۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۲۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

عزت و سربلندی جمهوری اسلامی در گرو استکبار ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دست کشیدن از استکبار ستیزی نابودی هویت اسلامی و ملی جمهوری اسلامی را در پی دارد، گفت: عزت و سربلندی مردم و مسؤولان و نظام جمهوری اسلامی در گرو مبارزه با استکبار است.
حجت الاسلام سعيد سعدي

حجت الاسلام سعید سعدی استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل دینی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که شیطان نخستین مستکبر در مخالفت با خلقت و وجود انسان است، بیان کرد: این برخورد نشان از تضاد استکبار با انسانیت است و انقلابی که براساس آموزه­های اسلام، انسانیت در آن محور اصلی است مورد هجمه استکبار قرار می­گیرد.

 

حجت الاسلام سعدی با بیان این که انسانیت و استکبار قابلیت تعامل و جمع شدن با یکدیگر را ندارند، تصریح کرد: خوی و منش استکبار به گونه­ای است که در راستای نابودی انسانیت گام برداشته و بی­تفاوتی به آن منجرب از بین رفتن انسانیت است.

 

وی با بیان این که انسان آگاه در برابر استکبار و نقشه­های شوم  آن خود را آماده دفاع خواهد کرد، بیان داشت: مبنای عقلی و فکری استکبار ستیزی و پاسخ منطقی و استوار آن به استکبار براساس عقل و فکر است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که استکبار ستیزی معصومین(ع) به تناسب دوران زندگانی­شان متفاوت است، اظهار داشت: معصومین از تمام شیوه­های انسانی در رویارویی با استکبار بهره برده­ و در این راه حتی به بذل جان اقدام کرده‌اند.

 

حجت الاسلام سعدی با اشاره به این که در دوران معصومین، استکبار تلاش در منحرف کردن افکار داشت، توضیح داد: معصومین با استفاده از علم به یاری انسانیت رسیده و با طرح و بیان حقایق به صورت علمی به پاسخ گویی استکبار پرداخته و اجازه زیر ظلم و ستم قرار گرفتن انسانیت را ندادند.

 

وی با اشاره به این که استکبار در زمینه گسترش اخلاق  و صفات رذیله و بندگی انسان گام برداشته است، گفت: معصومین با تهذیب و دعا و مناجات و نزدیکی به خدا در مقابل استکبار ایستادگی کرده و در عین حال تعالیم اسلامی معصومین در راستای گسترش انسانیت و مبارزه با استکبار است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به خود­برتر­بینی و ابرقدرتی توهمی استکبار بیان داشت: استکبار در برابر قدرت خداوندی ناچیز و فرهنگی پوچ و تاریخ آن سرشار از ظلم وستم است و انسان، مجموعه، دولت و کشور دارای این رفتار مصداق استکبار بوده و باید در برابر آن ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام سعدی با اشاره به روحیه و روش یکسان برخورد با استکبار ستیزی در سراسر جهان ادامه داد: در کشورهای گوناگون برخورد با استکبار ستیزی قابل رؤیت و محسوس نبوده و در بعضی موارد احساسی و مقطعی است؛ اما در جمهوری اسلامی با توجه به حاکمیت اسلام، استکبار ستیزی از سازمان و نظم فکری و پشتوانه ایدئولوژیک برخوردار بوده و پایدارتر است.

 

وی استکبار ستیزی اسلامی را بر پایه توحید و نفی سلطه دیگران بر انسان دانسته و افزود: این اصول به استکبار ستیزی عزت داده و جایگاه جمهوری اسلامی در مبارز با استکبار الگو و سرمشقی برای دیگر ملت­ها شده و هواخواهانی در اقصی نقاط گوناگون جهان برای خود پیدا کرده که خواهان عزت و سربلندی همچون جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که بسیاری از دولت­مردان جهان خواهان عزتی همچون عزت دولت­مردان جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: مردم و دولت­مردان جمهوری اسلامی در پرتو استکبار ستیزی مورد حسادت و تمجید دیگران قرار گرفته­اند؛ و شعار هیهات منا الذله را یکی از شعارهای استکبار ستیزی دانست.

 

وی با اشاره به تاریخی شدن روز مبارزه با استکبار و عزت جمهوری اسلامی در پرتو آن و حوادث مرتبط به روز 13 آبان در سالیان گذشته اظهار داشت: 13 آبان ویترین و ماکتی از دوران مبارزه با استکبار است و اکنون استکبار گران عاجزانه خواهان کمک از جمهوری اسلامی هستند که این کمک خواهی دلیلی برمثمرثمر بودن استکبار پذیری است.

 

حجت الاسلام سعدی در پایان با اشاره به این که دست کشیدن از مبارزه با استکبار، نابودی جمهوری اسلامی را در پی دارد، تصریح کرد: هویت اسلامی، ملی و انسانی جمهوری اسلامی در گرو مبارزه با استکبار است که در صورت دست کشیدن از آن شرمندگی دنیا و آخرت سود ما است./9466/302/ب3

 

ارسال نظرات