۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۰۰۲۱۴
آیت الله حسینی بوشهری:

روحانیت بدون هیچ گونه منتی خود را وقف خدمت به اسلام و مردم کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به برخی هجمه های هدفمند در شبکه های مجازی علیه روحانیت، تاکید کرد: ما مفتخریم که روحانیت بدون منت خود را وقف خدمت به مردم و جهان اسلام کرده است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای صلح و سازش دادگاه ویژه روحانیت سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی عمار قم برگزار شد، با بیان این که تشکیل شوراهای صلح و سازش از ابتکارات دادستان دادگاه ویژه روحانیت بوده است، اظهار کرد: خداوند در وجود انسان ها استعداد های فراوانی قرار داده که یکی از راه های تبدیل این استعدادها به بالقوه، وجود فضای مسالمت آمیز است.


وی با بیان این که صلح و سازش در یک فضای متشنج اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: اگر انسان ها در یک فضای سالم در کنار یکدیگر زندگی کنند، جامعه به رشد و بالندگی خواهد رسید، منشا بیشتر ناهنجاری ها در زندگی انسان ها، افول و پایین آمدن ضریب همزیستی مسالمت آمیز است.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که در بسیاری از روایات اهل بیت(ع) بر همزیستی مسالمت آمیز و وجود صلح در جامعه سفارش بسیاری شده است، تصریح کرد: متاسفانه امروز جریانات تکفیری به یک مشکل برای جامعه اسلامی تبدیل شده است و در درون خانواده اسلامی برخی ها یکدیگر را تکفیر می کنند.


وی با بیان این که روحانیت در راستای پاسخگویی به شبهات و تکفیری ها می تواند نقش بسزایی ایفا کند، بیان کرد: ما مفتخریم که روحانیت بدون منت خود را وقف خدمت به مردم و جهان اسلام کرده است.


آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جایگاه روحانیت در جامعه باید حفظ شود، تصریح کرد: این شورا می تواند نقش بسزایی در صیانت از جایگاه روحانیت در جامعه داشته باشد و اعضای این شورا باید توجه داشته باشند که صلح را همراه با عدالت ایجاد کنند.


وی گفت: ما باید نسبت به خطرهایی که پیش روی روحانیت وجود دارد، آگاهی سازی کنیم، امروز دشمنان هجمه های بسیار زیادی در شبکه های مجازی به روحانیت در جامعه وارد می کنند و شما باید نسبت به این موضوع هوشیار باشید.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: شما باید در رسیدگی های خود، اختلافات را ریشه یابی کنید و از شتابزدگی در رسیدگی به این اختلافات بپرهیزید./858/پ202/ج

ارسال نظرات