۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۳۰۰۱۵۳
حجت الاسلام پناهیان در اصفهان مطرح کرد؛

آمریکا بازنده بازی سیاسی با جمهوری اسلامی است/ لیبرال‌های داخلی همسو با داعش عمل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان آمریکا را بازنده بازی سیاسی با جمهوری اسلامی دانست و گفت: حضرت امام(ره) کلمه لیبرال‌ها را کنار منافقین استفاده کردند و ما نیز لیبرال‌های مملکت خود را همدست و همسو با داعش تکفیری می‌دانیم.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام علیرضا پناهیان چهارشنبه شب در همایش برائت از استکبار در مسجد سید اصفهان، با بیان این که حفظ منافع ما در گرو رفتار استکبارستیزانه است، گفت: استکبار جهانی به زشت ترین صورت به نابودی منطقه اقدام کرده و چاره‌ای جز استکبارستیزی را برای ما باقی نگذاشته است، آنها اگر بخواهند به بقای خود امیدوار شوند باید ما را نابود کنند البته نمی‌توانند.

 

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه افزود: ما نمی‌خواهیم تمدن غرب را نابود کنیم چرا که مطابق آیه قرآن که می‌فرماید "اِنّ الباطلَ کانَ زهوقا" آنها از قبل نابود شده بودند و بنابراین تمدن غرب نابودشدنی است و ما در زمان کنونی تنها نیازمند خریدن زمان و استقامت و صبر هستیم تا این اتفاق بیفتد و شعار مرگ بر آمریکا نیز تنها برای روشن گری و رفع توهم برخی افراد گفته می‌شود.

 

 

مذاکرات هسته‌ای سبب نفرت مردم دنیا از آمریکا شده است

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: در بحث مذاکرات هسته‌ای، آمریکا به شدت مورد نفرت مردم جهان قرار گرفته چرا که دنیا از خود می‌پرسد پروژه‌های تحقیقاتی ایران چه ربطی به آمریکا دارد که برای ما تکلیف تعیین می‌کند؟ مذاکرات سبب شده حتی علاقه‌مندان به آمریکا نیز پس از برجام از این کشور متنفر شوند.

 

 

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: دنیا با خود می‌اندیشد که ملت ایران که تا به حال حتی به یکی از روستاهای همسایه خود حمله نکرده و هیچگاه آغازگر جنگ و متجاوز نبوده و هیچ زمان به زور اموال دیگر کشورها را غارت نکرده تا برای ملت خود هزینه کند به چه دلیل باید محدود شود؟ اگر امیدی هم به روی خوش نشان دادن ملت ایران به آمریکا بود با متن برجام این کینه ابدی شد.

 

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای بزرگواری کرده است، خاطرنشان کرد: مردم ایران همچنان پای نفرت عقلانی خود از آمریکا هستند البته "مرگ بر آمریکا" هم نگوییم باز هم آنها به سمت نابودی در حرکت هستند.

 

 

آمریکا بازنده بازی سیاسی با جمهوری اسلامی است

وی آمریکا را بازنده بازی سیاسی با جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر آمریکا درمورد برجام بهانه‌گیری کند مفتضح شده و اگر بهانه‌گیری نکند با رشد ما نابود می‌شود چرا که رشد ما نابودی تمدن پوشالی آنها را در پی دارد و آنها هرکاری در حال حاضر انجام دهند نابود می‌شوند و مشخص نیست باید چه خاکی بر سرشان بریزند، آمریکا در بازی سیاست باخته و مسئولان سیاسی ما باید از این گیر آنها به نفع نظام استفاده کنند.

 

 

حجت الاسلام پناهیان با اعتقاد بر این که ما زیاد هم انقلابی نیستیم گفت: مردم آمریکا هرچه می‌کشند به خاطر وابستگی این کشور به صهیونیست‌ها است اما آیا ما تا به حال کاری کردیم که آنها متوجه این موضوع شوند؟ رهبر معظم انقلاب اخیرا اشاره‌ کوتاهی به ما داشتند چرا که ما برای تحقق و تبلیغ مرگ بر آمریکا در جهان کاری نمی‌کنیم، آنها مردم جهان را در بی خبری گذاشتند و دنیا واقعا غافل است.

 

 

آمریکا بنزین بر سر آتش نفرت مردم ایران از خود ریخته است

استاد برجسته حوزه و دانشگاه ادامه داد: در مقام عمل آمریکای منحوس و نظام فاسد وابسته به صهیونیست‌ها تا به حال با حماقت و وقاحت و از سر بیچارگی بنزین بر سر آتش نفرت مردم ایران ریخته است.

