۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۹۹۹۴۰

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، مردم قزوین از شهیدان علوی و طیبی استقبال می‌کنند و مردم استان قزوین فریاد استکبارستیزی را به گوش مستکبران جهان رساندند عناوین چند خبر کوتاه از قزوین است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، طی بیانیه ای آمادگی کامل خود را برای حضور در تظاهرات ضد استکباری 13آبان اعلام کردند.

 

در متن این بیانیه آمده است:

سال قبل در چنین روزی جمعی ازدانشجویان و دانش آموزان پیرو خط امام، ضربه سختی به ابهت و هیمنه ی امپریالیستی آمریکا وارد کردند،اقدامی که واکنشی انقلابی به بیش از ربع قرن دخالت ها،جنایت ها و چپاولگری های آمریکا،در ایران بود.  

 

از دخالت مستقیم آمریکا در کودتای 28 مرداد 1332 تا قربانی کردن دانشجویان دانشگاه تهران در پای هیئت آمریکایی در 16 آذر همان سال تا کمک های آمریکا به حکومت جلاد پهلوی و غارت منابع ایران به بهای بسیار ناچیز تا سرکوب مردم ایران در 17 شهریور 1357 به کمک و همراهی کماندوهای آمریکایی تا تلاش برای کودتای نوژه و کمک به صدام در جنگ تحمیلی و جنگ مستقیم آمریکا علیه ایران در خلیج فارس در سال های 65تا67 تا سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در تیرماه 67 ،وادوار پس از آن تا امروز با تحریم هایی به بهانه های حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر در ایران و یک دهه ی گذشته به بهانه ی واهی ساخت سلاح هسته ای تا تهدیدهای دوسه سال اخیر آمریکا؛ملت ایران لیست بلندی از جنایات و دشمنی های آمریکا را در حافظه تاریخی خود سراغ دارد.

 

این بیانیه با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «روابط ما با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم ،غارت شده و غارتگر است ما نه تحت حمایت آمریکا و نه هیچ قدرت دیگری نیستیم. آن هایی که خواب رابطه با آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند»، تصریح کرده است: استکبار ستیزی برخواسته از روح عدالت خواهی ملت ایران اسلامی است و روز به روز در دل جان اقشار مختلف بخصوص دانشجویان انقلابی و بصیر، نیرومندتر می شود.

 

چه کسی می تواند جنایات آمریکای پلید در حق ملت ایران را نادیده بگیرد؟ جنایات این جرثومه فساد و استکبار را نمی توان به زبان آورد و موارد نقص و چپاول را احصاء کرد.


13 آبان امسال نیز از جهاتی مهمترو متمایز تر است، از جمله اینکه برجام به تایید دو کشور رسیده و به بهانه توافق، تلاش سازمان یافته ای برای حذف شعار مرگ بر آمریکا توسط برخی اشخاص و جریانات صورت گرفته است.بی شک ماهیت انقلاب اسلامی و همچنین ماهیت نظام اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امکان سازش و تسلیم در برابر آمریکا را نمی دهد.  

 

مردمی که به تعبیر امام خامنه ای(مد ظله العالی) اگر دشمن فشار بیاورد آماده تکرار حادثه عاشورا هستند.واگر بنابر صلح وتوافقی باشد،صلح پیامبر را در توافق صلح حدیبیه، صلح مینامند حاضر به تسلیم در برابر هیچ دشمنی نیستند.

 

در تاریخچه مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا به نحوه برخورد و رفتار مذاکره کنندگان آمریکایی در هرموردی ودر هر مقطع زمانی جایی برای خوش بینی و اعتماد ملت ایران و مسؤولان باقی نگذاشته است.

 

به تعبیر رهبری معظم انقلاب:که اگر فکر کنید که کاری بوده که آمریکاییها می توانستند علیه ما بکنند و نکرده اند چنین چیزی نیست و هرکاری که ممکن بوده انجام داده اند.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ه آزاد تاکستان در این بیانیه ضمن دعوت برای شرکت در راهپیمایی یوم الله 13 آبان تصریح کرده است: پیاده نظامان رابطه با آمریکابدانند، عادی سازی روابط با آمریکا رویایی است که با خود به گور می برند و سربازان امام خامنه ای(ره) در جای جای خاک ایران اسلامی اجازه نمی‌دهند هیبت شیطانی و جنایات غرب، بخصوص آمریکا از حافظه ملت ایران پاک شود و حضور پررنگ خود در راهپیمایی 13 آبان، رویه خود را بر بزرگ نمایی شعار مرگ بر آمریکا قرار می دهد و محکم و کوبنده این شعار را همراه با سایر اقشار جامعه سر خواهد داد.

 

مردم قزوین از شهیدان علوی و طیبی استقبال می‌کنند

پیکر مطهر شهیدان سلطان‌علی علوی و مهدی طیبی، ساعت 10 صبح، پنجشنبه 14 آبان ماه وارد قزوین شده و در میدان مینودر، مورد استقبال مردم و مسؤولان استانی و نیروهای نظامی و انتظامی قرار می‌گیرند.

 

بعد از این استقبال، پیکر شهید مهدی طیبی به زادگاهش شهر اسفرورین از توابع تاکستان و پیکر شهید سلطان‌علی علوی نیز به زادگاهش منتقل و برنامه وداع با این شهیدان در اماکن مختلف برگزار خواهد شد.

 

پیکر شهیدان سلطان‌علی علوی و مهدی طیبی، بعد از گذشت 32 سال، طی تفحص کمیته جستجوی مفقودان و شهدای گمنام ستاد کل نیروهای مسلح، در جزیره مجنون تفحص و شناسایی شدند.

 

سلطان‌علی علوی، پنجم آذر 1335، در روستای پیریوسفیان از توابع شهر قزوین به دنیا آمد، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سال 1356 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.

 

علوی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند 1362، با سمت فرمانده گروهان در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و تا هفته گذشته اثری از پیکرش به دست نیامده بود.

 

مهدی طیبی نیز دوازدهم فروردین 1340، در شهر اسفرورین از توابع تاکستان به دنیا آمد و تا چهارم ابتدایی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند 1362، در جزیره مجنون به شهادت رسید.

 

مردم استان قزوین فریاد استکبارستیزی را به گوش مستکبران جهان رساندند

هم‌زمان با فرارسیدن یوم الله 13 آبان مردم ولایت‌دار استان قزوین در 23 نقطه از شهرستان و بخش‌های تابعه از جمله آبیک، آوج، بوئین‌زهرا، تاکستان، البرز، آبگرم، الوند، محمدیه، بیدستان و سایر بخش‌ها فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند. 

 

سخنران مراسم راهپیمایی امروز در قزوین، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

دانش‌آموزان و جوانان قزوینی امسال فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را کوبنده‌تر از گذشته سر داده و نفرت و انزجار خود را جنایات مستکبران به ویژه آمریکا اعلام کردند.

 

در مرکز استان نیز مردم از پیر و جوان، زن و مرد در مسیرهای از پیش تعیین شده با شعار «هیهات من‌الذله» و «مرگ بر تفکیری» و «مرگ بر داعش» حرکت کردند.

 

دانش‌آموزان در مدارس استان قزوین نیز نفرت و انزجار خود را از مستکبرین جهان به امید نابودی تمامی این جنایتکاران اعلام کردند./838/604/ب2

ارسال نظرات