۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۹۵۴۶
مدیر مرکز تخصصی علامه امینی تبریز:

ظرفیت های فضای مجازی باید جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام همزبان با تأکید بر بهره گیری از ظرفت های فضای مجازی، گفت: نباید اجازه داد تا شبکه های مجازی مکانی برای اهداف شوم استکباری مبدل شود.
حجت الاسلام همزبان، مدير مرکز تخصصي علامه اميني(ره)

حجت الاسلام همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزار رسا در تبریز، گفت: فضای مجازی به مثابه چاقوی دولبه است چرا که هم دشمنان و معاندان اسلام و نظام اسلامی می توانند این فضاء را در جهت اهداف خود پیش برند و هم مدافعان حقیقی حق و حقیقت توان بهره بردن از این محیط را دارند.


وی ضمن اشاره به اینکه از ظرفیت های عظیم رسانه ای چون شبکه های ماهواره آن چنان که باید بی بهره هستیم لکن می توان اینترنت را در راستای اهداف عالیه هدایت و مدیریت کرد، افزود: امروز سایت ها و شبکه های مجازی بسیاری در راستای بیان معارف حقه تشیع و ترویج و دفاع از مرزهای دین مبین اسلام فعال هستند و از این پتانسیل عظیم با هزاران مخاطب بهره می برند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز تربیت دینی نسل جوان و به نتیجه رساندن آن را یک وظیفه دانست و ابراز داشت: بیشترین مخاطب فضای مجازی را جوانان تشکیل می دهند، از این رو باید مراقب بود لبه تیز تهاجم فرهنگی دشمن که متوجه جوانان است، اعتقادات جوانان را ذبح نکند.


وی ضمن تشریح اینکه ورود در عرصه شبکه ها و سایت های اینترنتی فردی و غیر برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: چنین رویکردی اگرچه مطلوبیت هائی دارد اما از افراط و تفریط دور نبوده و آسیب هائی خواهد داشت و همچنین ظرفیت های گسترده این محیط مغفول می ماند.


مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) با اشاره به برنامه نفوذ دشمن در عرصه فرهنگی و با ابزار شبکه های اجتماهی، تصریح کرد: جهت ورود رویکردگرایانه و تبلیغ مدارانه نیازمند برنامه ریزی صحیح و دقیق و تصمیمی جدی می باشیم، این مهم امروز وظیفه و تکلیفی بر عهده ما است.


وی با تأکید بر لزوم ورود حوزه های علمیه در عرصه تبلیغی شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: ورود حوزه های علمیه با تربیت طلاب مستعد و متبحر و با برنامه صحیح و منسجم لازم وضروری است، باید بدانیم هر کس با جدیت در این مسیر قدم بگذارد از این ظرفیت بهره خواهد برد.


این استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: از جمله راهکارها در این عرصه فعالیت تبلیغی و پاسخ به شبهات به صورت منطقی و به دور از پرخاش و در قالب گروهی می باشد، پاتک گروهی به برخی شبکه های اجتماعی و ارائه پاسخ های منطقی با شیوه های منحصر به فرد و تاثیر گذار بسیار موثر است.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و برنامه نفوذ دشمن به ویژه در شرایط امروز، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد تا شبکه های اجتماعی مکانی برای جولان دادن دشمن در تحریف اندیشه ها و باور های ملت و جوانان تبدیل شود و اهداف آن ها در این حوزه به نتیجه برسد./854/302/ب3

ارسال نظرات