۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۱۲۱
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان جم:

اعدام شیخ نمر جرائم آل سعود را سنگین‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان جم گفت: سوءقصد به شخصیت و وجود شیخ نمر به ‌عنوان یک عالم و مجتهد مبارز شیعه، جامعه‌ تشیع را داغدار می‌کند و دولت عربستان با مطرح کردن این مسأله درزمانی که جهانیان در جست‌وجوی علل حقیقی فاجعه منا هستند، به‌جای اینکه بی‌کفایتی خود را از اذهان محو کند، جرائم خود را سنگین‌تر می‌کند.
شيخ نمر

مدینه جعفری مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر توسط دولت عربستان، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا برای اینکه از خاورمیانه، مأمنی برای اسرائیل بسازد دست به اختلافاتی در این منطقه زده و این طرح آمریکا اسرائیلی است که متأسفانه حکام خاورمیانه با ساده‌لوحی خود، عاملی برای پیشبرد اهداف استکبار قرارگرفته‌اند.

 

وی افزود: امروز عربستان سعودی پیش از پیش در منجلاب اخلاقی و سیاسی و ضعف مدیریت قرارگرفته و زندانی کردن و صدور حکم اعدام شیخ نمر، لکه ننگی برای عربستان بوده است، اما اجرای این حکم، آل سعود را به نابودی کامل نزدیک‌تر خواهد کرد.

 

جعفری بابیان اینکه آل سعود با صدور این حکم در این برهه زمانی، به دنبال انحراف اذهان عمومی از فاجعه غم‌بار و هولناک منا است، اظهار داشت: سوءقصد به شخصیت و وجود شیخ نمر به‌عنوان یک عالم و مجتهد مبارز شیعه، جامعه‌ تشیع را داغدار می‌کند و دولت عربستان با مطرح کردن این مسئله درزمانی که جهانیان در جست‌وجوی علل حقیقی فاجعه منا هستند، به ‌جای اینکه بی‌کفایتی خود را از اذهان محو کند، جرائم خود را سنگین‌تر می‌کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان جم تصریح کرد: خواسته‌های شیخ نمر از کشور عربستان، چیزی جز درخواست رسیدگی به قبرستان بقیع، به رسمیت شناختن مذهب شیعه و تغییر شگردهای آموزشی وهابیت نیست که همه این‌ها، درخواستی قانونی است، اما آل سعوداین روحانی شیعی را به خاطر این خواسته‌ها محکوم کرده است.

 

وی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر ثابت کرده‌اند که در پی به دست آوردن خواسته خود، خوی حیوانی داشته و کمترین ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند.

 

جعفری پیگیری این مسأله در مجامع بین‌المللی و اسلامی را وظیفه دولت و دستگاه دیپلماسی دانست و اضافه کرد: در طول تاریخ، شیعه در جهان مظلوم و مورد کینه‌توزی دشمنان اسلام قرارگرفته است و بنابراین لازم است دستگاه‌های دیپلماسی جهت جلوگیری از اجرای این حکم غیرانسانی، در مجامع بین‌المللی تلاشی نتیجه‌بخش داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان جم خاطرنشان کرد: همه اندیشمندان جهان اسلام خواهان آزادی شیخ نمر هستند و به تخفیف در حکم اعدام که منجر به حبس ابد ایشان شود، راضی نخواهند شد، بلکه آزادی این عالم شیعه، خواسته همه ملت‌های مسلمان و شیعه است./846/302/ب2

ارسال نظرات