۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۹۵۴۳
همزمان با دهه نخست و دوم ماه محرم؛

طرح قرآنی «لبیک یاحسین» در هیئات مذهبی خراسان شمالی اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه نخست و دوم ماه محرم، به همت نهاد تبلیغات اسلامی طرح قرآنی لبیک یا حسین(ع) در هیأت های شاخص استان اجرا شد.
طرح قرآني لبيک يا حسين

حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به ثبت هزار و 68 هیأت مذهبی برادران و خواهران در استان اظهار کرد: همزمان با ایام محرم و صفر امسال به منظور بهره‌‌مندی از فضای معنوی این ماه ها و توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در هیئات مذهبی، طرح قرآنی لبیک یا حسین(ع) در هیئات محوری و شاخص این استان در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای محرم تاکنون طرح مزبور در 15 هیأت محوری استان اجرا شده است، افزود: در طرح قرآنی لبیک یاحسین(ع) با هماهنگی به عمل آمده با قاریان برتر و استفاده از ظرفیت آنها و همچنین با مشارکت اساتید برجسته قرآنی استان اجرای تلاوت مجلسی کلام الله مجید در هیئات مذهبی مرکز استان و شهرستان ها صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه طرح قرآنی لبیک یا حسین(ع) با موضوع تلاوت تحقیق قرآن کریم در هیأت‌های مذهبی توسط قاریان ممتاز در سرتاسر کشور در حال اجرا است، افزود: طرح مزبور در خراسان شمالی تاکنون در شهرستان شیروان در سه هیأت، شهرستان های جاجرم، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، راز و جرگلان و بخش سنخواست هرکدام در یک هیأت، شهرستان گرمه در چهار هیأت و در شهرستان بجنورد نیز در دو هیأت مذهبی شاخص برگزار شده است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در برگزاری این طرح پس از پایان تلاوت قرآن از سوی قاریان ممتاز و مطرح استانی در هیأت مذهبی، روحانی و سخنران مراسم به تفسیر آیات مربوطه پرداخته و درخصوص قیام امام حسین(ع) سخنرانی می کند.

 

وی ادامه داد: تشریح و تبیین مسائل و مباحثی نظیر امر به معروف و نهی از منکر، فریضه قرآنی و فلسفه عاشورا، تدبر در سیره امام حسین(ع)، «قتیل العبرات؛ شرح زیارت جامعه کبیره»، «رحمه للعالمین؛ تدبر در سیره قرآنی پیامبر اکرم(ص) و وداع خورشید از جمله موضوعات مطروحه در طرح قرآنی لبیک یاحسین(ع) در هیئات مذهبی استان هستند.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال برنامه های عزاداری هیأت های مذهبی استان در ماه محرم با محوریت قرآن برگزار شد، افزود: در این راستا تمامی برنامه های عزاداری و سوگواری شهادت امام حسین(ع) در مساجد و هیئات مذهبی خراسان شمالی در ماه محرم سال جاری با قرائت قرآن آغاز می شد و از این پس نیز به همین طریق تداوم می یابد.

 

وی با تأکید بر اینکه لازم است فعالیت های قرآنی در هیئات مذهبی به شکل سازمان یافته تری اجرا شوند، اضافه کرد: در این زمینه اجرای طرح های قرآنی مختلفی از جمله لبیک یاحسین(ع) در دستور کار نهاد تبلیغات اسلامی قرار گرفته تا تلاوت قرآن در هیأت های مذهبی ارتقا یابد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه اقامه نماز اول وقف و قرائت قرآن یکی از کارهای محبوب امام حسین(ع) بود و عاشقان و عزاداران حسینی می بایست به آنها توجه ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: زیبنده نیست کسی که خود را عاشق و طرفدار اباعبدالله الحسین(ع) دانسته و در جلسات عزاداری سید و سرور شهیدان شرکت می کند در عمل به تعالیم و آموزه های مکتب حسینی کم اهمیت باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا از دشمنان فرصت خواست تا به تلاوت قرآن و راز و نیاز با معبود خویش بپردازد و در ظهر عاشورا نیز در برابر آماج حملات دشمنان اقدام به برپایی نماز جماعت اول وقت کرد اما متأسفانه برخی از عزاداران و دوست داران مکتب حسینی از این مهم غافل بوده و نسبت به اجرای این آموزه ها اهتمام لازم را ندارند.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از 900 روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) برگزار شد./9314/302/ب3

ارسال نظرات