۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۹۹۷۴۰

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ دعوت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین از مردم برای شرکت در اربعین جانباختگان منا، اعلام مکان‌های تجمع 13 آبان در قزوین و برگزاری یادواره ۱۵۶ شهید آبان و آذر ماه از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا قزوین، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین مکان‌های تجمع 13 آبان در قزوین را اعلام کرد.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین به مناسبت 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی و هماهنگی برای تجمع مردم در قزوین مکان‌هایی را برای این تجمع در نظر گرفت که به شرح زیر است.

 

مسیر راهپیمایی قزوین: شهر قزوین، از میدان آزادی (سبزه میدان) به سمت خیابان شهدا.

 

لازم به ذکر است، راهپیمایی 13 آبان راس ساعت 9 هم‌زمان با تمامی شهرستان‌های استان قزوین آغاز می‌شود.

 

دعوت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین از مردم برای شرکت در اربعین جانباختگان منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و مرتضی روزبه، استاندار قزوین در بیانیه‌ای مشترک از مردم شریف قزوین برای شرکت در مراسم گرامیداشت اربعین جانباختگان حادثه منا دعوت کردند.

 

متن بیانیه به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق(ع) فرمودند: «کسی که در راه زیارت خانه خدا در مکه، در حال رفتن یا برگشتن از دنیا برود، از ناله روز قیامت در امان خواهد بود، و اگر در حال احرام از دنیا رفته باشد، لبیک گویان در روز قیامت محشور می‌گردد». (کافی- ج 4- ص 263- ح 45)

 

حج امسال به واقع «حج تلخ و خونین» برای زائران بیت‌الله الحرام بود، از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گرفته تا کشته شدن مظلومانه زائرین در سرزمین منا که این همه از بی‌کفایتی خاندانی است دست نشانده استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار و مدعی خادم‌الحرمین که در عمل به دنبال  پرورش و حمایت مالی از جریان‌های تکفیری هم‌چون داعش است؛ اما در این میان اجرا و پاداش کسانی که مظلومانه جان باختند حرف دیگری است که از مصادیق «فقد وقع اجره علی الله» است.

 

اینجانبان ضمن گرامیداشت چهلمین روز عروج عارفانه ضیوف الرحمان و مؤمنان مهاجر الی الله و با تأکید بر فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر زنده نگاهداشتن یاد و خاطره آنان و پیگیری مجدانه تا روشن شدن جزئیات آن حادثه مصیبت بار و پذیرفتن تمام مسؤولیت آن توسط آل سعود از عموم مردم شریف قزوین دعوت می‌کنیم تا در این عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهدای عزیز کربلا در مراسمی که به همین منظور روز چهارشنبه 13 آبان 94 بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام خمینی(ره) برگزار می‌گردد شرکت نمایند. هم‌چنین از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندیم.

 

یادواره 156 شهید آبان و آذر ماه در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، یادواره یکصد و56 شهید دانش‌آموز که در قزوین و حومه و در عملیات‌‌های پیروزمندانه محرم، والفجر 4، نصر 8، نصر 9، طریق‌القدس و مطلع‌الفجر  که طی دوران 8 سال دفاع مقدس در این ماه‌ها به شهادت رسیدند، برپا می‌شود.

 

هم‌چنین یکصد و 67 نفر از والدین شهدا که طی آبان و آذر ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند، یاد و خاطره آنان نیز همزمان با این یادواره گرامی داشته می‌شود.

 

در این یادواره، حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی‌موینی، امام جمعه محمدیه پیرامون فداکاری‌های شهدا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، فرهنگ ایثار و شهادت به سخنرانی خواهد پرداخت.

 

این یادواره، پنج‌شنبه 14 آبان ماه سال جاری از ساعت 14:30 تا 16 در حسینیه امامزاده حسین(ع) با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

 

یادآوری می‌شود که مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره فوق در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های شهیدان تجدید بیعت خواهند کرد./955/203/ب2

ارسال نظرات