۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۳۰۰۱۶۹
معاون رییس جمهور مطرح کرد؛

تأکید رهبر انقلاب بر توجه ویژه به آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ارائه گزارش وضعیت اجتماعی کشور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بنابر تأکید مقام معظم رهبری موضوع آسیب های اجتماعی به عنوان موضوع مهم و خاص در برنامه ششم توسعه گنجانده شده و برنامه های شاخصی در این خصوص تنظیم و اجرایی می شود.
شهيندخت مولاوردي، رييس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري شهين دخت مولاوردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده شب گذشته  در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در آخرین دیدار با رهبر معظم انقلاب که گزارش وضعیت اجتماعی کشور و به ویژه موضوع آسیب های اجتماعی ارائه شد، مقام معظم رهبری دستور دادند این موضوع به عنوان موضوع مهم و خاص در برنامه ششم توسعه مد نظر باشد و دستگاه ها با تمام قوا به این امر توجه کرده و بعد از شش ماه گزارش دهند.

 

 

مولاوردی گفت: همچنین مقرر شد شوای عالی انقلاب فرهنگی به مسائل اجتماعی و آسیبهای اجتماعی توجه کرده و اعضای شورای ترمیم شوند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در این دوسالی که فعالیت ها در دوره جدید دولت آغاز شده بررسی کلی از وضعیت زنان و خانواده و به ویژه در زمینه آسیب های اجتماعی رخ داده و اطلس و نقشه وضعیت زنان و خانواده ترسیم شد.

 

وی گفت: این بررسی ها بیانگر وجود آسیب های مشترک در استان های همجوار بود که در این راستا دوره هایی را تعریف کرده و استان ها را به صورت منطقه ای انتخاب و نشست هایی برگزار شد.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: هدف از این نشست ها ارائه آموزش های لازم به صورت شبکه ای بود تا در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت هایی موجود، فعالیت هایی در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی انجام گیرد چراکه فعالیت های شبکه ای تأثیرگذارتر خواهد بود.

 

وی اظهار امیدواری کرد: بعد از ارائه آموزش ها، شبکه های متعددی شکل بگیرد و بتوانند به صورت تخصصی فعالیت کنند.

 

مولاوردی با اشاره به وجود موازی کاری و پراکنده کاری در حوزه فعالیت های اجتماعی، اذعان کرد: با وجود تمام فعالیت ها و تلاش هایی که در این سال ها صورت گرفته متاسفانه ما اثر بخشی لازم را نداریم و علت عدم وجود همکاری و هماهنگی های لازم است که ضربه بزرگی به فعالیت می زند.

 

مولاوردی در ادامه به شرایط حساس کشور بعد از مذاکره و توافق هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: دولت از نظر اقتصادی با وضعیت خاص روبه رو است به گونه ای که رکود بی سابقه در کشور حاکم است.

 

وی به بسته پیشنهادی دولت در زمینه اقتصادی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن آن شاهد رونق اقتصادی و به ویژه حل معظل بیکاری در کشور باشیم.

 

گفتنی است، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده دیشب به منظور شرکت در اختتامیه پنجمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمال غرب وارد ارومیه شد و در بدو ورود با همراهی استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان با حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد./936/پ202/م

ارسال نظرات