۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۹۶۶۲
رییس بسیج طلاب استان هرمزگان:

صحیفه سجادیه نسخه شفابخش دردهای بشر است

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج طلاب استان هرمزگان با بیان این‌که صحیفه سجادیه نسخه شفابخش دردهای بشر است، گفت: راه و روش مبارزه با نفس اماره و مبارزه با حکام ظلم و جور در صحیفه به بهترین شکل معرفی شده است.
صحيفه سجاديه

حجت الاسلام محمد بزرگرپور، رییس بسیج طلاب استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: سخنرانی روشنگرانه امام سجاد(ع) در مجلس عبیدالله و یزید در شام که با تبیین فلسفه قیام عاشورا همراه بود سبب شد تا برخی از افراد که با تبلیغات مسموم بنی امیه، قیام عاشورایی امام حسین(ع) را خروج علیه خلیفه می پنداشتند بار دیگر به خود بیایند و به حقیقت موضوع پی ببرند.

 

وی به نقش امام سجاد(ع) در قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: امام سجاد(ع) به عنوان شاهد عینی واقعه جانسوز کربلا با روشنگری های خود به همراه عمه بزرگوارشان حضرت زینب(س) در حالی که در اسارت بودند از حرکت امویان که درصدد تحریف عاشورا بودند جلوگیری کردند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون سپاه در هرمزگان با اشاره به بعد اعتقادی و عبادی امام سجاد(علیه السلام)، خاطرنشان کرد: از این منظر همین بس که علی بن الحسین(علیه السلام) به سیدالساجدین و زین العابدین معروف می باشد؛ کسی که سرور سجده کننده ها و زینت عبادت کاران است.

 

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه 2 روش مبارزه را در قالب دعا ارائه می دهد، افزود: راه و روش مبارزه با نفس اماره و مبارزه با حکام ظلم و جور در صحیفه به بهترین شکل معرفی شده است.

 

حجت الاسلام بزرگر پور در ادامه از صحیفه سجادیه به عنوان نسخه شفابخش دردهای بشر پس از قرآن و نهج البلاغه یاد کرد و گفت: امام سجاد(علیه السلام) در صحیفه سجادیه، روش ارتباط با خالق هستی را به ما می آموزند.

 

وی تاکید کرد: اگر انسان بخواهد در راستای ارتقای بینش معرفتی، مبارزه با هوای نفس و حفظ بندگی حرکت کند باید پس از مطالعه قرآن و نهج البلاغه به سراغ صحیفه سجادیه برود و آن را مطالعه کند.

 

گفتنی است؛ کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود./851/302/ب1

ارسال نظرات