۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۰۷۸
طی نشستی؛

راه‌های توسعه فرهنگی استان بوشهر بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ به منظور بررسی راه های توسعه فرهنگی استان بوشهر و دستیابی به راهکارهای عملی ارتقاء سطح فرهنگ دینی و تقویت روحیه همگرایی مذهبی نشست مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر برگزار شد.
نشست بررسي راه هاي توسعه فرهنگي بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، به منظور بررسی راه های توسعه فرهنگی استان بوشهر و دستیابی به راهکارهای عملی ارتقاء سطح فرهنگ دینی و تقویت روحیه همگرایی مذهبی نشست حجت الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر برگزار شد.

 

حقیقی معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در این نشست بر هم‌زیستی مسالمت آمیز برادران اهل سنت استان بوشهر با شیعیان تاکید کرد و گفت: اهل تسنن برادران دینی ما هستند و در برهه های مختلف زمانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایفای نقش موثری پرداخته اند.

 

حقیقی خواستار توجه بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی به استان بوشهر شد و افزود: همه ما به عنوان سربازان نظام مقدس اسلامی و ولایت انجام وظیفه می کنیم و شما در مرکز و ما در استان باید تلاش کنیم از نظر نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات زمینه لازم جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام حاتمیان در بخش دیگری از این نشست ضمن تشریح رسالت اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اساس کار این مجموعه را تکیه بر مشترکات دینی و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرد.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه استان بوشهر در توسعه کشور بر اهمیت اشاعه وحدت اسلامی در سطح کشور تاکید کرد و استان بوشهر را از نمونه های موفق در زمینه همگرایی مذهبی در سطح کشور خواند.

 

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اداره کل در حوزه ادیان و مذاهب، برنامه هایی از قبیل نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع استان، برگزاری جشنواره های شعر تقریب مذاهب، برگزاری کارگاه های نحله های انحرافی و سایر اقدامات فرهنگی را از برنامه های اداره کل تبیلغات اسلامی استان عنوان کرد.

 

در بخش دیگری از این نشست مدیر کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به جایگاه رفیع استان بوشهر در توسعه کشور اظهار داشت: دشمن با بهره گیری از تمام امکانات و ابزار خود در صدد ایجاد شکاف و شبهه افکنی در بین جوانان مسلمان است.

 

حجت الاسلام حسین رزمجو تصریح کرد: در تعامل با اهل سنت باید بحث های علمی و منطقی داشته باشیم و با برخورد کریمانه به دنیا ثابت کنیم نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه افراد کشور است./833/202/ب3

 

ارسال نظرات