۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۹۹۸۶۴

دیدار رییس قوه قضائیه با آیت الله نظری در ساری

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضائیه سه شنبه شب با حضور در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه با این عالم وارسته دیدار و گفت و گو کرد.
ديدار لاريجاني با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه سه شنبه شب با حضور در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه با این عالم وارسته دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله نظری در دیدار ضمن خوش آمد گویی به رییس قوه قضائیه به دلیل سفر خود به مازندران گفت: به حتم حضور مسؤولان دستگاه قضا در استان ها و بررسی و مشکلات می تواند زمینه مناسبی جهت رفع نواقص در این بخش باشد.

 

وی با اشاره به جایگاه قضاوت در دین و آموزه های اسلامی افزود: عمل به قانون و برقراری عدالت باید مهم ترین ویژگی یک قاضی در دستگاه قضایی باشد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با بیان این که برقراری عدالت حقیقی یکی از مهم ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دستگاه قضا به عنوان متولی اصلی برقراری عدالت در جامعه رسالت سنگینی در تحقق این وظیفه خطیر بر عهده دارد.

 

آیت الله نظری، عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

 

وی با تأکید بر این که دستگاه قضایی به دلیل جایگاه رفیع خود در نظام اسلامی باید ملجأ مردم باشد، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید در کار قضایی با بهره گیری از توان افراد متدین و کاردان که مسلط بر مسائل حقوقی باشند می توانند در این زمینه تأثیر بسزایی داشته باشند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه به نقل خاطره ای از آیت الله میرزا هاشم آملی اشاره کرد و گفت: این عالم و شخصیت وارسته استاد بنده بودند و از محضر ایشان بهره زیادی بردم.

 

آیت الله نظری با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در دیدار به دو مسأله اشاره کردم که یکی مسأله درمان رایگان بود که خوشبختانه پس از رهنمودهای رهبری اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است و دیگری مسأله قضا بود.

 

آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه نیز در این دیدار با تجلیل از خدمات علمی و مبارزاتی آیت الله نظری گفت: به حتم حضرتعالی از شخصیت های بسیار تأثیرگذار جامعه هستید و حضور شما نعمتی برای جامعه اسلامی است./950/202/ب1

ارسال نظرات