۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۰۰۳۴۵
کارشناس مسائل خانواد:

آسیب شبکه‌های اجتماعی حاصل ضعف مدیریت عاطفی و رفتاری خانواده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری آسیب شبکه های اجتماعی را حاصل ضعف مدیریت عاطفی و رفتاری خانواده دانست و گفت: نفوذ، مقاومت فرهنگی را به ضعف می کشاند.
حجت الاسلام نظري

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبیین اثرات مخرب ماهواره و شبکه های اجتماعی بر فرهنگ جوامع اسلامی، اظهار داشت: شبکه های اجتماعی و ماهواره ارزش های دینی را نشانه رفته اند.

 


وی ارزش های دینی و انسانی را ودیعه‌ای نهاده شده بر دوش انسان عنوان کرد و افزود: جشن طلاق، ازواج سفید، زوج معنوی، ورود سگ و حیوانات نجس در زندگی، خیانت زوجین به هم و موارد دیگر از مصادیق بارز انحراف از فرهنگ اسلامی و قرآن است.

 


این استاد دانشگاه بیماری فرهنگی را یک خطر مهم و خطرناک خواند و اذعان داشت: بیماری فرهنگی و نفوذ اندیشه ها و شیوه های نامرسوم تضعیف قابلیت مقاومت در یک فرهنگ را به دنبال خواهد داشت، مقاومت فرهنگی یک قابلیت درونی فرهنگ است که با نفوذ میکروب فرهنگی دچار ضعف خواهد شد.

 


وی بحران عاطفی و نبود فضای محبت در خانواده ها و نبود شیوه ارتباطی و رفتاری مناسب در خانه و خانواده را زمینه ساز گرایش به شبکه های اجتماعی و در نتیجه ناهنجاری های بسیار دانست و ابراز داشت: خانواده ها نیازمند آموزش در خصوص مدیریت درون منزل هستند.

 


حجت الاسلام نظری جنگ امروز را جنگ نرم و نامرئی خواند و ابراز اشت: ایجاد بستری عاطفی در خانواده، ارتباط با مراکز معنوی و علما و تقویت بنیه ایمانی و ایجاد یک اندیشه با ریشه‌ای مستحکم می تواند تضمین کننده عدم آسیب پذیری جوانان در برابر این تهاجم فرهنگی شدید باشد.

 


وی نفوذ فرهنگی دشمن و استکبار را در میان فرهنگ اسلامی و به ضعف کشاندن آن را خطرناک و غیر قابل اغماض عنوان و خاطرنشان کرد: دین ستون فرهنگ جامعه اسلامی است، دشمن تلاش دارد دین را از جامعه برچیند، لازم است با تأسی به فرهنگ عاشورا در برابر این تهاجم ایستاد.

 


کارشناس مسائل خانواده با اشاره به هم ترازی ولایت و قرآن کریم، ابراز داشت: ولایت فقیه تداوم ولایت پیامبر اسلام و ائمه است، این هم ترازی به این معناست که قرآن نیازمند مفسر مبین می باشد، قرآن بدون ولایت بی معنا و دچار تحریف های معنوی بسیار خواهد شد.

 


وی ولایت را امانت دیگری از خداوند دانست و افزود: روح و روان بنده الهی در زمان عبادت ملازم یکدیگر می باشد که قوت ایمانی را به دنبال دارد، بنده الهی و مطیع فرمان خداوند است که حامل امانت الهی خواهد بود، امانت دارای یک اخلاق حسنه انسانی و الهی می باشد./854/302/ب1

ارسال نظرات