقش آفرینی می‌کنیم و حال آنکه در یمن به خاطر مقاومت و ایستادگی، ولایت تازه دارد شکل می‌گیرد.

 

وی در پایان با بیان اینکه عنصر ولایت در تمام شئونات نقش برجسته‌ای دارد، گفت: در حقیقت این ولایت، ولایت خداوند است، این ولایت اگر خوب جا بیفتد، تمام کارها سازمان‌دهی خواهد شد، ولایت خداوند ابتدا از سوی پیامبر اسلام و سپس به وسیله علی(ع) و در زمان غیبت امام عصر(عج) از سوی نائب آن حضرت پایدار و پابرجا باقی خواهد ماند./873/202/ب2

ارسال نظرات