 

 

لیبرال‌های داخلی همسو با داعش عمل می‌کنند

وی جریان‌های داخل و خارج مخالف با استکبارستیزی را 2 گروه برشمرد و تصریح کرد: جریان تروریستی مانند داعش در خارج و منافقین در داخل به صورت کنترلی و مهاری و نیز جریان‌های لیبرال نیز به صورت گروه فشار و مهار برای مهار استکبارستیزی جامعه عمل می‌کنند و حضرت امام(ره) نیز در چند ماه پایانی عمر شریفشان 10 مرتبه کلمه لیبرال‌ها را کنار منافقین استفاده کردند و ایشان همواره لیبرال اتوکشیده را کنار تروریست وحشی قرار دادند و ما نیز لیبرال‌های مملکت خود را همدست و همسو با داعش تکفیری می‌دانیم.

 

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به حمایت نظام لیبرال دموکراسی غرب از داعش خاطرنشان کرد: نظام‌های لیبرالی به صورت گروه فشار و مهار برای کنترل استکبارستیزی در جامعه عمل می‌کنند اما توان زیادی نیز ندارد و غرب نیز متوجه شده که نباید انتظار زیادی از جریان لیبرال داشته باشد.

 

 

لیبرال‌ها صدقه سر تروریست‌های منطقه زنده هستند

این خطیب برجسته لیبرال دموکراسی در دنیا را به تروریست‌های خائن وابسته دانست و بیان کرد: اگر این چند تروریست داعشی از بین بروند لیبرال دموکراسی نیز از بین می‌رود و آنها صدقه سر خون آشامان منطقه زنده هستند، لیبرال‌ها و تروریست‌ها گروه فشاری را در طول انقلاب ایجاد کردند تا استکبار ستیزی را کنترل کنند و گاهی نیز اندکی موفق شدند اما بعد ماجرا تغییر کرده است البته باید توجه داشت این که می‌گوییم لیبرال‌ها منافق هستند تحلیل حضرت امام(ره) است.

 

 

استکبارستیزی ملت قدرت چانه‌زنی دولت را بالا می‌برد/برخی دولتمردان اهل سیاست نیستند

محقق و پژوهشگر مذهبی استکبارستیزی را وسیله‌ای برای حمایت از دولت معرفی کرد و افزود: با استکبارستیزی ملت، دولت می‌تواند قدرت چانه زنی خود را با غرب بالا ببرد و دولت باید از وجود ملت این چنین استکبارستیز به خود افتخار کند و اگر اوج استکبارستیزی در جوانان ما هم نبود اقتضا می‌کرد که دولت به مردم بگوید که شما کوتاه نیایید اما برخی دولتمردان یا طرفداران دولت اهل سیاست نیستند.

 

 

وی استکبارستیزی را پشتوانه مذاکرات دانست و اظهار کرد: عقل سلیم این مسئله را ایجاب می‌کند که استکبارستیزی پشتوانه مذاکرات است البته رهبر معظم انقلاب درمورد مذاکرات فرمودند این هم تجربه‌ای است چرا که همه از خیانت آنها مطمئن هستند اما برخی از ملت ما از اوهام و خوش خیالی افراطی بیرون می‌آید.

 

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به فتنه 88 گفت: در فتنه 88 می‌خواستند گروه‌های فشار تروریستی را به منظور مهار استکبارستیزی به خیابان بیاورند که موفق نشدند و از گروه‌های مهار هم برای کوتاه آوردن انقلابی‌ها استفاده می‌کنند اما استکبارستیزی با هیچ گروه فشار و مهاری قابل کنترل نیست البته بعد از نابودی کامل استکبار نیازی به شعار مرگ بر آمریکا وجود ندارد.

 

 

"مرگ بر آمریکا" از هر اسلحه‌ای برای نابودی استکبار مرگبارتر است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شعار مرگ بر آمریکا از هر اسلحه‌ای برای نابودی استکبار مرگبارتر است، خاطرنشان کرد: این شعار مؤثرتر از هر اسلحه‌ای نابودی استکبار را به ارمغان می‌آورد و گرنه رییس جمهور ایالات متحده این طور ذلیلانه از ملت ما نمی‌خواست که شعار مرگ بر آمریکا را نگوییم، در حال حاضر مسئله به گونه‌ای شده که مردم در یمن معتقدند نماز بدون شعار مرگ بر آمریکا قبول نیست.

