۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۳۳۱
آیت الله مکارم شیرازی:

دادگاه ویژه با قدرت جلوی اقداماتی که حیثیت روحانیت را خدشه دار می کند بایستد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای ضربه وارد کردن به انقلاب گفت: دشمن می گوید تا روحانیت وجود داشته باشد این انقلاب که الگویی برای کشورهای جهان محسوب می شود پایدار است، از همین رو دشمنان در صدد ضربه وارد کردن به روحانیت هستند.
 آيت الله مکارم شيرازي  آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار دادستان کل کشور و اعضای شوراهای صلح و سازش دادگاه ویژه روحانیت سراسر کشور با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند در قیامت میزان های سنجشی قرار داده می شود که تمام خون های شهدای طول تاریخ را در کفه ای و تمام مرکب های قلم دانشمندان را در کفه ای دیگر قرار می دهند.


وی افزود: مرکب مداد علما بر خون شهدا سنگینی و برتری پیدا می کند، مداد علما ابزار کار به شمار می رود که بر خون که مایه حیات محسوب می شود برتری پیدا می کند؛ مقام شهید در اسلام بسیار مهم بوده و بالاترین مقام را دارا هستند اما با این وجود مداد علما برتری داده شده است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به دلایل برتری مداد علما بر خون شهدا اظهار داشت: بقای خون شهدا به وسیله مداد علما است، اگر علما و نویسندگان نبودند که حوادث کربلا را بنویسند ممکن بود این خون ها فراموش شود.


وی ادامه داد: شهدا در زمان و مکان خاصی شهید می شوند اما مداد علما زمان و مکان ندارد، شهید با جسم دشمن سر و کار دارد اما مداد علما با روح دوست و دشمن در ارتباط بوده و می دانیم که روح بر جسم برتری دارد.


این مرجع تقلید با بیان این که در کنار جایگاه مهم روحانیت و طلاب باید توجه داشت که اگر انحرافی صورت گیرد آسیب شدیدی خواهد داشت، ابراز داشت: انقلاب به وسیله روحانیت به ثمر رسید؛ حضرت امام(ره) فرزند حوزه و از زعمای بزرگ حوزه علمیه قم بود.


وی عنوان کرد: انقلاب های دیگری در این مملکت انجام شد که به ثمر نرسید اما انقلابی که از سوی حوزه اداره شد به ثمر نشست، امروزه خوبی ها را از روحانیت می دانند و اگر مشکلی نیز وجود داشته باشد آن را از روحانیت می بینند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: تأسیس دادگاه ویژه روحانیت از ابتکارات مهم امام به شمار می رود؛ از دو جهت آسیب وجود دارد که یکی از درون بوده و حب شهوات به شمار می رود و دیگری از برون و دشمنان هستند.


وی اضافه کرد: دشمن می گوید تا روحانیت وجود داشته باشند این انقلابی که الگویی برای کشورهای جهان محسوب می شود پایدار است، از همین رو دشمنان در صدد ضربه وارد کردن به روحانیت هستند؛ دادگاه ویژه روحانیت باید در مسائلی که با حیثیت روحانیت سروکار دارد و به کیان حوزه ضربه وارد می کند ورود کند؛ فعالیت های دادگاه ویژه روحانیت در راستای اصلاح ذات البین و جلوگیری از آسیب رسیدن به روحانیت است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که سالانه باید اجتماعاتی برگزار شود تا تبادل تجربیات صورت گیرد، گفت: تجربه علم موجب اطمینان است؛ باید توجه داشت که آسیب ها در مناطق مختلف گوناگون است.


وی افزود: باید آمار گرفته شود که با این آمار بسیار از مشکلات حل خواهد شد، اگر در مسائل کشوری، سیاسی و قضایی آمار داشته باشیم کارها بهتر پیش می رود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات