۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۹۹۶۴۹
آیت الله نوری همدانی:

طلبه ای که زمان شناس نباشد نمی تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اصول طلبگی، شناخت زمان را از با اهمیت ترین اصول دانست و گفت: طلاب باید انقلاب را بشناسند و به مردم هم بشناسانند و برای شناخت انقلاب باید اول شخصیت و هدف امام خمینی(ره) را شناخت.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی،  پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت این دیدارهای طلبگی خاطرنشان کرد: برای طلاب در زندگی دو مرحله وجود دارد؛ مرحله نخست تحصیل و خود سازی است و مرحله دوم تبلیغ و حضور در اجتماع به عنوان یک عالم است.

 

وی با بیان این که غایت طلبگی حضور در اجتماع و تبلیغ است، گفت: طلبگی بهترین شغل است و ما افتخار می‌کنیم که از میان این همه شغل خداوند ما را به این مسیر هدایت کرد و مقام معظم رهبری هم همیشه خود را طلبه می‌داند زیرا شغلی با فضیلت‌تر از طلبگی در دنیا وجود ندارد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در حدیث نبوی آمده است که شخصی که برای کسب علم از خانه بیرون می‌رود 70هزار ملک او را بدرقه و برای او استغفار می‌کنند.

 

وی موفقیت در طلبگی را مشروط به رعایت اصول طلبگی دانست و اظهار داشت: اخلاص اصل نخست در طلبگی است و اگر درس خواندن ما برای خدا نباشد نه برای خودمان برکت خواهد داشت و نه در جامعه تأثیری خواهیم گذاشت و امام خمینی(ره) به خاطر اخلاص شان توانستند این گونه در عالم تأثیر بگذارند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی اصل دوم موفقیت در عرصه طلبگی را همت بلند دانست و افزود: هدف ما از درس خواندن باید رسیدن به فقاهت باشد زیرا این فقیه است که حرفش در جامعه تأثیرگذار است و باید به این نکته توجه داشته باشید که شما هیچ چیز از علمای برجسته مانند صدوق و کلینی و دیگران کم ندارید و اگر همت کنید به درجات علمی بالایی خواهید رسید.

 

وی اصول دیگر طلبگی را داشتن اراده و تصمیم جدی و تللاش در جهت رسیدن به هدف عنوان کرد و گفت: کسالت و تنبلی انسان را از رسیدن به هدف باز می‌دارد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت نظم در طلبگی خاطرنشان کرد: برای موفقیت باید تمام برنامه‌های ما منظم باشد و ساعت مشخصی را برای مطالعه، عبادت و استراحت داشته باشیم و باید به گونه ای برنامه ریزی داشته باشیم که در وقت سحر حتما بیدار باشیم زیرا مطالعه در سحر سبب نورانیت دل می‌شود و برکات زیادی دارد.

 

وی با بیان این که اگر اهل قلم نباشیم نمی‌توانیم در جامعه تأثیر بگذاریم، گفت: لازمه اهل قلم شدن تقویت ادبیات است که باید با جدیت ادبیات خود را قوی کنیم زیرا تمام علمای بزرگ هم از همین ادبیات شروع کرده اند و اهل قلم بوده‌اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین مسائل در طلبگی بحث شناخت زمان است که باید بدانیم انقلاب چیست و آن را به مردم بشناسانیم و این شناخت بدون شناخت امام خمینی(ره) ممکن نیست و باید توجه داشته باشیم که ما لشکر امام زمان(عج) هستیم و دعا برای فرج را فراموش نکنیم./843/پ202/ج

ارسال نظرات