۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۳۰۳
رییس اتحادیه قاریان کربلا:

آستان مقدس حسینی از حضور قاریان ایرانی استقبال می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه قاریان کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی گفت: هم اینک نام بسیاری از قاریان و موذنان ایرانی در محافل قرآنیِ جهان برده می شود و ما نیز در آستان مقدس حسینی از حضور و تلاوت قاریان ایرانی استقبال می کنیم و گاهی برنامه های مشترک داریم.
حاج علي الخفاجي رئيس اتحاديه قاريان كربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حاج علی الخفاجی رئیس اتحادیه قاریان کربلا است که زیر نظر آستان مقدس حسینی فعالیت می کند که استاد و داور رشته تجوید و تلاوت در عراق است و به عنوان کارشناس قرانی در برنامه های رادیو الروضة و شبکه ماهواره ای کربلا حاضر می شود و به پرسشهای ببیندگان درباره احکام تجوید و تلاوت پاسخ می دهد.

 

الخفاجی، کارشناس برنامه احس الحدیث در شبکه کربلاست که چندی قبل بخش های ویژه ای از برنامه خود را به قاریان ایرانی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند، اختصاص داد.

 

علی الخفاجی در مصاحبه ای به تشریح فعالیت های قرآنی در اتحادیه قاریان و آستان مقدس حسینی پرداخت و گفت: این اتحادیه، اقدامات مختلفی همچون برگزاری مسابقات قرآن، معرفی افراد برای شرکت در مسابقات بین المللی در کشورهای مختلف، میزبانی از شخصیت های قرآنی از نقاط مختلف جهان و برگزاری محافل قرآنی در سراسر عراق را انجام می دهد.

 

برگزاری سالانه ده ها محفل قرآنی داخلی و بین المللی

وی با اشاره به برگزاری سالانه ده ها محفل قرآنی داخلی و بین المللی گفت: گاهی رسانه های مغرض، موج تبلیغاتی راه می اندازند که شیعیان توجهی به قرآن ندارند در حالی که در اصلی ترین شهرهای شیعی مانند قم، کربلا، مشهد، نجف و جاهای دیگر، جدی ترین محافل قرآنی و مسابقات باشکوه برگزر می شود و اقشار مختلف جامعه از خردسالان گرفته تا بزرگسالان، در برنامه های قرآن مشارکت دارند. عنوان نمونه امسال برای سومین سال پیاپی، در شب عاشورا با مشارکت قاریان، در کربلا ختم قرآن داشتیم که با استقبال عزاداران حسینی همراه شد و به صورت مستقیم از شبکه کربلا پخش شد.

 

رئیس اتحادیه قاریان کربلا خاطر نشان کرد: در جهان اسلام، معروف است که مصری ها قاریان زبده ای هستند و عمده قاریان شهیر در جهان اسلام، مصری اند اما شاهدیم که جمهوری اسلامی ایران نیز در دهه های اخیر شتاب ویژه ای در این زمینه داشته است.

 

رشد قرآنی در ایران، به واسطه حمایت های رهبری است
وی ادامه داد: ایران بعد از پیروزی انقلاب، شاهد یکنوع پیشرفت و شکوفایی در زمینه توجه به علوم قرآنی بود به طوری که می توانیم بگوییم یک جنبش قرآنی در ایران شکل گرفته است و اینها به وجود حضرت آیت الله خامنه ای و حمایت های مستقیم ایشان از قاریان بر می گردد.

 

استاد و داور مسابقات سراسری قرآن گفت: در سفرهای قرآنی به جمهوری اسلامی، از نزدیک شاهد اهتمام و توجه حضرت آیت الله خامنه ای به قاریان هستم؛ طبیعی است که وقتی رهبر عالی یک کشور، اینگونه از قاریان و فعالیت های قرآنی حمایت کند، سایر بخش ها نیز توجه خواهند کرد.

 

شجره قرآنی ایران، روز به روز تنومندتر می شود
وی افزود: هم اینک نام بسیاری از قاریان و موذنان ایرانی در محافل قرآنیِ جهان برده می شود و ما نیز در آستان مقدس حسینی از حضور و تلاوت قاریان ایرانی استقبال می کنیم و گاهی برنامه های مشترک داریم، و حتی برخی موارد بوده که قاریان شهیر ایرانی، سفر شخصی و خانوادگی به عتبات عالیات داشته اند و ما به طور اتفاقی با آنها مواجه شده ایم، اما از آنها در برنامه های حرم استفاده کرده ایم.

 

الخفاجی خاطر نشان کرد: هم اینک شجره قرآنی در جمهوری اسلامی، درختی تنومند شده که روز به روز تنومندتر می شود و پیش بینی می شود که در سالهای آینده، شاهد سطح گسترده تری از قاریان ایرانی در محافل بین المللی باشیم./1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات