۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۹۹۴۲۱
در حرم مطهر حضرت معصومه؛

مراسم اربعین مهاجران الی الله برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم اربعین مهاجران الی الله با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم واقعه منا با حضور علما، مسؤولان، زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.
منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اربعین مهاجران الی الله سه شنبه شب همزمان با 12 آبان ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

 

این مراسم بعد از دعای توسل برگزار شده و سخنرانی این مراسم را حجت الاسلام ماندگاری بر عهده خواهد داشت.

 

تلاوت آیات قرآن کریم در این محفل توسط قاری بین‌المللی قرآن کریم، حجت الاسلام حاج احمد ابوالقاسمی انجام شده و پایان بخش این مراسم با مداحی حاج مهدی عادلی در رثای سید شهدا و مظلومان فاجعه منا خواهد بود.

 

هدف از برگزاری این مراسم بزرگداشت واقعه منا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مظلوم این واقعه و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و منتظر حجاج بیت الله الحرام است.

 

همچنین در این مراسم مردم و مسؤولان درخواست خود را از مجامع جهانی برای رسیدگی به فاجعه منا اعلام کرده و از مسؤولان مجامع بین‌المللی و دولتمردان درخواست خواهند کرد با تشکیل یک پرونده بین‌المللی حقوقی، پرده از حقایق این جنایت آل سعود برداشته و علت اصلی و عامل واقعی این فاجعه را برای مردم دنیا به‌خصوص خانواده‌های داغدار زائران ایرانی معرفی کنند.

 

افزون بر این در این مراسم مردم سکوت کشورهای استکباری که ادعای حقوق بشر دارند ولی در عمل چشم خود را بر روی این جنایت عربستان بسته اند محکوم کرده و در آستانه روز استکبار ستیزی فریاد های مرگ بر آمریکای خود را بار دیگر در مقابله با استکبار جهانی و عمال آن یعنی اسرائیل و عربستان به عموم مردم جهان اعلام خواهند کرد.

 

لازم به ذکر است، این مراسم به صورت زنده از شبکه قم و رادیو معارف برای ملت ایران در سراسر کشور پخش خواهد شد./968/ت302/ی

ارسال نظرات