خداوند شرک جلی را هرگز نمی آمرزد/ انکار ولایت علی، شرک جلی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه خراسان در ادامه مباحثه تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم که امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی برگزار شد، با اشاره به آیه 116 سوره نساء«انّ اللّه لایغفر أن یُشرک به»، اظهار کرد: خداوند تمام گناهان فرد گنه کار اعم از گناهان صغیره، اکبرالکبائر و اعظم الکبائر را به این شرط که فرد توبه نصوح انجام دهد را می آمرزد ولی فقط یک گناه از بین آن ها نابخشودنی بوده و آن«شرک جلی» است که خداوند هرگز آن را نمیبخشد.
انکار ولایت علی، شرک جلی است
وی با بیان این که باید تأویل و حقیقیت معنای آیات قران را از ائمه(ع) پرسید، تصریح کرد: تأویل آیه 116 سوره نساء در کتاب تفسیر فرات کوفی جلد یک آمده که امام باقر(ع) در این خصوص می فرمایند« انّ اللّه لایغفر أن یُشرک به ولایة علیِ و طاعة»یعنی خداوند همه گناهان شخص را اگر توبه نصوح کند، می آمرزد مگر این که حق را به غیر حق دار دهد یعنی ولایت امام علی را کنار گذارد و تراشه های ناشی از کودتای ثقیفه را به جای این معصوم بگذارد و خدا این شخص را نمی بخشد چرا که درواقع ولایت شیطان را جایگزین ولایت حق کرده است.
استاد سطح عالی حوزه خراسان در ادامه خاطر نشان کرد: بهانه هایی مانند دموکراسی و دموکراتیک و آرای اکثریت نباید باعث ترجیح ولایت حقه بر ولایت شیطان شود که در این صورت هرآن چه فرد عمل کرده درواقع دیکته یهود بوده چرا که نسخه ولایت حقه ندارد یعنی ولایت«الله» و نیز آن چه تببین و تأویل ائمه(ع) است ندارد.
حجت الاسلام ضیایی، آمریکا و اسراییل را به عنوان تراشه های یهود خواند و با تأکید این که آن ها هرگز نباید جایگزین حق شوند، اظهار کرد: شما وظیفه دارید حق شناس و مروج احکام حق باشید و باید فرهنگ ولایی را ترویج کنید اما اگر این کارها را انجام ندهید و باعث سوق دادن مردم به ولایت شیطان و تراشه های یهود شوید، مرتکب به شرک عملی که خدا هرگز آن را نمی بخشد شده اید چرا که حق را به غیر حق دار داده اید بنابراین هر انسان شیعه و سنی انقلابی و غیر انقلابی به عنوان یک انسان و مسلمان وظیفه دارد حق را به حق دار دهد و نیز اطاعت از امام حق کند.
انگلستان فوق تخصص ایجاد مذاهب ساختگی است
وی با اشاره به یکی از روایات شیعی که می فرمایند«من رضی بشیئاُ فهو کمن عمله»خاطر نشان کرد: از نظر اسلام پذیرش ظلم و ستم روا نیست و شخص به سبب همین پذیرش ظلم نشان می دهد که گرایش به ظلم و ظالم دارد و باید به سبب همین پذیرش و رکون، مجازات شود و یا به عبارتی او فاسق بالفع است(آیه 113 هود) بنابراین نباید راضی به فسق و فجور، خطوط باطل و مذاهب ساختگی که امروزه متولد شدند بود؛ انگلستان فوق تخصص ایجاد مذاهب ساختگی در این 70 سال اخیر هستند.
استاد سطح عال حوزه در ادامه خاطر نشان کرد: امام زمان(عج) ادب و عقاب می کند کسی را که راضی به ظلم ظالمین است بلکه باید ابتدا نسبت به ظالمین عالم، شناخت داشته و سپس باید ظلم ستیزی اختیار شود چرا که راضی بودن به ظلم، همانند انجام آن و ظالم بالفعل است.
حجت الاسلام ضیایی افزود: ما نمی توانیم نسبت به فسق و فجور، منکرات، فحشا، بی بندوباری و بی حیایی چه در فضای حقیقی جامعه و چه درفضای مجازی آن بی تفاوت باشیم چرا که اگر راضی باشیم یعنی با ظالم یکی هستیم بلکه باید با دست زبان و قلب نهی از منکر کرد و در غیر این صورت یک نوع شرکی به نام شرک عملی است که در بحث اخلاق و عرفان و حمکت عملی خدا نمی بخشد.
اخلاق حسنه، احیاگر سنت رسول الله(ص)
وی با اشاره به این مطلب که ادب از که آموختی از بی ادبان، بیان کرد: هر شخصی کارها، اخلاق و رفتارش، عبرت آموز است حال اگر آن شخصف فردی مؤمن، خوش اخلاق و باتربیت باشد، کمال هم نشین و صفات خوب و رفتار های مثبت او در دیگران اثر خوب و ماندگار می گذارد ولی اگر این شخص فردی فاسق، بد اخلاق و بی تربیت باشد، شرّ آن شخص و اثر سوء رفتارهای منفی اش در سایرین اثر بد می گذارد بنابراین باید به افراد بد، دید عبرت بین داشته باشیم تا ادب شایسته ای را دریافت کنیم و در روایات شیعه به آن موعظه می گویند.
استاد سطح عالی حوزه خراسان با بیان این که شیعه اثنی عشری عاقلانه فکر می کند و عقلش متصل به وحی است، اظهار کرد: شخص سعادت مند با دیدن افراد بد و رفتارهای منفی، دقت بصیرتی و نه بصری حیوانی دارند و بر عکس این ناهنجاری عمل می کنند یعنی رفتارهای مثبت و اخلاق حسنه، احیاگر سنت رسول الله(ص) و نه احیاگر سنت اجانب که به دیکته یهود و صهیونیست بین الملل است.
حجت الاسلام ضیایی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) در باب ادب، خاطر نشان کرد: امام حسن عسگری(ع) فرمودند«کَفاکَ ادبا تَجنُّبُکَ ما تَکرهُ مِن غَیرکَبا؛ آنچه برای دیگران نمی پسندی، خود از آن دوری کنی» یعنی هر فعلی که دیگران را نسبت به آن نهی می کنید باید ابتدا خود به ترک آن اقدام کنید و این واضح است که ماهیت گناه در فضاهای مختلف تفاوت دارد پس در فضای مجازی هم بی حیایی و چت مبتذل حرام است./844/202/ب2