۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۹۹۶۲۹
امام جمعه ماکو:

عملکردهای قانونی مانع سوء استفاده دشمنان از مسائل داخلی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو گفت: برای اجرایی کردن خواسته های خود در کشور می توانیم از مجراهای قانونی عمل کنیم تا عملکردها مورد سوءاستفاده دشمنان و مخالفان قرار نگیرد.
حجت الاسلام رنجبري

حجت الاسلام ایوب رنجبری، رییس حوزه های علمیه ماکو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به ایجاد کمپین‌های تحریم خودروی داخلی، اظهار داشت: در صنعت خودرو ما دچار نوعی افراط و تفریط شده‌ایم.

 

وی ادامه داد: ما نباید به طور مطلق کمپین های تحریم خودروی داخلی با بهانه سروکار داشتن این خودروها با جان مردم، ایجاد کرده و ملت را دعوت به حمایت از این کمپین‌ها کنیم و اگر بخواهیم صنعت داخلی پیشرفت کند، باید هزینه‌هایی را پرداخت کنیم.

 

حجت الاسلام رنجبری تصریح کرد: برای اجرایی کردن خواسته‌های خود می‌توانیم از مجراهای قانونی وارد شویم تا عملکرد ما مورد سوء استفاده دشمنان و مخالفان قرار نگیرد.

 

وی اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم افرادی سعی کنند از خارج از این مرزها برای ما تصمیم گیرنده باشند؛ هر تصمیمی که ملت ایران بگیرند، تصمیم قابل قبول و سازنده ای است.

 

امام جمعه ماکو با دعوت ملت ایران به هوشیاری خاطرنشان کرد: به رسانه‌های خارجی این فرصت را ندهیم که به خاطر عملکرد ما موجی ایجاد کرده و سوار بر این موج برنامه های تبلیغاتی علیه ما راه بیندازند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

 

وی با بیان این‌که ایجاد کمپین برای تحریم خودروی داخلی و برچسب خائن زدن به شرکت کنندگان در تحریم را اشتباه دانست و گفت: مردم باید خواست خود را از خودروسازان مطرح کرده و از اهرم‌های فشار و نظارتی برای نظارت بیشتر بر تولیدات داخلی استفاده کنند، تا خودروسازان را مکلف به کیفی‌سازی محصولات خود کنند.

 

حجت‌الاسلام رنجبری حمایت از خودروسازان را برای رسیدن به تولیدات مطلوب ضروری عنوان کرد و ادامه داد: اگر ما می خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم، راه آن حمایت از تولید داخلی به عنوان ستون فقرات اقتصاد است.

 

وی گفت: از تولید داخلی باید حمایت شود در عین حال که باید تولیدکنندگان محصولات داخلی کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند.

 

امام جمعه ماکو تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها این مطلب را مطرح فرموده اند که ما در بحث سبک زندگی اسلامی باید پایه های اقتصادی را قوی کرده و بر اساس اصل 4434 کلی نظام باید کیفیت کالاهای تولیدی داخلی افزایش یابد./936/303/ب2

ارسال نظرات