 

 

این خطیب برجسته افزود: مرگ بر آمریکای دهه اول دفاع مقدس مرگ بر آمریکای همراه با بغض و غم بود چرا که در آن زمان 200 هزار شهید داده بودیم اما مرگ بر آمریکای زمان کنونی تؤام با نشاط و اقتدار است، 13 آبان روز جشن مرگ بر آمریکا است و البته باید شعارهای دیگر نیز طراحی شود.

 

 

مرگ بر آمریکا عامل بصیرت بخش

وی بیان کرد: اگر در صدر اسلام دشمن خارجی وجود داشت امیرالمؤمنین به این میزان دچار مشکل نمی‌شدند چرا که مردم با حمایت دشمن خارجی از افراد متوجه خوبی و بدی داخلی‌ها می‌شدند به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) فرمودند فتنه‌های آخرالزمان منافقین را رسوا می‌کند، در این زمان دشمن خارجی کار را برای ما آسان کرده بنابراین چرا باید از مرگ بر آمریکا به عنوان عامل بصیرت بخش بگذریم؟

 

 

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: برخی با مطالعه تاریخ معتقدند اگر دشمن خارجی در صدر اسلام وجود داشت حتی ممکن بود امیرالمؤمنین به همراه معاویه به مبارزه با او بروند اما دشمن خارجی در آن زمان نبود و درگیری‌ها داخلی می‌شد، اگر دشمن خارجی در صدر اسلام پشت سر یزید قرار می‌گرفت کار یزید در به شهادت رساندن اباعبدالله راحت نبود.

 

 

استکبارستیزی از ذاتیات انقلاب است

محقق و پژوهشگر مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود استکبارستیزی را مانند توحید و خداپرستی ناشی از ذاتیات انقلاب دانست و تصریح کرد: استکبارستیزی یک عارضه موقت یا تاکتیک نیست و اجتناب از طاغوت در کنار توحید سفارش تمام پیامبران و بزرگان بوده است اما بعد از 37 سال گذشتن از انقلاب هنوز قرآن و رسالت انبیا به خوبی تبیین نشده و گرد و غبار دوری از اسلام هنوز در جامعه به چشم می‌خورد و هنوز برخی از شنیدن بعضی وقایع صدر اسلام تعجب می‌کنند.

 

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه تحقق شعارهای انقلاب را به استکبارستیزی وابسته معرفی کرد و گفت: برخی مواقع اجتناب از طاغوت یک رفتار سیاسی و نوعی مبارزه بیان می‌شود در حالی که استکبارستیزی رسالت انبیا است و باید بدانیم که با درود بر آمریکا استقلال، آزادی، جمهوریت واسلامیت به دست نمی‌آید.

 

 

وی با بیان این که در آمریکا استقلال، آزادی و جمهوریت وجود ندارد، اظهار کرد: زمانی که نمایندگان ما برای مذاکره می‌روند در راه برگشت لازم نیست به کشور دیگری گزارش عملکرد بدهند اما وزیر امور خارجه آمریکا ذلیلانه بعد از مذاکرات به اسراییل رفته و گزارش کار می‌دهد و وابستگی آنها به صهیونیست بین الملل کاملا روشن است و از طرفی جنبش 99 درصد علیه 1 درصد در آمریکا بنا شده که البته اندیشه آن انحراف یافته و مردم تصور می‌کنند جز همین وضعیت چاره دیگری ندارند بنابراین جمهوریت درون ایالات متحده وجود ندارد.

 

 

اسلامیت بدون استکبارستیزی غیر قابل تحقق است

حجت الاسلام پناهیان اسلامیت بدون استکبارستیزی را غیر قابل تحقق دانست و تصریح کرد: هیچ انسان عاقلی در منطقه و جهان حاضر به فاصله گیری از شعار مرگ بر آمریکا نبوده و حتی برخی کشورهای دشمن نظام اسلامی نیز مرگ بر آمریکا می‌گویند و این شعار انسان‌های آزاده در جهان است از طرفی کسانی که مخالف مرگ بر آمریکا حرف می‌زنند موجب تفریح انقلابیون شدند چرا که حرف‌های آنها موجب خنده انسان می‌شود.

 

 

این استاد و خطیب برجسته افزود: انقلاب اسلامی می‌خواهد با استکبارستیزی جمهوریت خود را به دست آورده و سپس مردم را به رفاه برساند چرا که بدون استکبار ستیزی شعارهای اصلی انقلاب محقق نمی‌شود.

