۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۹۵۱۲

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ رسانه ملی و بازنمایی مراسم عزاداری محرم و صفر در برنامه «اندیشه‌ها»، پخش زنده اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، فرهنگ خدمت رسانی و آثار اجتماعی آن در صبح روشن، پخش برنامه «مهربان باشیم» و تبیین نقش بازی‌های رایانه ای در تربیت کودک در «برنامه پرسمان» عناوین اخبار کوتاه رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه ملی و بازنمایی مراسم عزاداری محرم و صفر در برنامه «اندیشه‌ها»، پخش زنده اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، فرهنگ خدمت رسانی و آثار اجتماعی آن در صبح روشن، پخش برنامه «مهربان باشیم» و تبیین نقش بازی‌های رایانه ای در تربیت کودک در «برنامه پرسمان» عناوین اخبار کوتاه رادیو معارف است.

رسانه ملی و بازنمایی مراسم عزاداری محرم و صفر

رادیو معارف در برنامه «اندیشه‌ها» با پخش گزیده ای از نشست علمی دانش پژوهان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم به بررسی نحوه انعکاس و بازنمایی عزاداری‌های محرم وصفر در سیمای ملی می‌پردازد.

 

حجت الاسلام سید حسین شرف الدین در برنامه «اندیشه‌ها» با اشاره به برخی راهبردهای تلویزیون در ترویج، تقویت، پیرایش و پالایش فرهنگ دینی جامعه، بازنمایی عزاداری‌های محرم وصفر در سیمای ملی را بررسی می‌کند.

 

خاطرنشان می‌شود یکی از مقاطع و فرصت‌هایی که جهت گیری دینی رسانه ملی در آن نمود و بروز بیشتری در مقایسه با سایر ایام دارد، مناسبت‌های مذهبی بویژه عزاداری و سوکواری محرم و صفر است که به منظور نکوداشت و یادمان سید الشهداء علیه السلام و اصحاب باوفای آن حضرت درسراسر کشور با تشریفات خاص اقامه می‌شود و رسانه ملی با تولید و پخش برنامه‌های مرتبط و بازآفرینی و بازنمایی آئین‌های عزادارای حضرت ایاعبدالله الحسین(ع) به انعکاس این مراسم در مقیاس ملی و استانی می‌پردازد.

 

برنامه «اندیشه‌ها» به همت گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه کنندگی ابوذر رجبی و اجرای حسین حیدری ساعت 45: 14 دوشنبه 11 آبان از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

 

 

پخش زنده اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی از رادیو معارف

 

مراسم پایانی سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

مراسم اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی که با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید همچنین آئین نکوداشت مقام علمی آیت الله مهدوی‌کنی به عنوان بنیانگذار اولین دانشگاه علوم انسانی در کشور و اعطای دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به سه تن از صاحب نظران همراه خواهد بود از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

این مراسم با تلاش واحدهای تولید، فنی و پخش رادیو معارف سه شنبه 12 آبان ساعت 30: 15 تا 30: 19 زنده و مستقیم از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

خاطرنشان می‌شود مراسم پایانی سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی سه شنبه دوازدهم آبان در مدرسه امام کاظم قم برگزارخواهد شد. این کنگره با حضور متفکران، اندیشمندان و شخصیت‌های علمی کشور و با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه 10 آبان در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده است.

 

         

 

فرهنگ خدمت رسانی و آثار اجتماعی آن در صبح روشن

برنامه «صبح روشن» رادیو معارف فرهنگ خدمت رسانی و آثار اجتماعی آن را بررسی می‌کند.

 

خدمت، عملی است که به نیت قرب الهی و احسان خالصانه به هم نوعان انجام می‌شود و آثار و برکات فردی و اجتماعی فراوانی برای جامعه ایمانی به همراه دارد از اینرو برنامه زنده «صبح روشن» رادیو معارف به تبیین فرهنگ خدمت رسانی و آثار اجتماعی آن می‌پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن الهی فر کارشناس حوزه مباحث اخلاق اسلامی در برنامه «صبح روشن» آثار و برکات خدمت رسانی را از منظرآیات قرآن کریم و روایات حضرات معصومین علیهم السلام تشریح می‌کند.

 

«صبح روشن» با تلاش گروه فرهنگ وجامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی محمد حسن جلالی و اجرای رضا هدایت فر شنبه تا دوشنبه از ساعت 9 به مدت 60 دقیقه زنده و مستقیم از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقمندان برای دریافت فایل صوتی برنامه پس از پخش به صفحه اختصاص برنامه «صبح روشن» در پایگاه اطلاع رسانی رادیو معارف مراجعه نمایند.

 

 

                  

تادانه نیفکنی نروید

 برنامه «مهربان باشیم» رادیو معارف در گذری به شکرستان شعر و ادب فارسی بوستان مصلح الدین سعدی شیرازی مصرع «تا دانه نیفکنی نروید» را دستمایه قرار داده و به نقش سعی و تلاش در رسیدن به مقصود می‌پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین ایراندوست از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناس شعر و ادبیات فارسی با نگاه به ضرب المثل «تا دانه نیفکنی نروید» ازضرورت پایبندی و عمل به تکالیف عبادی برای برخورداری از توجه و رحمت واسعه حضرت حق سخن می‌گوید.

 

برنامه «مهربان باشیم» شنبه تا پنجشنبه 9 تا 14 آبان به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی و اجرای رضا ملایی ساعت 05: 7 تا 8 صبح از رادیو معارف شنیده خواهد شد.

 

         

        

                  

نقش بازی‌های رایانه ای در تربیت کودک

 برنامه پرسمان رادیو معارف نقش بازی‌های رایانه ای در تربیت کودکان و نوجوانان را بررسی می‌کند.

 

با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان بیش از سایر گروه‌های اجتماعی در معرض آسیب‌ها و چالش‌های فضای مجازی قرار دارند، برنامه «پرسمان کودک و نوجوان» با حضور حجت الاسلام و المسلمین تراشیون به بررسی نقش بازی‌های رایانه ای در تربیت کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

 

 «پرسمان کودک و نوجوان» به همت گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی علی برخورداری و اجرای مرتضی بهرامی دوشنبه‌ها ساعت 16 تا 17 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این برنامه را در روزهای سه شنبه پس از اخبار نیمروزی رادیو معارف (خبر ساعت 10) شنونده باشند./998/ت303/ف

ارسال نظرات