۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۰۳۶۲

چند خبر کوتاه از مشهد

خبرگزاری رسا ـ توزیع بسته نمایشگاهی استکبار ستیزی، معافیت مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت عوارض و بهای خدمات، اعزام 300 نیروی کارگری به نجف اشرف در اربعین حسینی و آمادگی لازم برای احداث کمپ‌های موقت زائر در مبادی ورودی مشهد در دهه پایانی صفر از جمله عناوین اخبار کوتاه فرهنگی در مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی محصولات فرهنگی بسته نمایشگاهی استکبار ستیزی ویژه تشکل های جوانان و فعالان فرهنگی را در قالب پوسترهای پروژه نفوذ، شامل 10 فرم پوستر نمایشگاهی به مخاطبان ارائه می کند.


بسته «محصولات استکبارستیزی آمریکا بدون روتوش» در بازه زمانی 13 آبان لغایت 16 آذر برای بهره برداری در تشکل های فرهنگی، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، اصناف و گروه های فعال فرهنگی و... درمشهد وکشور به نمایش درمی آید.


مجموعه کمیک "آمریکا آدم باش" به بیان طنز و انتقادی به رفتار سیاسی آمریکا در قبال کشورها پرداخته است که 13پوستر با مجموعه 26 هزار عدد، اینفوگرافی قاتل زنجیره ای با محوریت پروژه نفوذ آمریکا از بخش های آن است.


این بسته فرهنگی متشکل از 6 مجموعه از پوسترهای پروژه نفوذ، ایرانی که دشمن می خواهد، رویای آمریکایی، کمیک آمریکا آدم باش، اینفوگرافی قاتل زنجیره ای و بروشور نفوذ است.


همچنین مجموعه نمایشگاهی "رویای آمریکایی" از دیگر فعالیت های موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی است که این مجموعه در 10 فرم پوستر مبتنی بر آمار و ارقام واقعی موجود در جامعه آمریکایی طراحی شده و با شمارگان 20 هزار عدد منتشر و توزریع می شود.


مجموعه برشور نفوذ یکی دیگر از محصولات بسته استکبارستیزی است که 3 محصول با موضوع یکسان و محتوای متفاوت که در 7 عدد بروشورو در 7 عنوان جداگانه تولید و طراحی شده است که در مجموع در 70 هزار برشور منتشر می شود.


معافیت مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت عوارض و بهای خدمات


بر اساس مصوبه کمیسیون این هفته فنی، عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد مساجد و حسینیه‌ها، از پرداخت هرگونه عوارض و بهای خدمات، نسبت به عرصه و اعیان در زمان صدور پروانه ساختمانی در حد ضابطه و در چارچوب پروانه صادره از سوی شهرداری معاف می‌باشند.


بر اساس این مصوبه، مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت هرگونه عوارض و بهای خدمات عوارض و بهای خدمات نسبت به عرصه و اعیان در زمان صدور پروانه ساختمانی در حد ضابطه و در چارچوب پروانه صادره از سوی شهرداری معاف هستند.


در یکی از تبصره‌های این مصوبه آمده است که این معافیت‌ها شامل مساجد و حسینیه‌هایی است که تاییدیه اداره کل اوقاف و امور خیریه یا مرکز رسیدگی به امور مساجد را داشته باشد. همچنین هرگونه تخلفات ساختمانی شامل این معافیت‌ها نمی‌باشد و نسبت به تخلفات ساختمانی مساجد و حسینیه‌ها باید بر اساس ضوابط قانونی اقدام شود.


اعزام 300 نیروی کارگری به نجف اشرف در اربعین

حسینی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد از اعزام 300 نیروی کارگری شهرداری به نجف اشرف در اربعین حسینی خبر داد.


علیرضا صحراگرد ضمن ارزیابی و تبادل نظر در خصوص مشکلات مرتبط به حوزه خدمات شهری بر لزوم اهتمام بیشتر پیمانکاران و همچنین رسیدگی به امور کارگران بخش رفت و روب و جمع‌آوری زباله در این بخش تاکید کرد و گفت: 300 نفر نیروی کارگری و تجهیزات و ماشین‌آلات توسط شهرداری مشهد در ایام اربعین حسینی جهت پاکسازی معابر و همچنین جمع‌آوری زباله به شهر نجف اعزام خواهند شد.


وی افزود: این کارگران به مدت 10 روز در شهر نجف و بزرگراه‌های منتهی به آن مستقر و نسبت به رفت و روب و جمع‌آوری زباله اقدام خواهند نمود.


مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: این فعالیت‌ها در راستای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی و کاهش مشکلات ناشی از دفع نامناسب زباله در این ایام صورت می‌پذیرد.

 

آمادگی لازم برای احداث کمپ‌های موقت زائر در مبادی ورودی مشهد در دهه پایانی صفر

حسین شکوهی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: امسال نیز همانند سال گذشته این آمادگی را داریم تا برای میزبانی مطلوب از کاروان‌های پیاده امام رضا(ع) با شهرداری مشهد و دیگر نهادهای مرتبط همکاری کنیم.


