۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۹۹۴۲۰
رییس شورای شهر کاشان خبر داد؛

اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های فرهنگی‌ کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر کاشان از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های فرهنگی‌ کاشان خبر داد و گفت: یکی از نیازهای ضروری جامعه توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی است.
حسين حيدريان رييس شوراي اسلامي شهركاشان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حسین حیدریان رییس شورای اسلامی شهر کاشان شهربعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از بحث فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین موضوعات امروز جامعه نام برد و افزود: سند فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان بر اساس نیازهای فرهنگی شهرستان کاشان تهیه و تدوین شده است.

 

وی افزود: تمامی سیاست های کلان شورای چهارم اسلامی شهر کاشان در سال دوم فعالعیت هایش در قالب سند فرهنگی کاشان رقم خورده است که این سند حاصل ماهها تلاش و کارکارشناسی است  که با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان تهیه شده است.

 

به گفته وی سند فرهنگی شهرستان کاشان در 13 شاخص فرهنگی تهیه شده است که فعالیت های مختلف فرهنگی کاشان را احصا کرده است و می تواند در حوزه مسائل شهری وارد فعالیت های فرهنگی شد.

 

رییس شورای اسلامی شهرکاشان یاد آورشد:  بعد از ابلاغ سند فرهنگی شهرستان کاشان، این سند در قالب برنامه های سال 94  به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان ارائه شده است که این سازمان به دلیل عدم تطابق با سند و تعلل در فعالیت های فرهنگی موفقیت آنچنانی در اجرای کامل آن نداشته است که امید است در سال آینده بتواند کلیه برنامه های منظور شده در سند فرهنگی کاشان را به مرحله اجرا بگذارد.

 

حیدریان در ادامه از اختصاص 40 میلیارد ریال بودجه فرهنگی به سامازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان خبرداد و افزود: این میزان اعتبار فرهنگی برای فعالیت فرهنگی سال 95 و بر اساس گستردگی این حوزه درکاشان با انجام کارکارشناسی و در قالب مصوبات شورای اسلامی شهر کاشان بوده است.

 

به گفته وی، عمده اعتبارتخصیص داده شده در حوزه فرهنگی شهرستان کاشان در بخش های فرهنگ شهروندی، حمل و نقل، فرهنگ ترافیک، فرهنگ شهرنشینی، آپارتمان نشینی، فضای سبز و حفظ و نگهداری و حوزه های که از اهداف شهرداری است هزینه می‌شود.

 

رییس شورای شهر کاشان گفت: اگر  متولیان امور فرهنگی اعم از شورای هیأت مذهبی، کانون های فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه به وظایف فرهنگی خود عمل کنند نیازی به برنامه های موازی کاری شهرداری در این حوزه نخواهد بود و شورای شهر و شهرداری مأموریت های خود را معطوف به مسائل شهری خواهد کرد./1307/203/ب2

ارسال نظرات