۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۹۹۴۴۷
آیت‌الله آل هاشم:

مبنای سیاست خارجی کشور ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که سیاست خارجی کشور بر مبنای عزت و اقتدار و حمایت از مظلومان شکل گرفته است، گفت: استکبار ستیزی و شعار نه غربی و نه شرقی یک اساس در سیاست خارجی کشور است.
آيت الله سيدمحمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

آیت الله محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگازاری رسا در تبریز، با اشاره به مبنای سیاست خارجی کشور، اظهار داشت: سیاست خارجی کشور نیز باید مانند دیگر بخش‌های کشور بر مبنای انقلاب اسلامی ایران و مبانی امام راحل باشد.


وی با بیان این‌که خـط امام در سیاست خارجی عبارت است از طرفداری از ملت‌ها و مقابله با ابرقدرت‌ها و شعار نه شرقی و نه غربی است، افزود: امام به سود هیچ ابرقدرتی با ابرقدرت دیگر نمی‌جنگد، امام با هر قدرتی که بخواهد ملت‌ها را به اسارت و به زنجیز بکشد مبارزه و مقابله می‌کند.


آیت‌الله آل هاشم موضع گیری امام در سیاست خارجی را حمایت از همه جنبش‌هایی که علیه ظلم و بیداد در سراسر جهان مجاهدت و فداکاری می‌کنند دانست و اذعان داشت: سیاست خارجی کشور بر مبنای ظلم ستیزی و حمایت مظلوم است، کشور اسلامی ایران متأثر از هیچ قدرتی عمل نمی کند.


امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: خطوط اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی که پایه آن اصل نه شرقی و نه غربی است تغییر نیافته و هرگز هم قابل تغییر نیست، مهم ترین اصل در سیاست خارجی حمایت از هویت نظام اسلامی و پافشاری بر اصول و ارزش‌ها است.


وی میدان دیپلماسی، میدان یک نبرد واقعی خواند و خاطرنشان کرد: دیپلماسی یک جنگ است، همه دیپلمات‌های دنیا مشغول جنگند، ارزش و تأثیر آن جنگ هم، گاهی از جنگ‌های نظامی کمتر نیست، از این رو دستتگاه دیپلماسی باید با اعتقاد به مبانی انقلابی در رفتار دیپلماتیک دقت بیشتری را داشته باشند.


این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که رهبر فرهیخته و فرزانه انقلاب اسلامی از آغاز رهبری تا کنون با اتکا به تجارب ارزشمند اجرایی، بصیرت و تیز بینی خاص خود توانسته در جهت گیری سیاست خارجی کشور موفق عمل کند، گفت: عمل به رهنمود های رهبری راه نفوذ و سوء استفاده را خواهد بست.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب ضمن نظارت دقیق بر عملکرد دولتمردان و نمایاندن نقاط قوت و ضعف با ارائه هشدارها، رهنمودهای گره گشا و راهـکـارهای اساسی و مهم ، دولت را در جهت رفع کاستی های موجود و رسیدن به اهداف آن یاری و مدد رسانده‌اند.


آیت الله آل هاشم با تأکید بر پیروی از مبانی سیاست خارجی کشور که تبیین آن امروز به عهده کشور است، خاطرنشان کرد: سیاست ما باید بر مبنای اقتدار و قدرت باشد، هر جا که کمی از خود سستی نشان دادیم دشمن جسور شد، سیاست خارجی اقتدارگرایانه همان هشدار رهبر انقلاب به آل سعود بود که به سرعت نتیجه بخش شد./854/302/ب2

ارسال نظرات