۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۰۰۱۴۷
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

هدف از قیام امام حسین زدودن انحراف از سطح جامعه اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: نارضایتی انبیاء و اهل‌بیت(ع) از مردم، سبب نارضایتی خداوند و دور شدن آنان از رحمت الهی می‌شود و آن چیزی که امام حسین(ع) به فرزدغ فرمودند این بود که من از این ملت ناراضی هستم و هدفم از این سفر زدودن انحراف از سطح جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین انصاریان کارشناس مسائل مذهبی، در مراسمی که با همکاری هیئت انصار سیدالساجدین(ع) شامگاه 13 آبان ماه در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت سید الشهدا(ع) از جامعه زمان خودشان بسیار ناراضی بودند و نارضایتی ایشان از سخنانی که در بین مسیر مکه تا کربلا با فرزدغ داشتند کاملا آشکار است.

 

وی افزود: مردم می‌توانند اعمال خود را با فرمایش امام حسین(ع) مقایسه کنند تا  خصلت‌هایی را که سبب نارضایتی ایشان می‌شود از وجود خود حذف کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: همه اوصاف الهی در کمال زیبایی قرار دارد و خداوند همه انسان‎هایی را که با عمل نیک و اخلاق پسندیده خود را زیبا و آراسته می‎سازند دوست می‌دارد در حالیکه این دوست داشتن هیچ ربطی به زیبایی جسمی و دنیایی ندارد برای مثال؛ بلال سیاه پوستی بود که خداوند و رسول(ص) او را دوست داشتند و ابو‌لهب در عین زیبایی چهره و اندام مورد نفرت خداوند و پیامبر(ص) بود.

 

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه بیان داشت: قارون با همه ثروت خود مورد نفرت خداوند بود چرا که بسیار بخل می‌ورزید او از امت فرعون نبود بلکه از امت موسی(ع) و از مدرسین کتاب آسمانی تورات بود اما او هرگز نتوانست به تذکرات موسی(ع) در مورد ترک بخل ورزی جامعه عمل بپوشاند و به موسی(ع) بیان می‌داشت«این ثروت از فکر و طرح خودم است در حالی که تو آمده‌ای می‌گویی ثروتت را در راه خدا به من بده و آن چیزی که به عنوان انفاق و صدقات مطرح می‌کنی من نمی‌پردازم» و این بخل است، پیامبر(ص) فرمودند بخل مایه جهنم رفتن است.

 

وی ابراز کرد: نارضایتی انبیاء و اهل‌بیت(ع) از مردم، سبب نارضایتی خداوند و دور شدن آنان از رحمت الهی می‌شوند و آن چیزی که امام حسین(ع) به فرزدغ فرمودند این بود که من از این ملت ناراضی هستم و هدفم از این سفر زدودن انحراف از سطح جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام انصاریان افزود: همه منحرفان را نمی‌توان به عنوان بی دین تلقی کرد، زبیر به صورت درست و کامل به پیامبر(ص) ایمان آورد و در جنگ‌ها همراه نبی اکرم(ع) شمشیر می‌زد و در سقیفه نیز با افرادی که شوراء تشکیل دادند همراه نشد و آنان را به عنوان جانشینان شیطان خطاب می‌کرد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: امام علی(ع) در وصف زبیر فرمودند«زبیر منا» اما این کلام تا زمانی که منحرف نشده بود صدقیت داشت، در قرآن آمده است نزدیک‌ترین و شایسته‌ترین مردم به ابراهیم، اقتدا کنندگان به ابراهیم پیغمبر و مومنین واقعی هستند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: ملاک ورود به بهشت ایمان، عمل صالح و اخلاق است و نسب کسی در آن روز مورد توجه قرار نمی‌گیرد طوری که پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) فرمودند فاطمه خداوند در قیامت اعمال تو را به عنوان اینکه دختر من هستی محاسبه نمی‌کند و امام باقر(ع) فرمودند با پاکدامنی و عمل صالح وارد قیامت شوید تا مشمول شفاعت ما قرار بگیرید.

 

حجت الاسلام انصاریان گفت: امام حسین(ع) به فرزدغ فرمودند این ملت را ببینید اینان پایبند به اطاعت از شیطان و ترک اطاعت امر الهی شدند و تمام مملکت اسلامی را از هر نوع فساد و ظلمی پر و حدود الهی را ترک کرده‌اند حق فقرا و هر نوع شرابی را به راحتی می‌خورند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شایسته است که من به دفاع از دین اسلام برخیزم و جایگاه دین را در این عالم محکم کنم و قیام برای دین تکلیف من است تا بجنگم یا پیروز شوم و یا اینکه در این راه جان خود را فدای دین کرده تا اسلام برای همیشه زنده بماند./813/202/ب3

ارسال نظرات