۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۱۷۹
استاد حوزه علمیه قم:

تقویت باورهای دینی بین جوانان از رخنه آیین‌های انحرافی در جامعه جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی در بین جوانان از نفوذ و رخنه آیین ها و فرق انحرافی در جامعه جلوگیری می کند.
حجت الاسلام عبدالملکي- استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم، امروز در گفتمان دینی با موضوع «نقد جریان های انحرافی» که به همت نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی و دانشگاه دولتی بجنورد با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به نقشه های دشمنان در راستای اسلام زدایی و ارزش زدایی در بین جوانان، اظهار کرد: هم اکنون دشمنان با تضعیف جایگاه دین در زندگی، به دنبال سست کردن عقاید جوانان در جامعه اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان برای دست یابی به این اهداف شوم از ابزارها و روش های مختلف جوان پسند و توأم با لذت دنیوی استفاده می کنند، افزود: دشمنان از راه های مختلفی در پی آسیب رساندن به پایه های اسلام ناب محمدی(ص) به ویژه در بین جوانان و نوجوانان هستند به همین دلیل باید هوشیاری و مسؤولیت پذیری همه مردم و مدیران در برابر این اقدامات افزایش یابد.

 

حجت الاسلام عبدالملکی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اصلی دشمنان در راستای مقابله با اسلام ناب محمدی، طرح و گسترش آیین های انحرافی و مکاتب ضاله است، تصریح کرد: باید مردم و جوانان با شناخت صحیح اسلام ناب محمدی، خود را در برابر نفوذ و تأثیرگذاری این آیین های انحرافی بیمه کنند.

 

این استاد مؤسسه دارالعلام قم با تأکید بر نقش ویژه روحانیان در راستای مقابله با توطئه های فرهنگی و اجتماعی دشمنان، خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی از احکام شرعی برای هر فرد مسلمانی لازم بوده و تقویت باورهای دینی از رخنه آیین های انحرافی در جوانان جلوگیری می‌کند که در این زمینه نقش آفرینی و تأثیرگذاری روحانیان اهمیت فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه جریان های انحرافی مانند شیطان پرستی با انواع ترفندها، جوانان طرد شده از سوی خانواده را فریب داده و به سمت خود هدایت می‌کنند، افزود: توجه به جوانان و نوجوانان و تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی در بین آنها از نفوذ و رخنه آیین ها و فرق انحرافی در جامعه جلوگیری می کند.

 

حجت الاسلام عبدالملکی با بیان اینکه در این روند می بایست نقش آفرینی روحانیان و علمای دینی افزایش یابد، ادامه داد: مبلغین و مبلغات باید در تبیین دین اسلام ابتدا خود با مبانی دینی به صورت عمقی آشنا شده و سپس با استفاده از این تعالیم، در مقابله با جریان های انحرافی با ظرافت خاصی عمل کنند.

 

این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینکه در طول بیش از سه دهه گذشته ملت و انقلاب اسلامی ایران همواره از سوی فرق مختلف به ‌ویژه بهاییت، مورد تهدید واقع شده اند، اظهار کرد: فرقه های مختلفی در گوشه و کنار جهان در حال فعالیت هستند اما ما باید هوشیار باشیم و با این فرقه ها به صورت جدی برخورد کنیم.

 

حجت الاسلام عبدالملکی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های مختلف در راستای آشنایی نخبگان و اقشار تأثیرگذار جامعه با مبانی عرفان ناب اسلامی، جلوگیری از نفوذ اندیشه های انحرافی در میان مردم به ویژه جوانان و ارائه و معرفی عرفان ناب قرآنی به منظور پاسخگویی به نیاز معنوی نسل جوان از جمله راهکارهای مؤثر در جلوگیری از نفوذ آیین های انحرافی و عرفان های دروغین در جامعه اسلامی ایران است.

 

گفتنی است، در پایان این نشست حجت الاسلام عبدالملکی، استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم به سؤالات و شبهات دانشجویان در زمینه فرق و آیین های نوظهور، داعش، وهابیت و غیره پاسخ داد./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات