۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۹۹۴۷۶
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

شفافیت سازمان اوقاف با سامانه جامع موقوفات / دولت و مجلس برای احیای وقف سرمایه گذاری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی، دستگاه وقف را شفاف ترین و بروزترین دستگاه و نهاد دولتی کشور دانست و گفت: در حال حاضر هر موقوفه و بقعه در سامانه جامع موقوفات دارای شناسه ملی است که تمام درآمد و هزینه کرد آن به طور شفاف قابل بررسی و رویت است.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در نشست مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان اوقاف در وضعیت فعلی، شفاف ترین، بروزترین و مدرن ترین وضعیت را نسبت به سایر دستگاه های مشابه دارد.

 

وی گفت: با همکاری کارکنان خدوم سازمان اوقاف، ریل سنتی ترین دستگاه کشور به مدرن ترین دستگاه دولتی تغییر داده شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در پاسخ به برخی سوالها پیرامون عملکرد سازمان اوقاف متذکر شد: برای درآمد افزایی موقوفات ابتدا باید سرمایه گذاری شود و سپس نیت واقف اجرایی شود، این در حالی است که هم اکنون 55 درصد از موقوفات منفعتی ما فاقد درآمد بوده و مشکلات فراوانی برای احیای آنها وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برخی مباحث نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص عواید و نذور امامزادگان و بقاع متبرکه خاطر نشان کرد: تمامی نذورات و عواید بقاع متبرکه صرفاً در محل همان بقعه و امامزاده هزینه شده و تمامی فرآیندهای مالی غبارروبی امامزادگان در سامانه جامع مدیریت سازمان اوقاف ثبت و نظارت می گردد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع موقوفات کشور یادآور شد: در حال حاضر هر موقوفه و بقعه در سامانه جامع موقوفات دارای شناسه ملی است که تمام درآمد و هزینه کرد آن به طور شفاف قابل بررسی و رویت است.

 

دراین نشست که حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونین سازمان و رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند نمایندگان ملت به طرح سوالات درخصوص عملکرد و برنامه های پیش روی این سازمان پرداختند./1325/د101/س

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات