۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۲۹۹۸۲۹
نماینده رهبر شیعیان بحرین:

آمریکا به دنبال نفوذ از راه‌ مذاکره، جنگ و تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ عبدالله الدقاق با بیان این که آمریکا به دنبال نفوذ از راه‌های مختلف از جمله مذاکره، جنگ و تهاجم فرهنگی است، گفت: آمریکا با استفاده از تفاوت‌های موجود به دنبال اختلاف افکنی است، آمریکا تلاش می‌کند تا از طریق مذاکرات به ایران بازگردد و نفوذ کند.
آمریکا به دنبال نفوذ از راه‌ مذاکره، جنگ و تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق شب گذشته در مسجد سید اصفهان در همایش برائت از شیطان بزرگ، با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: باید از خود سؤال کنیم که چرا آمریکا از آن مسافت دور برای دخالت در کشور ایران، مصر، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اسلامی وارد منطقه خاورمیانه می‌شود؟ اگر پاسخ این سؤال و انگیزه رفتارهای آمریکا را بشناسیم می‌توان عکس العمل مناسب نشان داد.

 

نماینده شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران خاورمیانه را حائز 3 امتیاز منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: بیشترین ثروت کره زمین در منطقه خاورمیانه وجود دارد و آمریکا به دنبال سیطره بر منابع نفت و گاز این منطقه است، یکی از مهمترین اهداف آمریکا برخورداری از منابع منطقه است.

 

وی در ادامه افزود: جنگ آینده بر سر آب و منابع آبی خواهد بود همان طور که حرکت اسراییل در لبنان با محوریت آب است و می‌دانیم که در کشورهای جهان عرب و در جهان اسلام دریا و آب زیاد است برای مثال در عراق دجله و فرات و در مصر و تونس رود نیل وجود دارد، در حال حاضر در کره زمین کمبود آب وجود دارد و آنها به دنبال سیطره بر منابع آب هستند تا از این طریق بتوانند بر دنیا حکومت کنند.

 

راه‌های استراتژیک خاورمیانه برای آمریکا بسیار مهم است

حجت الاسلام الدقاق با اشاره به وجود راه‌های عبور فراوان و مهم و استراتژیک در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: 70 درصد نفت و گاز جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند و تنگه باب المندب و کانال سوئز در مصر نیز در منطقه خاورمیانه قرار دارد که وجود راه‌های عبور در یک منطقه آنجا را از نظر استراتژیک با اهمیت می‌کند و این یکی از مهمترین دلایلی است که آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند تا بر منطقه تسلط پیدا کنند.

 

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران خاطرنشان کرد: آمریکا با ایجاد اختلاف در منطقه به دنبال سیطره است، کشورهای عرب مسلمان در حال حاضر 33 کشور هستند که به ترک، کرد، عرب، شیعه، سنی و اقوام مختلف تقسیم می‌شوند و آمریکا با استفاده از این تفاوت‌ها به دنبال اختلاف افکنی است و می‌خواهد ایران را به 6 کشور، عربستان را به 5 کشور، سودان را به 3 کشور و عراق را نیز به 3 کشور تقسیم کند و مهمترین راهبرد آمریکا برای دستیابی به موفقیت در این توطئه ایجاد اختلافات مذهبی و قومی در کشورهای اسلامی است.

 

وی با اشاره به بخش‌هایی از کتابی که استراتژی آمریکا تا سال 2025 را مطرح می‌کند، گفت: بر اساس این طرح تا سال 2025 باید نظام پادشاهی تمام سران کشورهای خلیج فارس از بین رفته و نظام جدیدی برای تأمین منافع آمریکا بر سر کار بیاید و آمریکا معتقد است اگر کشوری سرزمین و زمین‌های زیاد و جمعیت فراوان و منابع نفت و گاز زیاد داشته باشد می‌تواند ارتش قوی درست کند و اکنون هر 3 امتیاز در جمهوری اسلامی وجود دارد بنابراین آمریکا به دنبال نفوذ از راه‌های مختلف از جمله مذاکره، جنگ و تهاجم فرهنگی به ایران است.

 

اقتصاد مقاومتی راهبر رهبر انقلاب برای استقلال اقتصادی ایران است

حجت الاسلام الدقاق با بیان این که آسانترین استقلال برای یک کشور استقلال سیاسی است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی 100 درصد استقلال سیاسی دارد اما استقلال اقتصادی نظام اسلامی شاید 70 درصد باشد لذا رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و ریشه استقلال سیاسی و اقتصادی، استقلال فرهنگی است که کسب این استقلال بسیار سخت است.

 

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران تصریح کرد: آمریکا برای نفوذ در ایران نقشه کشیده اما الحمدلله وجود رهبری مقتدر نشان داد که خواب تسلط آمریکا بر منطقه پریشان و غیر قابل تعبیر است، آنها ملت ایران را نشناختند و این ملت نمی‌گذارد کشورش به شرایط قبل بازگردد، آنها نقشه می‌کشند و رهبر معظم انقلاب نیز عکس العمل نشان داده و مشت محکمی به دهان آمریکا زدند البته برخی فکر می‌کنند می‌توان با دوستی با آمریکا به جایی رسید اما باید دقت کرد تا آمریکا ما را فریب ندهد.

 

وی با اشاره به شرایط کشور بحرین بیان کرد: کشور بحرین 80 درصد جمعیت شیعه و مظلوم دارد و شیعیان کشور بحرین پیروان ولایت فقیه و اهل بیت هستند، نظام آل خلیفه به آمریکا و انگلیس رفته و با آنها توافق امضا کردند که نتیجه آن ایجاد پنجمین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه در کشور بحرین شد.

 

مدیر مدرسه علمیه بحرینی‌های قم خاطر نشان کرد: آمریکا همواره در حال گسترش پایگاه‌های نظامی خود در منطقه است، حتی سفارت‌های این کشور در کشورهای منطقه بسیار بزرگ است و مکان بسیار خوبی برای فرود هلیکوپتر است، حتی سفارت آمریکا در تونس را وقتی دیدم برای فرود هواپیما مناسب بود و همه اینها بیانگر این است که آمریکا نقشه‌های شومی برای منطقه دارد.

 

حجت الاسلام الدقاق با بیان این که اباعبدالله فرهنگ انقلاب را احیا کردند، خاطرنشان کرد: عزاداری برای سیدالشهدا و برپایی هیئات در دهه محرم سبب می‌شود تشیع و اسلام زنده بماند./1304/202/ب1

ارسال نظرات