۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۲۰۰
با موضوع بیانات رهبری در جمع علما و روحانیان خراسان شمالی؛

همایش پژوهشی «19 مهر» در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همایش پژوهشی 19 مهر با موضوع «سخن متناسب با نیاز جوانان» و فرمایش های رهبر معظم انقلاب در جمع علما و روحانیان خراسان شمالی به میزبانی این استان برگزار می شود.
فراخوان پژوهشي 19 مهر

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از انتشار فراخوان پژوهشی 19 مهر خبر داد و اظهار کرد: این همایش به همت معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و با موضوع بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با علما و روحانیان خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش پژوهشی شناسایی استعدادها و رصد پژوهشگران و نیز جمع آوری محتوای مکتوب متناسب با نیاز جوانان مسجدی بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب است، افزود: در این راستا فراخوان پژوهشی 19 مهر با محوریت بیانات معظم له و موضوع «سخن متناسب با نیاز جوانان» ویژه داعیان الی الله و مبلغان اسلام، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه، دانشجویان و دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و فرهیختگان و صاحب نظران عرصه علم و فرهنگ منتشر شده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و روحانیان خراسان شمالی مبنی بر توجه بیشتر به کانون های فرهنگی هنری مساجد و فراهم کردن سخن متناسب با نیاز جوانان مسجدی، اضافه کرد: همایش پژوهشی 19 مهر نیز با اهداف توسعه و ترویج بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به کانون های مساجد، تولید محتوای متناسب با نیاز جوانان مسجدی و شناسایی ظرفیت های علمی پژوهشی مساجد کشور در زمینه تولید محتوای متناسب و ارزشمند برگزار می شود.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: افزون بر این استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های جوانان محقق مسجدی در خصوص تبیین و تحقیق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و زمینه سازی جهت بروز و عرضه نوآوری ها، خلاقیت ها و ابتکارات محققین داعیان الی الله و مبلغان اسلام از دیگر اهداف انتشار فراخوان پژوهشی 19 مهر است.

 

دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی قالب های پژوهش در فراخوان 19 مهر را شامل علمی، ادبی و هنری از جمله مقاله، کتاب و غیره برشمرد و گفت: موضوع محوری این آثار نیز می بایست سخن متناسب با نیاز جوانان باشد.

 

وی در مورد شیوه اجرای این فراخوان، خاطرنشان کرد: پس از اعلام فراخوان پژوهش، محققان می توانند طبق ضوابط آیین نامه فراخوان، در چهارچوب وظایف پژوهشی، آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی ارسال کنند تا در دبیرخانه استانی مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و سپس آثار منختب برای ارزیابی نهایی به ستاد عالی ارسال شوند.

 

ثابت قدم وحید با اشاره به زمان بندی فراخوان پژوهشی 19 مهر، گفت: پس از اعلام فراخوان محققان، اندیشمندان، طلاب و اساتید حوزه علمیه و دانشجویان و اساتید دانشگاه تا نهم دی ماه امسال مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ارسال کنند.

 

وی ادامه داد: پس از ارزیابی اولیه این آثار در دبیرخانه استانی، آثار برگزیده برای داوری نهایی به ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ارسال شده و هجدهم اسفندماه نیز ارزیابی نهایی آثار انجام و نتایج اعلام می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی افزود: پس از آن با برگزاری مراسم اختتامیه از برگزیدگان با اهدای جوایز ارزنده ای تجلیل می شود.

 

وی اظهار کرد: به سه نفر نخست این فراخوان پژوهشی که از مجموع 100 امتیاز 80 امتیاز را کسب کرده باشند، لوح تقدیر و کمک هزینه زیارتی به مبلغ 30 میلیون ریال اهدا شده و برای چاپ اثر نیز از آنها حمایت می شود.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: به سه نفر دوم که امتیاز بالای 70 کسب کرده باشند، لوح تقدیر و کمک هزینه زیارتی به مبلغ 20 میلیون ریال اهدا شده و برای چاپ اثر نیز از آنها حمایت خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین به سه نفر سوم فراخوان پژوهشی 19 مهر که از مجموع 100، امتیاز بالای 55 کسب کرده باشند، لوح تقدیر و کمک هزینه زیارتی به مبلغ 10 میلیون ریال اهدا و از چاپ اثر آنها هم حمایت می شود.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهرماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، افزون بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت‌مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه‌ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

 

رهبری در دیدار با طلاب، روحانیان و علمای خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود فرمودند: «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد. کتاب هایی هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا»./9314/302/ب1

ارسال نظرات