۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۹۹۷۵۸

معاون سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور از جامعه الزهرا بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی، ورزشی و گردشگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از حوزه علمیه خواهران جامعه الزهرا(س) بازدید کرد.
بازديد معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور از جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا، معاون امور فرهنگی، ورزشی و گردشگری سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور روز سه شنبه از جامعه الزهرا(س) بازدید کرد.

 

سعید وکیلی در حاشیه این بازدید در نشستی در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) گفت: رویکرد ما به توسعه کشور از خانواده شروع می شود و در این میان زنان به عنوان محور اصلی تربیت خانواده، از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

 

وی با اشاره به نقش بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، اظهار داشت: تحصیل علوم دینی در روایات اسلامی از فضیلت بالایی برخوردار است و خدا را شاکر هستیم که حوزه های علمیه خواهران و بخصوص جامعه الزهرا(س) راه را برای تحصیل دینی زنان ایرانی و غیر ایرانی هموار کرده است.

 

وی با بیان اینکه توسعه حوزه های علمیه خواهران یکی از ضروریاتی است، تصریح کرد: سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور با عنایت به جایگاه ویژه و موثر حوزه های علمیه خواهران و بخصوص جامعه الزهرا(س) در کشور، حمایت های خود را در زمینه های مختلف افزایش خواهد داد.

 

وکیلی با ابراز خرسندی از فعالیت های عظیم علمی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی جامعه الزهرا(س) بیان کرد: جامعه الزهرا(س) به عنوان گل سرسبد حوزه های علمیه خواهران، دارای ظرفیت های بسیار زیادی در هدایت مسیر جامعه به سمت اهداف انقلاب و مقام معظم رهبری است.

 

در این نشست مدیر جامعه الزهرا(س) نیز طی سخنانی گفت: زنان نقش موثر و انکار ناپذیری در کنترل فرهنگی کشور دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد هاشمیان بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های جامعه الزهرا(س) این است که به دستور حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد و بعد از ایشان مورد لطف و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) از آن روز تا به حال توانسته نقش مهمی را در تعلیم و تربیت زنان داشته باشد، افزود: زنان به واسطه نقشى که به عنوان مادر در خانواده دارند، از ظرفیت عظیمی در پیشبرد اهداف جامعه برخور دار هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با آینده نگری دستور تأسیس این مرکز را صادر کردند و می دانستند که این مرکز چه نقشی در هدایت جامعه و زنان می‌تواند ایفا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با تأکید بر انتظارات مقام معظم رهبری از حوزه‌ها علمیه خواهران، افزود: همه باید در تلاش باشیم تا انتظارات ایشان را از حوزه های علمیه خواهران برآورده کنیم.

 

وی تعداد فارغ التحصیلان جامعه الزهرا را 52 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 14 هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی از 69 کشور جهان در جامعه ازهرا(س) مشغول به تحصیل هستند./997/د102/ی

ارسال نظرات