۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۰۰۲۲۰
مدیر حوزه های علمیه کشور:

بی کفایتی آل سعود سبب کشته شدن حاجیان شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور حادثه منا را بر اثر بی کفایتی آل سعود دانست و گفت: حوادث پس از حادثه نشان داد اقدامات عربستان از روی کینه بوده است و حاجیان ما در اوج مظلومیت جان خویش را از دست دادند.
 مدير حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شب گذشته، در مراسمی که به مناسبت چهلمین روز درگذشت جانباختگان حادثه منا در مصلای شهرستان ازنا برگزار شد، گفت: آل‌سعود در حق مسلمانان بسیار ظلم کرده است.


وی با اشاره به بی توجهی آل سعود در حادثه منا افزود: حاجیان ما با لبان تشنه و در اوج مظلومیت جان خود را از دست دادند و عربستان در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداد.


آیت الله حسینی بوشهری اقدامات آل سعود را از روی کینه بیان کرد و با خانواده های جانباختگان منا ابراز همدردی کرد. 


وی با اشاره به این که بنده از شاهدان عینی حادثه بودم، اظهار داشت: در حادثه منا هیچ امکاناتی برای اجساد پاک این حاجیان از سوی عربستان صورت نگرفت و حدود سه روز اجساد این جان‌باختگان در بدترین شرایط بدون اینکه به سردخانه انتقال بدهند در کانتینر‌ها بوده است.


مدیر حوزه‌های علمیه کشور حادثه منا را نشان از بی کفایتی آل سعود بیان کرد و افزود: حوادث پس از این حادثه و فاجعه نهایت بی مهری و سنگ دلی آنان را نشان داد.


وی با بیان این که جانباختگان حادثه منا در اوج سعادت و شکوه در راه خدا جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: خدای متعال جواب سنگ دلی و کار مستکبران سعودی را خواهد داد.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که حاجیان جانباخته حادثه منا در بهترین مکان و زمان و حرم امن الهی دعوت حق را لبیک گفتند، عنوان داشت: مرگ جانباختگان حادثه منا مرگی خوشنام است.


عاقبت بخیری بهترین تقدیر هر فردی است
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان این که در انجام کارها باید خدای متعال را ناظر بر اعمال خویش بدانیم، افزود: این امر موجب عاقبت خیری ما می شود.


وی عاقبت بخیری را بهترین تقدیر هر فردی بیان کرد و اظهار داشت: برای عاقبت بخیر شدن و داشتن مرگی خوشنام، در زندگی باید راه خداشناسی را پی گرفت.


مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که انسان ها در طول حیات خویش به چهار دسته تقسیم می شوند، ادامه داد: دسته نخست انسان های خوب و خداشناس، دسته دوم افراد شرور و عاقبت به شر، دسته سوم افرادی که در وسط راه مسیرشان تغییر می کند و دسته چهارم افرادی جاهل و نادان هستند.


وی ابراز داشت: انسان در هر موقعیتی از عمر خویش، با پیدا کردن مسیر و راه متعالی به خداشناسی دست پیدا می کنند و عاقبت به خیر می شوند.


گفتنی است، 9 جانباخته حادثه منا در شهرستان ازنا هستند./9459/202/ب1

ارسال نظرات