۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۹۹۴۳۹

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ شناسایی پیکر شهیدان علوی و طیبی، اعلام آمادگی مدیران، طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین در راهپیمایی 13 آبان و بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین به مناسبت 13 آبان از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین به شمار می‌رود.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، به مناسبت فرارسیدن 13 آبان طلاب، اساتید ومدیران مدارس علمیه قزوین برای حضوری باشکوه‌تر در این راهپیمایی اعلام آمادگی کردند.

 

در این پیام آمده است:

سیزده ابان سالروز حماسه تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی است و این حادثه پرشور که امام عظیم الشان(ره) آن را انقلاب دوم نامیدند و پاسخ کوبنده ای به سال‌ها  ددمنشی و ظلم پراکنی و خوی مستکبرانه دولت ایالات متحده آمریکا بود.

 

مدیریت حوزه علمیه استان قزوین به همراه اساتید، مدیران و طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین با شرکت در راهپیمایی عظیم و پرشور در روز چهارشنبه سیزده آبان با خلق حماسه دیگر و تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برائت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کرده و از همه مردم شریف استان قزوین بویژه دانشجویان و دانش آموزان کارمندان و خانواده معظم شهدا و جانبازان و بسیجیان دعوت می‌کند که با حضوری پرشکوه‌تر از گذشته وتجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای حماسه‌ای ماندگار از بصیرت و هوشیاری انقلابی به یادگار بگذارند.

 

پیکر شهیدان علوی و طیبی پس از 32 سال شناسایی شد

غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به شناسایی پیکر شهیدان علوی و طیبی پس از 32 سال، گفت: شهید سلطانعلی علوی، پنجم آذر 1335 در روستای پیریوسفیان از توابع شهر قزوین به دنیا آمد، وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سال 1356 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.

 

وی با اشاره به زندگی‌نامه این شهید بزرگوار افزود: شهید علوی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند 1362، با سمت فرمانده گروهان در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.

 

حقایق‌پور در ادامه بیان کرد: شهید مهدی طیبی نیز دوازدهم فروردین 1340 در روستای اسفرورین از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد و تا چهارم ابتدایی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: شهید طیبی نیز هفتم اسفند 1362 در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و پیکرش تا سال جاری در منطقه بر جا ماند.

 

وی با اشاره به شناسایی پیکر این شهیدان گرانقدر یادآور شد: در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام ستاد کل نیروهای مسلح پیکر این شهیدان پس از 32 سال در جزیره مجنون تفحص و شناسایی شد.

 

حقایق‌پور در پایان گفت: پیکر پاک شهید سلطانعلی علوی و مهدی طیبی در این هفته به استان قزوین منتقل و پس از مراسم استقبال و تشییع بر روی دستان مردم شهید پرور قزوین به خاک سپرده می‌شود.

 

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بمناسبت 13 آبان

در آستانه 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از مردم خواست در مراسم این روز شرکت کنند.

 

در بیانیه این شورا از عموم مردم دعوت شده با شرکت در مراسم با شکوه این روز، بار دیگر تنفر و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کنند.

 

در بخشی از بیانیه آمده است:

مردم استکبار ستیز و حق طلب ایران اسلامی بار دیگر با شرکت در مراسم یومالله 13 آبان خشم خود را علیه استکبار جهانی اعلام می کنند و به دنیا نشان می دهند که راه مقاومت و ایستادگی، همچنان پرقوت ادامه خواهد داشت.

 

تجمع بزرگ گرامیداشت 13 آبان و روز استکبارستیزی، چهارشنبه ساعت 9 صبح در خیابان شهدا قزوین برگزار خواهد شد./955/203/ب2

ارسال نظرات