۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۱۲۶
نماینده مردم تهران در مجلس:

برخی به دنبال نوکری آمریکا هستند/ دشمن درصدد رخنه در باورهای انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس به تببین روزنه های نفوذ در کشور پرداخت و با بیان این که نفوذ فکری و فرهنگی خطرناک است، گفت: در این نوع نفوذ باورهای جامعه دگرگون شده و دشمن در باورهای دینی، انقلابی رخنه کرده و به ایدئولوژی زدایی، تغییر در شعارها و اهداف حضور و تغییر در باورها می پردازد.
حجت الاسلام نبويان حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهار شنبه (13 آبان ماه) در همایش «از تسخیر تا نفوذ» که در دانشگاه شهید چمران برگزار شد، با اشاره به این که سیاستی که آمریکا تا اواخر بوش ادامه داد، مقابله با جمهوری اسلامی ایران، از بین بردن منابع و  فشار از بیرون مانند جنگ تحمیلی بود، ابراز داشت: آمریکا با مشاهده رأی 98 درصدی ملت ایران جنگ تحمیلی را آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: در این جنگ بسیاری از کشورها علیه جمهوری اسلامی حضور داشتند و خود آمریکا بسیاری از زیر ساخت های ایران را نابود و در ادامه انواع فتنه ها همچون فتنه سال های 78، 88 را ایجاد کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان پرسش هایی مبنی براین که جرم ایران چه چیزی است که آمریکا این اندازه علیه او دشمنی می کند و در مقابل این شیطان بزرگ باید چه کار کرد، ادامه داد: آمریکا ادعا می کند که ایران در خلیج فارس منافع او را به خطر انداخته است؛ باید توجه داشت که تحریم ها از طریق مذاکره با آمریکا تغییر نمی کنند.

 

حجت الاسلام نبویان با اشاره به آیه قرآنی «لاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ» ابراز داشت: مشکل آمریکا در حقیقت اسلام به قرائت سیدالشهدا(ع) و امام علی(ع) بر مبنای شعار هیهات من الذله است؛ کسی که ظالمی را ببیند که حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام کند و به مبارزه با او بر نخیزد، همراه با این شخص وارد جهنم خواهد شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رژیم اشغالگر قدس در جنگ های خود پیش از انقلاب اسلامی پیروز بود اما پس از آن نتوانست پیشرفتی داشته باشد، اظهار داشت: حرف آمریکا از بین بردن اسلام ناب و سیدالشهدایی(ع) است.

 

وی با تأکید براین که هر کجا که با آمریکا به توافق برسیم فریب خواهیم خورد، ادامه داد: آمریکا در مذاکرات از ایران تعهد گرفته که همه اماکن نظامی باید در اختیار آژانس قرار گیرد؛ اجازه بازرسی ها به آژانس به معنای جاسوسی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که دو نفر از افرادی که با یوکیا آمانو به ایران آمده بودند، یکی از آنها با سازمان سیا و دیگری با سازمان جاسوسی فرانسه در ارتباط هستند، گفت: حاصل مذاکره با آمریکا به معنای این است که همه چیز را باید به او داد؛ ایران در این مذاکرات شش نوع نظارت را پذیرفته است.

 

وی با انتقاد از این که حاصل مذاکره با آمریکا تنها ضرر بوده و تیم مذاکره کننده در این راستا ضعیف عمل کرده است، ابراز داشت: با این روند در منطقه اگر قرار است که مذاکره کنیم و همراه با برد برد باشد باید حزب الله لبنان را کنار گذاشت؛ هدف از حمله به کشورهای منطقه رسیدن به ایران اسلامی بوده و سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورها هدف نیستند.

 

حجت الاسلام نبویان تصریح کرد: مطمئن هستم که تیم مذاکره کنده هسته ای به صورت کامل متن مذاکرات را قرائت نکرده است چراکه بنده در چند نوبت درخصوص متن مذاکرات سوال هایی را از آنها پرسیدم که از بود و نبود آن آگاهی نداشتند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تبیین این که آمریکا با ایجاد تحریم ها به دنبال چه خواسته هایی است، گفت: جلوگیری از رشد تکنولوژی ایران با انواع تحریم ها، جنگ و فتنه ها، ممانعت از رشد هسته ای، جلوگیری از قدرت شدن ایران در منطقه، عدم توسعه صنایع نظامی و قرار دادن مردم در برابر نظام از خواسته های آنها است.

 

 حجت الاسلام نبویان نفوذ به وسیله برجام  را سیاست تعاملی آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: مایک مولن می گوید توافق هسته ای تنها راه تغییر رژیم ایران است.

 

وی با تبیین سیاست نفوذ و سناریوی آمریکا در داخل کشور ادامه داد: نخست این که به دنبال تغییر در نسل جدید ایران است تا مبارزه با ظلم و آمریکا برای جوانان و نوجوانان  مطرح نباشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس حمایت از جریان های غرب گرا در داخل کشور را دومین سیاست آمریکا برشمرد و تأکید کرد: برخی مطبوعات و قلم به دستان دنباله روی آمریکایی ها هستند؛ استفاده از فرصت اقتصادی جامعه جهانی از دیگر سیاست های امریکا در داخل کشور است.

 

حجت الاسلام نبویان با تبیین سیاست نفوذ آمریکا در سطح منطقه افزود: تجارت و اقتصاد جهانی، تقویت رابطه با آمریکا و گسترش حوزه های مذاکره از جمله این سیاست ها است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از اصلاح طلبان و فتنه گران به دنبال نوکری آمریکا هستند.

 

وی  وارد شدن بیگانگان به داخل کشور را معنای دیگر نفوذ خواند و خاطرنشان کرد: لازمه نفوذ ورود بیگانه در داخل کشور است؛ شناخت درست دشمن، آگاهی از راه های نفوذ آن و تعیین راه های واکنش نسبت به نفوذ ار راه های مقابله با نفوذ است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به انواع نفوذ که نخستین آن نفوذ فکری و فرهنگی است، تصریح کرد: در این نوع نفوذ باورهای جامعه دگرگون شده و دشمن در باورهای دینی، انقلابی رخنه کرده و به ایدئولوژی زدایی، تغییر در شعارها و اهداف حضور و تغییر در باورها می پردازد.

 

وی نوع دیگر نفوذ را سیاسی ذکر کرد و با این که آمریکا از این طریق به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم گیری و یا تصمیم سازی است، ادامه داد: تلاش برای فتح اقتصادی و امنیتی کشور از دیگر نوع های نفوذ است؛ مذاکره با آمریکا به معنای خط کشیدن بر تمام نیروهای منطقه است.

 

حجت الاسلام نبویان گفت: آیه «مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاء کَمَثَلِ الْعَنکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ» نتیجه مذاکره با آمریکا است./9453/پ202/م

ارسال نظرات