۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۹۹۴۵۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تدبر در قرآن بهترین راه درک عمیق کلام الهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی فعالان قرآنی استان با بیان این که باید از نگاه سطحی به قرآن عبور کنیم و وارد مرحله دیگر از درک و فهم کلام الهی شویم، گفت: تدبر در مفاهیم قرآنی شرط درک عمیق از کلام الله است.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی فعالان قرآنی استان با بیان این که باید از نگاه سطحی به قرآن عبور کنیم و وارد مرحله دیگر از درک و فهم کلام الهی شویم، بیان داشت: تدبر در مفاهیم قرآنی شرط درک عمیق از کلام الله است. 

 

وی با بیان این که تلاش های قاریان قرآن برای توسعه فرهنگ قرائت و فهم قرآن باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: قرائت کلام الهی باید همراه با فهم و درک حقایق آن همراه باشد. 

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

 

وی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم آن نگاه عمیق شود، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می رساند.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه فراهم است، بیان داشت: مسؤولان و متولیان امر باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ ارزشمند قرآنی در بخش های مختلف جامعه بهره گیرند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود دیپلماسی قرآن کریم را بهترین دیپلماسی در مسیر وحدت مسلمانان دانست و با بیان این که قرآن زندگی و حیات حقیقی به مسلمانان می بخشد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی باید قرآن و اهل بیت(ع) را محور وحدت و همدلی خود قرار دهد.

 

وی ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه راهکاری مناسب و مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بیان کرد و افزود:ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور ما از ضروری‌ترین وظایف مسئولان فرهنگی کشور است.

 

حجت الاسلام خوبانی با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های قرآنی امری ارزشمند و گرانقدر است که باید مورد توجه ویژه و شایسته باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت های قرآنی ثمرات و برکات بسیاری دارد که باید از آن در راستای ترویج معارف قرآنی و ارزش ها بهره گیری کنیم.

 

حجت الاسلام خوبانی به بیان اهمیت اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه پرداخت و با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ قرآن زیباترین کار درجامعه است، افزود: امروز شعار فرهنگ سازی بدون کار و تلاش، ظاهرسازی فرهنگی بدون عمل، معضل فراگیر عصر ما شده است./950/202/ب3

ارسال نظرات