۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۰۰۴۷
نیویورک‌تایمز:

هیچ نشانه‌ای از روابط حسنه ایران و آمریکا مشاهده نشده است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: برخلاف انتظارات، از هنگام توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ هیچ نشانه‌ای مبنی بر ایجاد روابط حسنه واشنگتن و تهران مشاهده نشده است.
امريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» با اشاره به تأکید مقامات ایرانی به تداوم خصومت با سیاست‌های استکباری آمریکا و پایبندی ایران به سیاست‌های منطقه‌ای خود، گزارش کرد: از زمان توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در اواسط ماه ژوئیه سال جاری میلادی، هیچ‌گونه نشانه‌ای از ایجاد روابط حسنه ایران با آمریکا مشاهده نشده است.

 

 این روزنامه آمریکایی با اشاره به این موارد نوشت که بسیاری از طرفداران توافق هسته‌ای تأکید کرده بودند که بهبود تدریجی در روابط دو کشور آمریکا و ایران غیرقابل اجتناب است و حتی برخی پیش‌بینی وقوع تغییرات در منطقه را کرده بودند اما در حالی که برگ‌های پاییزی در تهران در حال ریزش است، هیچ نشانه‌ای که نشان دهد تغییرات پررنگ‌تر و روشن‌تری در راه است.

 

طبق این گزارش، ظاهراً یک واکنش منفی در راه است. روز چهارشنبه (امروز) ایران با صدای بلند سالگرد تسخیر لانه جاسوسی در ایران را جشن می‌گیرد و مقابل سفارت سابق آمریکا در ایران که به لانه جاسوسی معروف است راهپیمایی می‌کنند.

 

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای در جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان ایران فرمودند که شعار «مرگ بر آمریکا» علیه مردم آمریکا نیست بلکه علیه سیاست‌های استکباری آمریکا است و یک شعار جاودانه است./982/ب101/د

ارسال نظرات