۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۱۱۳

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ ارزیابی ۵ هزار و ۹۷۰ عنوان کتاب در ششمین جشنواره کتاب دین، جمهوری اسلامی بر پایه مبارزه با استکبار شکل گرفته است، برگزاری جلسه ستاد ساماندهی ۱۳آبان در زنجان، برگزاری نشست خبری سومین جایزه دکتر طاهره صفارزاده از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مجید توسلی با اعلام این خبر گفت: تا کنون هیئت داوران پنج گروه علمی «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی»، «اصول، فقه و حقوق اسلامی»،«فلسفه، کلام، اخلاق، عرفان و مذاهب اسلامی»،«علوم اجتماعی» و«ادبیات داستانی و رمان» مشخص شده اند.

 

وی ادامه داد: هیئت داوران پنج گروه علمی دیگر جشنواره ششم یعنی گروه«علوم قرآن و حدیث»،« کودک و نوجوان»، «علوم ترییتی، روانشناسی و علوم رفتاری»،«اقتصاد اسلامی و مدیریت» و «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)» نیز به زودی مشخص می‌شود.

 

گفتنی است، معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی به منظور تجلیل از پژوهشگران، اندیشمندان و اهل قلم، ششمین دوره جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر را برگزار می‌کند.

جزئیات دقیق زمان و مکان برگزاری اختتامیه این جشنواره به زودی اعلام می‌شود.

 

جمهوری اسلامی بر پایه مبارزه با استکبار شکل گرفته است

 

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی با اشاره به روز 13 آبان و روز مبارزه با استکبار گفت: الآن دنیا به پرچمداری جمهوری اسلامی در مبارزه با ظلم و استکبار معترف است.

 

وی افزود: بایستی با حفظ انقلابی گری گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم.

 

اروجی گفت: واژه «استکبار» از مهم‌ترین واژگان کلیدی در قرآن است و برای نشان دادن یکی از صفات  بارز کافران بیش از یکصد بار در قران کریم آمده و اشد عقوبت برای مستکبرین ذکر شده است.

 

وی تصریح کرد: اقوام و ملت هایی که بر خلاف دستورات خداوند استکبارستیزی  را کنار گذاشتند و عافیت طلبی را در پیش گرفتند بیچاره شدند.

 

اروجی با بیان اینکه به فرموده رهبری هرچه  داریم در پرتو پافشاری بر آرمان هاست گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که این روحیه را از نسل جوان بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه استکبار سیتزی از روحیه انقلابی مردم است گفت: مادامی که آمریکا خوی استکباری دارد استکبار ستیزی ما ادامه خواهد داشت.

 

اروجی گفت: شعار مرگ بر آمریکا و آتش زدن پرچم آمریکا به‌ عنوان یک نماد برای مبارزه با سیاست استعماری این کشور  نهادینه شده است.

 

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، با مهم برشمردن انتخابات خبرگان رهبری گفت: دنیا معترف به این حقیقت است که آنچه موفقیت نظام اسلامی را تا کنون حفظ کرده است اصل جامع، کامل و بی نظیر ولایت فقیه است.

 

اروجی افزود: همه خبرگان و نخبگان واقف هستند و خیلی از بدخواهان اذعان دارند که بهترین شکلی که یک رهبر می توانست از ملت خودش دفاع کند، مقام معظم رهبری این کار را انجام داد.

 

وی گفت: در انتخابات خبرگان رهبری به کسانی رأی دهید که معتقد به اصل ولایت فقیه بوده و نسبت به شاخص فعلی رهبری که مقام معظم رهبری هستند دچار شک و تردید نباشند.

 

اروجی ظلم ستیزی را یکی از درس های مکتب امام حسین(ع) برشمرد و توجه به مقوله ظلم و انواع آن را یادآور شد.

 

برگزاری جلسه ستاد ساماندهی 13آبان در زنجان

 

امیر علی امینی راد امروز با اعلام این مطلب افزود: امروز جلسه ستاد ساماندهی 13آبان ساعت 30/9صبح با حضور اکثریت اعضای ستاد در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه حسینی رئیس جلسه در خصوص اقدامات دستگاه های عضو ستاد در خصوص 13آبان سال گذشته گزارشی را ارائه نمود و برای سال جاری جهت تحقق شعار سال همه دستگاه ها را برای برگزاری راهپیمایی روز 13آبان به همدلی و همزبانی دعوت کرد و گفت: این روز یوم الله نامگذاری شده و بنام روز دانش آموز ولی تنها دانش آموزان نیستند که لانه جاسوسی را تسخیر کردند بلکه این اتحاد و همدلی و یکپارچگی ملت بود که امام فرمودند من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می‌کنم و مشت محکمی به دهان آمریکائی ها می زنم و اکنون برای همه تکلیف است که این روز را گرامی بدارند

در ادامه فرماندار زنجان نیز به‌عنوان میهمان جلسه ضمن قدردانی از اقدامات ستاد برای هر چه باشگوه برگزار شدن مراسم و همدلی و اتحاد و همکاری و پک پارچگی مردم و دستگاه ها تاکید کرد و گفت: برای هر چه با عظمت برگزارشدن این مهم به‌ویژه امسال با تمام توان تلاش و همکاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه هرکدام از دستگاه ها برنامه های در دست اقدام خود را مطرح کردند و در نهایت قرار شد مصوبات جلسه طی صورتجلسه ای جهت اقدامات لازم در اسرع وقت در اختیار اعضای جلسه قرار داده شود. 

