۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۹۶۶۵
کارشناس مسائل دینی:

شعار لبیک یا حسین مبارزه با استکبار ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت و ابعاد گوناگون شعار لبیک یا حسین در زندگی و تأثیر قیام سیدالشهدا در زندگی انسان­ها، گفت: لبیک یا حسین مبارزه با استکبار و تن ندادن به ذلت و خواری است.
حجت الاسلام حسين سعدوني لفته پور ، کارشناس مسائل ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حسین سعدونی لفته­پور با حضور در برنامه لبیک یا حسین از شبکه جهانی الاهواز، با اشاره به سخن «مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللهِ، یَعْمَلُ فِی عِبادِاللهِ بِالاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل، وَ لاَ قَوْل، کانَ حَقّاً عَلَى اللهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ» اظهار داشت: مبارزه با ظلم و ستم و جان دادن در راه حق از پیامدهای شعار لبیک یا حسین است.

 

وی با استدلال به سخن «ألا تَرَونَ انَّ الحَقَّ لا یُعمَلُ بِهِ وَ الْباطِلَ لا یُتَناهى عَنْهُ...فـَاِنَّ السُّنَّةَ قـَدْ اُمـیـتـَتْ وَ اِنَّ الْبدعَةَ قَدْ اُحْیِیَتْ» از امام حسین(ع) بیان داشت: آن حضرت در راه مبارزه با بدعت و احیاء سنت نبوی قیام کرده و عبارت «وَ اَنـَا اَدْعـُوکـُمْ اِلى کـِتـابِ اللّهِ وَ سـُنَّةِ نـَبـِیِّهِ» پیروی از قرآن و سنت نبوی را از اهداف قیام امام حسین(ع) بیان می­کند.

 

حجت الاسلام سعدونی لفته­پور با اشاره به این که امام حسین(ع)، خود را سزاوارترین شخص برای یاری رساندن به دین اسلام و برپا کننده حدود و قوانین فراموش شده آن و جهاد در راه خدا برای اعتلای نام خدا می­داند، گفت: عبارت «انا اَولی مَن قام بنُصرَةِ دین الله» حکایت از ولایت اهل بیت دارد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که شعار لبیک یا حسین از زوایا و ابعاد گوناگونی قابل بررسی است، توضیح داد: این شعار از جنبه سیاسی بر مبارزه با استکبارستیزی و عزت و آبرومندی و دوری از ذلت و خواری و از جنبه قرآنی، دعوت به آموزه­های قرآنی و سنت نبوی و عمل به آنها در زندگی است.

 

وی در ادامه با بیان این که شعار لبیک یا حسین از جنبه اعتقادی، پیروی و اطاعت از ولایت اهل بیت است، افزود: این شعار بر اولویت اهل بیت(ع) در ایجاد حکومت اسلامی، دفاع از حکومت اسلامی و ولایت اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام سعدونی لفته پور با بیان این که شعار لبیک یا حسین از بعد اخلاقی نیز قابل بررسی است، اظهار داشت: اقامه نماز در اول وقت و حضور در مجالس سوگواری آن حضرت از سوی پیروان ادیان و مذاهب گوناگون شاهدی بر بعد اخلاقی شعار لبیک یا حسین است.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به شخصیت امام حسین(ع) و اهمیت قیام وی از سوی دانشمندان و فیلسوفان جهان ابراز داشت: شخصیت و قیام آن حضرت سرمشق انسان­ها و قیام­ها بوده و جنبه مادی و دنیوی در قیام آن حضرت وجود نداشته و تن به ذلت و خواری ندادن در برابر تجاوزگری استکبار و اشغالگران، پیروزی انقلاب اسلامی، استحکام و انتشار آن در پرتو شعار لبیک یا حسین بوده و شعار «هیهات من الذله»، همان لبیک یا حسین است./9466/203/ب2

ارسال نظرات