۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۰۰۳۳۵

گردهمایی معاونان پژوهشی مدارس علمیه شمال‌غرب در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی و کارگاه آموزشی معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران منطقه شمال‌غرب کشور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: گردهمایی و کارگاه آموزشی معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران منطقه شمال‌غرب کشور هفته آینده طی مدت دو روز به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که تبریز میزبان معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و آذربایجان‌غربی خواهد بود، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این گردهمایی، طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده مصادف با 16 و 17 آبان در کارگاه‌های آموزشی مختلفی حضور خواهند داشت.

 


حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که این کارگاه آموزشی با حضور مدیرکل نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور همراه خواهد بود، افزود: محتوای کارگاه‌های آموزشی مرتبط با آخرین دستورالعمل های معاونت پژوهشی و ترغیب طلاب در جهت ارایه طرح‌های پژوهشی خواهد بود.

 


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‍‌که بازدید از برخی مدارسی علمیه خواهران از جمله حوزه علمیه صادقیه تبریز از جمله برنامه های این گردهمایی خواهد بود، گفت: حوزه علمیه صادقیه تبریز سال‌های متمادی به عنوان مرکز نمونه در حوزه پژوهشی شناخته شده است.

 


وی با بیان این‌که برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه معاونان پژوهشی مدارس علمیه ضرورتی مهم برای ارتقای سطح علمی، تحقیقی و پژوهشی طلاب علوم دینی است، افزود: شیوه‌های نوین تحقیق و پژوهش در علوم اسلامی، شیوه‌های پایان نامه نویسی، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و سایبری طلاب و همچنین معرفی منابع ارزشمند پژوهش از دیگر اهداف این دوره است.

 


حجت الاسلام مسعودنیا در بخش دیگری از سخنان خود تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه را متفاوت با مفهوم پژوهش در دانشگاه‌ها دانست و گفت: پژوهش در دانشگاه‌ها اغلب مبتنی بر جستجوی‌های اینترنتی و تدوین مقالات متعدد است که روال پژوهش در حوزه علوم و معارف اسلامی متفاوت با این مسیر است.

 


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که پایان‌نامه های هر یک از طلاب سطح عالی حوزه های علمیه قابلیت چاپ در قالب کتاب جهت بهره‌مندی اهالی فکر و اندیشه را دارد، افزود: سخت‌گیری اساتید و بهره‌مندی از منابع موثق و مطمئن در حوزه بسیار حائز اهمیت است./935/302/ب1

ارسال نظرات