۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۹۷۹۸
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت آشنایی دختران از دوسالگی با حجاب و پوشش اسلامی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نهادینه کردن حجاب و عفاف در دختران باید از همان دوران تولد و پس از آن انجام شود، گفت: خانواده‌ها اگر می‌خواهند دخترانی محجبه و عفیف را تربیت کنند باید از همان دو سالگی آن‌ها را با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کنند.
حجت الاسلام تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون شامگاه امروز در برنامه پرسمان کودک و نوجوان از رادیو معارف با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای آموزش حجاب و عفاف به دختران وجود دارد، گفت: اگر می‌خواهیم دختران با حجاب و عفیفی را در جامعه اسلامی تربیت کنیم نباید منتظر باشیم تا دختر بچه به سن تکلیف برسد بلکه باید از دو سالگی او را با حجاب و حدود آن در درازمدت آشنا کنیم.

 

وی افزود: این تفکر غلطی است که والدین انتظار دارند دختران آن‌ها از سن تکلیف به بعد حجاب را رعایت کنند زیرا دختر بچه‌ای که تا همان روز سن تکلیف به صورت نیمه عریان در اجتماع حاضر شده قطعاً در برابر حجاب مقاومت خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مادران باید از همان دو سالگی دختر را با پوشش مناسب به اجتماع برده و تا سن 5 سال برای او چادر دوخته و با تشویق و تحسین و تعریف از زیبایی‌ها او با چادر تا سن هفت سال شرایطی را فراهم کنند که کودک به حدود و ثغور حجاب و عفاف پایبند باشد.

 

حجت الاسلام تراشیون اظهار کرد: والدینی که برای دختر عروسک و اسباب بازی با پوشش نامناسب انتخاب کرده و اجازه می‌دهند دخترشان با انواع عروسک های غربی که مروج فرهنگ برهنگی هستند بازی کرده و یا کتاب و دفتری برای دختر تهیه می‌کنند که تصاویر دختران عریان و نیمه عریان انیمیشن های غربی بر آن نقش بسته نخواهند توانست در آموزش حجاب به دختران خود موفق باشند.

 

وی با بیان اینکه معاشرت با خانواده‌های مذهبی و دوستان هم سن و سال که به فرهنگ حجاب و عفاف پایبند هستند از دیگر روش‌های مهم برای نهادینه کردن پوشش اسلامی در دختران است، اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم وقتی با خانواده‌هایی رفت و آمد داریم که فرزندانشان به حجاب و عفاف پایبند نیستند، دختران ما حدود پوشش و حجاب را رعایت کنند؛ زیرا کودکان به شدت از هم سن و سالان و بزرگترها و کسانی که در محیط زندگیشان هستند تقلید می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تحسین کردن زنان و دختران محجبه را یکی دیگر از روش‌های آموزش حجاب به دختران عنوان کرد و یادآور شد: پوشش زیبایی و پاکیزگی زن با چادر می‌تواند در تشویق دختران نوجوان و جوان و همچنین دختر بچه‌ها به فرهنگ حجاب و عفاف نقش مؤثری داشته باشد./968/پ202/ی

ارسال نظرات