۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۹۹۸۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

اقتدار ولایت شاخص حقوقی پیگیری فاجعه منا باشد

خبرگزاری رسا ـ رئیس مؤسسه سیره تفحص شهدا با انتقاد از عملکرد کند دیپلماسی دولتی در پیگیری فاجعه منا به تبیین ابعاد اقتدار مقام معظم رهبری در این جریان پرداخت و گفت: اگر اقتدار رهبر معظم انقلاب نبود معلوم نمی‌شد رژیم آل سعود چه برخورد و رفتاری با حادثه دیدگان منا داشته باشد.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری در مراسم سوگواری ایام محرم که مقارن با مراسم چهلمین روز شهادت مهاجرین الی الله در فاجعه ساختگی رژیم خون خوار سعودی در مراسم منا برگزار شد ابعاد حقوقی سنگین و پاسخ خشن مسلمانان دنیا را متوجه حکومت خون خوار سعودی دانست و گفت: امام خمینی(ره) در فاجعه حج سال 66 فرمودند که«رژیم آل سعود لیاقت خادم الحرمینی را ندارد»؛ بنابراین تاریخ نگار تجربه‌ها به ما می‌آموزد که امروز نیز واکنش صریح و جدی مقام معظم رهبری نشان از این است که امت های اسلامی باید این فریاد را در جهان اسلام طنین انداز کنند.

 

رئیس مؤسسه سیره تفحص شهدا با انتقاد از عمل‌کرد کند دیپلماسی دولتی به تبیین ابعاد اقتدار مقام معظم رهبری در این جریان پرداخت و گفت: اگر اقتدار رهبر معظم انقلاب نبود معلوم نمی شد رژیم آل سعود چه برخورد و رفتاری با حادثه دیدگان منا داشته باشد و این همان اقتدار ولایت است که سیاست‌های راهبردی را در مقابل دشمنان اسلام معین می کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری فاجعه منا را یک فاجعه تعمدی دانست و دلایل زیادی برعمدی بودن آن برشمرد و گفت: همکاری مستقیم رژیم ال سعود و یهودی‌های صهیونیسم عمق این فاجعه انسانی را رقم زده و دلیل روشن بر ضدیت آل سعود علیه اسلام ناب محمدی است چراکه با ساخت و سازهای بی‌معنا به تدریج نه تنها تمام آثار تاریخی که تاریخ مجسم اسلام را محو کرده بلکه اقدام به نسل کشی مسلمانان در حج کرده اند.


رئیس مؤسسه سیره تفحص شهدا برکات این فاجعه انسانی را شناخت جهان اسلام از حقیقت آل سعود دانست و گفت: رژیم آل سعود و یهود نه تنها مسلمان نیستند بلکه انسان هم نیستند؛ بنابراین مدعیان حقوق بشر باید سیاست‌های خود را در مقابل این غول‌های تروریست بشری تغییر دهد.

 

وی با اشاره به آیات اول سوره بقره که به معنای حقیقی بهترین ماکرین در مقابل دشمنان بشریت است، اظهار کرد: خادم الحرمین نقابی بود که امروز همه جهانیان هویت واقعی آن را درک کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بحران عراق و سوریه که با حمله به یمن به باتلاق سیاسی برای عربستان تبدیل شده بود با فاجعه منا واقعیتی تاریخی را بر همه جهانیان ثابت کرد برکتی برای بشریت بود، ابراز کرد: آل سعود برای حقوق بشر به یمن حمله کرده بود اما در فاجعه منا نقاب تروریستی‌اش برای همه جهانیان نمایان شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه اگر امت اسلام در دریافت پیام حقیقی بصیر بود و فریاد وحدت را برای عزل حکومت ستمگر عربستان از این پست دروغین سر می داد شاید منا تکرار نمی شد، اظهار کرد: ملل اسلامی باید با این وقایع آگاه و بیدار شوند و همانند انقلاب یمن و انقلاب جمهوری اسلامی ایران بپا خیزند و با فتح مکه قبله مسلمین جهان را از دست خائنین نجات دهند./837/پ202/ی

ارسال نظرات