وی به خدمات قابل ارائه از سوی این سازمان اشاره کرد و افزود: تهیه و نصب کانکس‌های رفاهی شامل سرویس‌های بهداشتی و همچنین کمپ‌های موقت جهت اسکان زائران از جمله اقداماتی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در سازمان آمادگی ارائه آن را به زائران پیاده حریم رضوی خواهیم داشت.

 

حضور 1500 نفر از مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس مشهد در راهپیمائی پرشور 13 آبان
    
مدیریت، اساتید، طلاب، مبلغان، کادر اداری مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) در مقاطع تحصیلی سطح2، سطح3، دوره مقدماتی آشنایی با علوم و معارف اسلامی، دانش آموزان، دبیران، کارکنان و مدیر مجتمع آموزش غیرانتفاعی دخترانه مشکوه (وابسته به مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س) روز چهارشنبه 13/8/94 به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی همگام با سایر مردم انقلابی در راهپیمایی پرشور 13 آبان شرکت نموده و انزجار خود را از امریکا و ایادی آن اعلام کردند.


قبور بهشت رضا طبقاتی می‌شود/ احداث آرامستان در مرکز شهر مشهد


محسن انتظاری هروی، رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در صورت تصویب شورای اسلامی شهر مشهد قبور در آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد طبقاتی می‌شود، گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای احداث آرامستان های کوچک در مرکز شهر مشهد با حفظ مسایل زیست‌محیطی هستیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مجموعه 188 هکتاری آرامستان بهشت رضوان که قابل توسعه نیز هست و در مسیر کنارگذر شمالی مشهد قرارگرفته و با پیش‌بینی‌های انجام‌شده دارای 3 مسیر دستیابی است که باید مسئولان استانی درزمینهٔ دسترسی‌های آن به شهرداری کمک کنند.


وی عنوان کرد: باید بهشت رضوان به مجموعه فرهنگی و خدماتی تبدیل شود که حتی در بخش فرهنگی آن شاهد بهره‌برداری بیشتر نیز باشیم و بر این اساس توصیه ما این است که آغاز دفن در آرامستان بهشت رضوان با تدفین شهدای مدافع حرم و یا شهدای گمنام 8 سال جنگ تحمیلی انجام شود.


رییس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: جمعیت شهر مشهد رو به افزایش است و در آینده نیز ما پیش‌بینی حضور 100 میلیون زائر را نیز کرده‌ایم که بخش خدماتی و تدفین اجساد موضوعی مهم و ضروری است که با آینده‌نگری باید برای 50 تا 100 سال آینده پیش‌بینی لازم شود.


وی یادآور شد: بر همین اساس شهرداری مشهد لایحه‌ای را تنظیم و به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه داده که در بهشت رضوان و بهشت رضا (ع) را بیش از یک دفن در یک بخش داشته باشیم و درواقع قبور طبقاتی شود که این موضوع در حال بررسی است.


به همت انجمن فیزیک پژوهشسرای امام رضا؛ کتاب «50 آزمایش زیبای فیزیک» ویژه دانش آموزان منتشر شد

 

مدیر پژوهشسرای امام رضا(ع) از انتشارکتاب «50 آزمایش زیبای فیزیک» ویژه دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم خبر داد و گفت:   با توجه به اینکه چند سالی است درس آزمایشگاه عملا جایگاه آموزشی خود را از دست داده و تئوری شدن درس ها امکان آزمایش های مختلف در مدرسه را از دانش آموزان گرفته است، تالیف این کتاب ضرورت داشت.


«مهدی صباغ مقدم» افزود: احساس نیاز و علاقه دانش آموزان، ما را به این سمت هدایت کرد تا کتابی ساده و کاربردی برای دانش آموزان تالیف کنیم  تا مخاطبان درک روشنتری از پدیده‌های فیزیک و اصول حاکم بر آن ها داشته باشند.


وی ادامه داد: این کتاب تلاش کرده تا آزمایش های جذاب فیزیک را با دستورالعمل‌هایی ساده و روشن بیان کند و دانش آموز با مطالعه دستور عمل های این کتاب بتواند آموزش های عملی و دست سازه های فیزیکی را بیاموزد. 


صباغ مقدم تصریح کرد: نوع وسایل پیشنهادی و به کار رفته در این کتاب عموما از ابزار و وسایل بسیار ساده ای است که در محیط زندگی به آسانی قابل دسترس است و مستلزم هزینه زیادی نیست.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشسرای امام رضا(ع) تلاش دارد تا مهارت های عملی را به دانش آموزان آموزش دهد، گفت: این کتاب توانسته الگوی بسیار خوبی برای طراحی ایده های جدید دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در جشنواره های جابربن حیان و جوان خوارزمی باشد.


مدیر پژوهشسرای امام رضا(ع) یادآور شد: این کتاب به همت دکتر هادی ظریف و همچنین جمعی از اساتید انجمن فیزیک پژوهشسرا ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی، دبیرستان و مقطع ابتدایی جمع آوری و تالیف شده است./1310/203/ب1

ارسال نظرات