۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۹۹۴۸
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی:

دشمنی های آمریکا با ایران اسلامی هیچ گاه فراموش شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین شریعتی با اشاره به این که دشمنی های آمریکا با ایران اسلامی هیچ گاه فراموش شدنی نیست، گفت: کودتای 28 مرداد و برگرداندن شاه فراری، برنامه تخریب قرآن و اسلام و گرفتن تاریخ هجری شمسی از ایرانیان، مسلط کردن 13 ساله نخست وزیری بهایی به نام هویدا بر کشور، شهادت دانش آموزان و دانشجویان انقلابی و تبعید امام (ره) از جمله توطئه های آمریکا در کشور ما است.
حجت الاسلام والمسلمين شريعتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین شریعتی، رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی (ره) تهران، امروز در پایان مراسم راهپیمایی با شکوه 13 آبان در زنجان، با اشاره به برگزای دسته عظیم عزاداری حسینیه اعظم زنجان گفت: همانطور که شما مردم زنجان در روز 8 محرم آن شور حسینی را برپا کرده و جهانیان را انگشت به دندان گذاشتید امروز نیز این شور حسینی «مرگ بر آمریکا» را با این شکوه خاص برگزار کردید.

 

وی در ادامه با اشاره به شیطان بزرگ خوانده شدن آمریکا از سوی امام (ره) افزود: امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کردند که به حق نیز این اسم با توجه به رفتار شیطنت آمیز آنها در میان کشورهای جهان و خصوصا نسبت به انقلاب اسلامی ایران، شایسته است و ملت ایران نیز امروز یکپارچه به تأسی از امام خمینی (ره) تمام فریاد خود را بر سر آمریکا می شکند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که ویژگی های شیطان را مورد بررسی قرار می دهد تصریح کرد: پدیده شیطان و شیطنت در قرآن کریم پدیده ای روشن و اساسی است، خداوند در سرلوحه زندگی حضرت آدم (ع) و همه انسان های مومن فرموده است که ای مردم شیطان، بزرگ ترین دشمن شما است پس او را دشمن خود در تمامی شئونات زندگی دانسته و از او تبعیت نکنید.

 

حجت الاسلام شریعتی در ادامه تأکید کرد: خداوند گاه در برخی آیات می فرماید شیطان شما را به عمل های بد و رفتارهای ضد انسانی دعوت می کند، گاه می فرماید او شما را فریب می دهد و می خواهد شما را از عزت و بزرگواری ساقط کند، پس مواظب باشید نه فریب لبخند آنها و نه فریب گریه آنها را نخورید همچنان که رهبر انقلاب نیز دیروز به آن اشاره کردند.

 

رییس سابق دانشگاه علامه (ره) در ادامه با اشاره به وعده های دروغین شیطان گفت: خداوند متعال وقتی شیطان را برای ما معرفی می کند می فرماید هر کسی که خدا را رها کرده و شیطان را برای خود دوست و یاور انتخاب کند و با او ارتباطات انسانی برقرار نماید، خسارت های جبران ناپذیری را از سوی او متحمل خواهد شد چرا که افق آرزوها و خواسته های را برای انسان بالا می برد اما شیطان به غیر از وعده های دروغین چیزی ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به شیطان بزرگ یعنی آمریکا و دوست داران آنها افزود: آنهایی که از انقلابی بودن خود و از دین اسلام برگشته اند، به سوی شیطان رفته و او را برای خود رفیق و دوست انتخاب می کنند در این صورت نیز آنها حزب شیطان هستند و حزب شیطان نیز محکوم به شکست است و بدانید قطعا اگر شیطان بر شما مسلط شود همانطور که خداوند در آیات الهی فرموده است با تمام وجود دشمن شما شده و هر چه بدی هست در حق شما انجام می دهد.

 

حجت الاسلام شریعتی در ادامه با بیان این که دشمنی های آمریکا با ایران اسلامی هیچ گاه فراموش شدنی نیست تصریح کرد: کودتای 28 مرداد و برگرداندن شاه فراری، برنامه تخریب قرآن و اسلام و گرفتن تاریخ هجری شمسی از ایرانیان، مسلط کردن13 ساله نخست وزیری بهایی به نام هویدا بر کشور، شهادت دانش آموزان و دانشجویان انقلابی، تبعید امام (ره)، به راه انداختن جنگ 8 ساله و نشان دادن چراغ سبز به صدام برای حمله به ایران و نفوذ به کشور برای آزادی گروگان ها در صحرای طبس که با امدادهای الهی خود به خود شکست خوردند از جمله توطئه های آمریکا در ایران اسلامی است.

 

وی در پایان با اشاره به این که سرانجام دوست داران شیطان چیزی جز ذلت نیست اظهار داشت: از اول انقلاب بارها مشاهده کرده ایم کسانی که از مردم روی برگردان شده و به سوی آمریکا و دنیای غرب رفته اند و به آنها برای حمله به کشور و نابودی انقلاب چراغ سبز نشان داده است، همه آنها ذلیل شده و همیشه شکست خورده بوده اند. /949/202/ب2

ارسال نظرات