۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۹۹۷۲۹
امام جمعه اهر:

13 آبان نماد ذلت و شکست هیمنه استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که جوانان و ملت امروز انقلابی‌تر هستند، گفت: 13 آبان روز ذلت و شکست هیمنه استکبار جهانی و آمریکا است.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که شاهد سه اتفاق بزرگ در 13 آبان هستیم، اظهار داشت: این وقایع سبب شد تا این روز به عنوان روز جهانی مبارزه با استکبار نام گیرد.


وی به سالروز بازداشت و تبعید حضرت امام (ره) در 13 آبان سال 42 اشاره کرد و افزود: افشاگری حضرت امام(ره) در جریان کاپیتولاسیون منجر به بازداشت و تبعید آن حضرت به ترکیه گردید که پس از 11 ماه تحت فشار ساواک به دولت ترکیه این بزرگوار به عراق تبعید شد.


امام جمعه اهر ادامه داد: پس از 13 سال زندگی تحت نظارت و فشار سخت رژیم بعثی عراق، در بحبوحه انقلاب در اثر افزایش فشار رژیم بعثی تصمیم به ترک عراق به مقصد کویت گرفتند که با ممانعت دولت کویت، امام به فرانسه عزیمت و در دهکده نوفل لوشاتو اقامت کرده و صدای انقلاب و اسلام را به گوش جهانیان رساندند.


وی به حمله مأموران شاه به دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه تهران در سال 1357 اشاره کرد و یادآور شد: مأموران ستم‌شاهی حوانان را که به عنوان اعتراض جمع شده بودند آن‌گونه به خاک و خون کشیده و در حدود شصت نفر از آنان را به شهادت رساندند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه استان با اشاره به اعتقاد و باور انقلابی جوانان، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ما اعم از دانش‌آموز و دانشجو هوشیار بوده و متوجه جریانات هستند و این هوشیاری به حول و قوه الهی روز به روز بیشتر شده است، جوانان امروز انقلابی‌تر هستند.


وی با یادآوری سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 ادامه داد: این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است، این روز نماد شکست هیمنه استکبار آمریکایی از سوی حضرت امام با پیش قدمی جوانان عزیز است، از این رو حضرت امام (ره) از این مسئله بعنوان انقلاب دوم تعبیر می کنند.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که کسانی در فکر حذف شعار مرگ بر آمریکا و ارتباط با آمریکا هستند بدانند جوانان امروز در برابر استکبار جهانی خواهند ایستاد، اظهار داشت: جوانان و مردم امروز به مراتب از جوانان و مردم سال 1357 شجاع‌تر و با شعورتر هستند و در مقابل استکبار جهانی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا محکم و استوار خواهند ایستاد./854/302/ب2

ارسال نظرات