۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۰۰۲۸۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

فهم عمیق قرآن نیازمند تدبر در کلام الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر افزایش توجه، تدبر و عمل به قرآن، گفت: انس با قرآن سبب هدایت انسان شده و دوری از قرآن و اهل بیت برای جامعه بشری و دنیا مشکل‌ساز خواهد بود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات قرآنی استان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در سطح کشوری و بین‌المللی، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه مجری مسابقات قرآن در سطح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی است.

 

وی با بیان این که مسابقات قرآن‌کریم موجب شور و نشاط معنوی در بین جوانان و قرآن‌آموزان می‌شود، اظهار کرد: مسابقات قرآن ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و آشناسازی جوانان به دستورات خداوند است.

 

حجت الاسلام علیزاده ی با بیان این که سعادت انسان‌ها در گرو اطاعت از اهل‌بیت(ع) و قرآن است که همه ما باید به تمسک به این دو عامل سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین کنیم، افزود: تربیت مبتنی بر قرآن را مقدم بر همه امور است که همه ما باید دغدغه این مهم را داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر افزایش توجه به قرآن، تدبر و عمل به قرآن ادامه داد: انس با قرآن سبب هدایت انسان شده و دوری از قرآن و اهل بیت برای جامعه بشری و دنیا مشکل‌ساز خواهد بود که امیدواریم همه ما با انس با قرآن در مسیر قرآن گام برداشته و زندگی قرآنی در جامعه تشکیل دهیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش قرآن کریم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: هویت انقلاب و نظام ما قرآنی است و امام خمینی(ره) با استفاده از فرامین و دستورات الهی در قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و با حمایت‌های مردم توانست حکومت اسلامی را در ایران پیاده کند.

 

وی با تأکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام علیزاده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران را یک رهبر قرآنی دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال چندین مرتبه با قاریان، حافظان و مربیان قرآنی دیدار می‌کند که این نشان‌دهنده اهمیت مقام ولایت و قرآن کریم است.

 

وی با بیان این که برای اجرایی شدن مفاهیم قرآن کریم در کشور، استان همه مردم و مسؤولان وظیفه حمایت و پشتیبانی دارند، اظهار داشت: باید از ظرفیت قرآن کریم در راه هدایت بشر استفاده کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: اگر مفاهیم و معارف قرآن در جامعه رواج یابد؛ به یقین گناهان و معضلات در کشور کاهش خواهد یافت و در این خصوص انتظار بیشتری از خادمان قرآن به خصوص حوزه های علمیه داریم.

 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران عاشق و دلداده قرآن و اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: مقاومت و پایداری ملت ایران در برابر تحریم ها و توطئه های دشمنان به دلیل دینداری و دینمداری این ملت است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به پرورش استعدادهای قرآنی در دیار علویان، بیان کرد: مازندران از پیشینه تاریخی عظیمی در حوزه ولایت‌مداری برخوردار بوده و از همین‌رو مردم این استان در کنار قرآن و اهل‌بیت(ع) پرورش یافتند.

 

این مسؤول از برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم در مرحله استانی در مازندران خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در بخش برادران و خواهران با حضور نمایندگان همه شهرهای مازندران برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که نفرات برتر مسابقات قرآن شهرستانی در مرحله استانی حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل میزبان این رویداد مهم قرآنی در سطح استانی است.

 

وی با بیان این که سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم مازندران در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ ده جزء، حفظ پنج جزء و دعاخوانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: رشته اذان یکی دیگر از رشته‌های این دوره از مسابقات است که ویژه برادران برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به زمان برگزاری مسابقات، بیان کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن در بخش خواهران 19 آبان و در بخش برادران 20 و 21 آبان در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت آمل برگزار می‌شود.

 

این مسؤول از رقابت 465 نفر در سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم در مازندران خبر داد و گفت: نفرات برتر هر رشته قرآنی به مرحله کشوری اعزام می‌شود./950/202/ب3

ارسال نظرات