 

 

نقطه ضعف مهم کفر طاغوت پذیری آن است

وی با تأکید بر این که مشکل اصلی قرآن با کفر نبوده و مشکل اصلی این کتاب آسمانی با طاغوت است، خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید "والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات" یعنی کسانی که کافر شدند طاغوت بر آنها حاکم شده و طاغوت آنها را از نور به ظلمت می‌برد بنابراین نقطه ضعف مهم کفر این است که طاغوت پذیر است و مسئله اصلی انقلاب ما نیز با طاغوت است نه با کفر و امام زمان(عج) نیز با طاغوت می‌جنگند.

 

 

محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که انقلاب ما از منظر نظری نمی‌تواند با طاغوت و استکبار کنار آید، گفت: در جهان یا جای تمدن اسلامی و یا جای تمدن استکباری است و ما نه گفتگوی تمدن‌ها را قبول داریم زیرا در فضای استکباری این امر محقق نمی‌شود چرا که آنها اهل گفتگو نیستند و جنگ تمدن‌ها را نیز قبول نداریم چون جنگ زمانی است که 2 تمدن قدرتمند با هم بجنگند در حالی که بنا به آیه" جاء الحق و زهق الباطل انّ الباطل کان زهوقا" معتقدیم که باطل نابود شدنی و مردنی بوده است.

 

 

دموکراسی وسیله‌ای زشت تر از دیکتاتوری برای سلطه به انسان‌ها است

استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: تمدن غرب در حال اضمحلال و نابودی است و علائم آن نیز مشخص شده که بخش کوچکی از آن در نابودی نظام خانواده، نابودی اقتصاد و مشکلات پیچیده اقتصادی و سایر تعارضات هویدا شده و دموکراسی نیز به مقوله پارادوکسیکال تبدیل شده و دموکراسی تبدیل به وسیله‌ای بسیار زشت تر از دیکتاتوری برای سلطه به انسان‌ها شده است البته علامه طباطبایی بیش از 50 سال پیش فرمودند که دموکراسی از دیکتاتوری بدتر است و جنایت‌های بیشتری می‌کند.

 

 

وی با اعتقاد بر این که رشد و توسعه ما خارج از سیطره تمدن غرب موجب اضمحلال تمدن غرب می‌شود، خاطرنشان کرد: انگیزه دشمنی برای طاغوت آشکار است و باید تأسف خورد که این مسئله آموزش داده نمی‌شود و برخی که ادعای علم و سواد دارند و از ابتدائیات دانش‌های حاکم بر حیات بشری بی بهره هستند، اکنون استکبار جهانی به زشت ترین صورت برای نابودی منطقه اقدام کرده و چاره‌ای جز استکبارستیزی را باقی نگذاشته است.

 

 

حجت الاسلام پناهیان افزود: برخی می‌گویند ما انقلاب را کنار گذاشته و تنها با نظام اسلامی کار داریم حتی اگر هم این اتفاق بیفتد مگر می‌شود مقابل استکبار نایستاد؟ مگر حزب الله لبنان نظام سیاسی دارد که مقابل استکبار ایستاده است؟ رهبر آنها گفته اگر بخواهیم زندگی کنیم باید بجنگیم.

 

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه شعله‌های استکبارستیزی ملت ایران را برافروخته شده توسط استکبار دانست و تصریح کرد: جامعه ما با معرفت و شعور است اما برخی نخبگان ضعیف به دنبال مهار استکبارستیزی بودند اما این که نتوانستند بخشی به دلیل معرفت و درک ملت ایران بوده و بخشی نیز به دلیل جنایات استکبار است و اگر استکبار بهتر عمل می‌کرد استکبارستیزی ملت ما کمتر می‌شد.

 

 

محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به وقایع و جنایاتی که توسط استکبار از قبل از انقلاب تا کنون صورت گرفته و سبب نفرت مردم ایران از استکبار شده اظهار کرد: آمریکا همواره با جنایات خود از قبیل حمله به هواپیمای مسافربری، حمایت از صدام و وقایعی مانند 13 آبان و 16 آذر بنزین بر شعله افروخته استکبارستیزی ملت ریختند و اگر آمریکا در طول سال‌ها عاقلانه عمل می‌کرد لیبرال‌های بدبخت ما می‌توانستند راحت تر بحث کنند اما اینها اکنون شرمنده، سرافکنده، مأیوس و دچار بیماری روحی و مالیخولیا شدند چرا که اربابان آنها حفظ آبرو نمی‌کنند.

 

 

وی ادامه داد: ما در این مملکت کمترین اقدام را برای صدور شعار استکبارستیزی انجام ندادیم اما آنها سریال 24 را علیه ما ساخته و نام فرمانده تروریست‌ها را در این فیلم سید علی گذاشتند./1304/200/ب1

ارسال نظرات