۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۹۷۹۴
استاد حوزه علمیه:

گناه سبب از بین رفتن رزق و روزی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه گناه سبب کاهش رزق و روزی انسان می شود، گفت: ازیاد گناه سبب از بین رفتن روزی می شود آنان که برای زیاد کردن ثروت خود دست به کارهای گناه آلود می زنند و یا مال حلال را به حرام آغشته می کنند دست آخر به فقر می رسند.
گناه سبب از بین رفتن رزق و روزی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی کارشناس مذهبی، شامگاه سه شنبه 12 آبان ماه در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم در حسینیه موج الحسن برگزار شد با اشاره به اینکه هواهای نفسانی انسان را به سمت گناه سوق می دهند، اظهار داشت: هواهای نفسانی انسان را به سمت گناه می کشاند و گناه نیز عقل و قلب را فاسد می کند و قدرت درک و شناخت را از انسان می گیرد.

 

وی در ادامه افزود: خداوند به انسانها هشدار می دهد که تقوا پیشه کنید تا نه تنها ابزارهای شناختی حفظ شود و انسان همچنان به فطرت سالم در مسیر کمال باقی بماند بلکه با تقوا پیشگی می توانند بصیرت یابند و گرایش به کمال در آنان تقویت شود و از بن بست ها بیرون آیند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه گناه سبب کاهش رزق و روزی انسان می شود، افزود: ازدیاد گناه سبب از بین رفتن روزی می شود آنان که برای زیاد کردن ثروت خود دست به کارهای گناه آلود می زنند و یا مال حلال را به حرام آغشته می کنند دست آخر به فقر می رسند و یا مال و ثروت انباشته شده را خود نیز قادر به استفاده آن نخواهند بود.

 

وی افزود: گناه حلاوت و شیرینی طعم عبادت و مناجات با خدا را از انسان می گیرد و این محرومیتی از خداوند صرفا" به علت انجام گناه از سوی انسان است که دامن گیرش می شود. طبق حدیثی از امام صادق(ع) می فرمایند: کمترین کاری که خدا برای انسان گناهکار انجام می دهد محرومیت او از لذت مناجات با خداست.

 


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: گناه کردن یعنی خروج از ضوابط و دستورات دین و در اسلام هر عملی که مخالف با فرمان الهی باشد گناه محسوب شده، از این رو خدا از فرد دور می شود. گناهان همگی زشت و مضرند و شخص عاصی و گنه کار باید بداند که با انجام گناه آتشی برای خود روشن می کند اگر گناه کوچک باشد در آتش کمتری می سوزد و اگر گناه بزرگ یا کبیره باشد حجم آتش افروزنده تر است هر چند کوچک شمردن گناه خود گناه کبیره محسوب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه شیطان انسان را از مسیر صراط مستقیم دور می سازد، افزود: ابلیس همه راهکارها را برای جلوگیری از حرکت انسان در مسیر صراط مستقیم عبودیت و شکرگزاری در پیش می گیرد؛ زیرا می داند که معنا و مفهوم عبودیت واقعی چیزی جز شکرگزاری نیست که باطن آن کمال یابی انسان است. انسان، از این رو می کوشد تا انسان، گرفتار کفر و کفران شود تا ظن و گمان خویش را در حق انسان راست کند.

 

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: گناه به طور یقین عذاب الهی در دنیا و آخرت را به دنبال دارد و بسیاری از بلاهای آسمانی از جمله زلزله، سیل، جنگ و مرگ‌های ناگهانی موثر از گناهان و طغیان‌های آدمی است و یکی از عواملی که در رفع این بلایا و بالاخره عذاب آخرت می تواند نقش بسزایی داشته باشد./817/202/ب1

ارسال نظرات