۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۹۹۷۵۹
معاون تربیتی آموزش و پرورش قزوین:

نوجوانان و جوانان سرمایه‌های هر ملتی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تربیتی آموزش و پرورش قزوین گفت: سرمایه‌های هر ملتی نوجوانان و جوانان آن ملت هستند و برای به فعلیت رسیدن این نسل از جامعه، آنان باید همانند نسل‌های گذشته، گوش به فرمان رهبر خود باشند تا بتوانند به مرتبه امثال شهید فهمیده برسند.
حجت الاسلام علي انصاري

حجت الاسلام علی انصاری معاون تربیتی  آموزش و پرورش قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که مداد علما از خون شهیدان باارزش‌تر است، گفت: در زمان جنگ امام(ره) حرکتی را آغاز کرد که به واسطه شور و شوقی که این حرکت در دل خود داشت، بسیاری از جوانان و نوجوانان به سمت جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کشیده شدند و جانانه جنگیدند و حتی یک وجب از خاک این کشور را به بیگانه ندادند.

 

وی در ادامه افزود: امام(ره) با رهنمودها و بیاناتی که داشتند جنگ را به بهترین نحو اداره و عده کثیری از نوجوانان و جوانان به خاطر عشق به قرب الهی و عشق به امام(ره) راهی جنگ شدند، شهید فهمیده هم یکی از همین نوجوانان بود، با این تفاوت که شهید فهمیده درک بیشتری از بیانات و هدایت‌های امام(ره) داشت.

 

معاون تربیتی آموزش و پرورش ابراز کرد: امام خمینی(ره) با پیوند زدن انقلاب و جنگ تحمیلی به دوران صدر اسلام، عاشورا همچنین تبیین معارف ناب دینی و شهادت طلبی، توانسته بود در قلوب این قشر قرار بگیرد، حال آنکه کاری که شهید فهمیده و امثال او در جنگ انجام دادند از سر عشق و معرفت بود که همین موضوع هم تمام دشمنان را ناامید کرد.

 

نوجوانان و جوانان سرمایه‌های هر ملتی هستند

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: سرمایه‌های هر ملتی نوجوانان و جوانان آن ملت هستند و برای به فعلیت رسیدن این نسل از جامعه، آنان باید همانند نسل‌های گذشته، گوش به فرمان رهبر خود باشند تا بتوانند به مرتبه امثال شهید فهمیده برسند.

 

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: امروز یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب برای نوجوانان و جوانان، بصیرت افزایی، تحصیل، تهذیب و ورزش است، این سه عمل شاه‌کلیدهای این نسل برای رسیدن به مراتب بالای ایمان است.

 

این مسؤول نقش معلمان، مدرسان و مربیان را مهم دانست و گفت: معلمان ما باید برای موفقیت در امر تربیت دینی، حریص و کوشا باشند، همچنین تزکیه را بر تعلیم مقدم بدارند و ابتدا سعی بر تزکیه این قشر بکنند، سپس به امر تعلیم بپردازند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: سواد عاطفی، کسب مهارت‌های زندگی، آشنایی با علوم دینی و بسیاری از موارد دیگر مستلزم کمک معلمان به دانش‌آموزان است.

 

معاون تربیتی آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش وظایف خطیری بر عهده دارد عنوان کرد: آموزش و پرورش باید دوره‌های توانمندسازی اولیا و مربیان را برگزار کند تا بتوانیم بهترین نتیجه را در تربیت نوجوانان جامعه به دست بیاوریم.

 

این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی در عرصه آموزش موفق شود و باید حوزه‌های علمیه و دیگر ارگان‌های فرهنگی با آموزش و پرورش در ارتباط باشند و به بحث تربیت فرزندان ایران زمین کمک کنند.

 

حجت الاسلام انصاری در پایان گفت: علما و روحانیان می‌توانند با ورود به مدارس، شبهات دینی موجود در بین دانش‌آموزان را از بین ببرند و یا می‌توانند با کمک به برقراری نماز جماعت در مدارس، قدم بزرگی را در زمینه تربیت دینی دانش‌آموزان بردارند./838/302/ب1

ارسال نظرات