 

 برگزاری نشست خبری سومین جایزه دکتر طاهره صفارزاده

 

علیرضا قزوه در رابطه با برگزاری کنگره علمی و ادبی این شاعر گفت: حوزه هنری با وجود تنگناها و مشکلاتی که در زمینه بودجه با آن مواجه است چنین برنامه‌ای را برگزار می‌کند؛ چرا که مرحوم صفارزاده از موسسان این نهاد انقلابی بوده و جزو نخستین کسانی است که اندیشه تشکیل حوزه هنری را مطرح کرده است.

 

وی ادامه داد: ایشان زندگی بی تکلفی داشته‌ و علی‌رغم داشته‌های زیادشان از دنیا دل کنده و انسان وارسته‌ای بودند. در خاطرم هست که دکتر اسعدی مسئول برگزاری برنامه چهره‌های ماندگار من را مسئول کردند تا به ایشان اطلاع دهم که قرار است مورد تجلیل واقع شوند و جایزه‌ای دریافت کنند و ایشان هم گفتند: «تا فقر در جامعه هست نمی‌توانم چنین جوایزی را دریافت کنم.»

 

قزوه با اشاره به اینکه در حال حاضر مقبره مرحوم صفارزاده در زیرزمینی واقع در امامزاده صالح قرار گرفته است عنوان کرد: این زیرزمین بیشتر اوقات بسته است و تنها عصر پنج شنبه‌ها باز می‌شود؛ در حالی که قبر مرحوم صفارزاده باید در حیاط امامزاده می‌بود تا مردم در بالینش بیایند و فاتحه بخوانند. شأن صفارزاده این نبوده که در زیرزمین این امامزاده تدفین شوند. کسانی در این مکان به خاک سپرده شده‌اند به لحاظ مالی و دنیایی بودجه های خوبی داشته‌‌اند. اما شخصیت صفارزاده شخصیت ملی و فراملی است و ایشان در برهه‌ای حتی به‌عنوان بانوی برگزیده آسیا و اقیانوسیه انتخاب شده بوده‌ا‌ند و قرآن را به بهترین شکل به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌‌اند.

 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خاطرنشان کرد: حال که خانواده صفارزاده قصد دارند پیکر ایشان را به سیرجان یعنی زادگاهش انتقال دهند تصور نمی کنم مسئولان امامزاده صالح نیز مشکلی با این موضوع داشته باشند و حتی خوشحال هم می‌شوند پیکرشان منتقل شود؛ چرا که برایشان منفعت مالی دارد!

 

وی همچنین گفت: سیرجان شهر زنده‌ای است و حق خانواده صفارزاده است که پیکر آن مرحوم را به این شهر منتقل کنند و معتقدم واقع شدن مقبره مرحوم صفارزاده در این شهر باعث اعتبار سیرجان می‌شود. 

 

وی ادامه داد: شخصیت‌های برجسته کشورمان باید پس از فوت در زادگاه‌شان تدفین شوند تا استان‌های کشورمان از حضور آن‌ها اعتبار بیشتری کسب کنند.

 

قزوه همچنین در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری بزرگداشت شهدای مدافع حرم در پایان آبان ماه اشاره کرد و گفت: این مراسم با بزرگداشت شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهدایی که از کشورهای دیگر همچون افغانستان برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در کشورهایی همچون سوریه حضور پیدا می‌کنند، برگزار می‌شود. این مراسم با چهلم شهید سردار همدانی هم‌زمان خواهد بود.

 

رضا اسماعیلی دبیر سومین جایزه ادبی-علمی دکتر طاهره صفارزاده در این نشست درباره سومین کنگره علمی ادبی طاهره صفارزاده گفت: در مراسم امسال در سه بخش شعر، مقالات و پژوهش‌های فرهنگی و بانوی فرهنگی فراخوان را اعلام کردیم. در بخش شعر سه برگزیده خواهیم داشت و در بخش مقالات نیز دو برگزیده معرفی خواهد شد و همچنین در آستانه برگزاری این کنگره و در قالب نشستی با حضور کارشناسان بانوی فرهنگی سال نیز انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد.

 

این شاعر کشورمان با اشاره به استقبال از سومین جایزه مرحوم صفارزاده گفت: در این دوره بیش از 150 قطعه شعر ارسال شده و 25 مقاله پژوهشی و علمی ارزنده به دست ما رسیده است و 8پایان‌نامه قابل تامل نیز دریافت کرده ایم. البته در طول سه سال گذشته حدود 30 پایان نامه به دست ما رسیده که تلاش داریم تا برگزیده‌ای از این پایان نامه‌ها را در چند جلد توسط انتشارات سوره مهر به چاپ برسانیم.

 

دبیر سومین کنگره علمی و ادبی مرحوم صفارزاده گفت: کتاب «در ستایش بیداری» نیز در این دوره از کنگره به چاپ دوم رسیده و در 200 صفحه توسط انتشارات سوره مهر به بازار کتاب عرضه می‌شود. همچنین در اختتامیه این دوره کنگره به همت علیرضا قزوه شاعران و ادبای خارجی نیز که با آثار صفارزاده آشنا هستند حضور خواهند داشت.

 

وی درباره دیگر بخش‌های مراسم گفت: کلیپ جدیدی از زندگی مرحوم صفارزاده به همت مختار شکری‌پور تولید شده که در مراسم اختتامیه به نمایش در می‌آید و همچنین کتاب «شناخت‌نامه مرحوم صفارزاده» به مخاطبان عرضه خواهد شد./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات